AneM1365380603 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Hvis man skal ta hensyn til alt som er farlig så kommer man ingen vei. Var noen som kritiserte meg for å sykle racer også - det var så trafikkfarlig. Jeg sa at det dør flere av overvekt enn av sykkelulykker. Også ble de sure :-) Du får si at det er så bra for synet hennes - er ikke en kanin med briller uansett hvor du ser... ''Jeg sa at det dør flere av overvekt enn av sykkelulykker. Også ble de sure :-)'' He he, godt svar ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.s Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvis man skal ta hensyn til alt som er farlig så kommer man ingen vei. Var noen som kritiserte meg for å sykle racer også - det var så trafikkfarlig. Jeg sa at det dør flere av overvekt enn av sykkelulykker. Også ble de sure :-) Du får si at det er så bra for synet hennes - er ikke en kanin med briller uansett hvor du ser... hihi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førti, feit og ferdig Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg ser jo av nicket ditt nå at slankekuren ikke hjalp Nei, den hjalp ikke ;((, snufts. Tror jeg må prøve den ketogene kuren som Valnøtt skryter av istedet. Kanskje spise bacon i 14 dager, he-he :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Nei, den hjalp ikke ;((, snufts. Tror jeg må prøve den ketogene kuren som Valnøtt skryter av istedet. Kanskje spise bacon i 14 dager, he-he :-) Hehe - jeg koser meg glugg ihjel med maten min jeg. I dag er det pizza på menyen. Bunnen lages av egg, raspet ost, soyaprotein og div greier som høres heeeelt merkelig ut - men det blir faktisk pizzasmak - fyllet i dag er creme fraiche, mozzarella og westfalerskinke. Yummy. Nytes med salat ved siden av :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førti, feit og ferdig Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hehe - jeg koser meg glugg ihjel med maten min jeg. I dag er det pizza på menyen. Bunnen lages av egg, raspet ost, soyaprotein og div greier som høres heeeelt merkelig ut - men det blir faktisk pizzasmak - fyllet i dag er creme fraiche, mozzarella og westfalerskinke. Yummy. Nytes med salat ved siden av :-) Hvor finner du alle oppskriftene? Har problemer med å variere nok jeg med en sånn kost. Et problem til er de andre i huset, de ønsker jo ikke dette kostholdet. Så blir det ofte to forskjellige ting å lage og dette orker jeg ikke over tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvor finner du alle oppskriftene? Har problemer med å variere nok jeg med en sånn kost. Et problem til er de andre i huset, de ønsker jo ikke dette kostholdet. Så blir det ofte to forskjellige ting å lage og dette orker jeg ikke over tid. Jeg finner dem på oppskriftforumet på lavkarbo.no som regel :-) Jeg lager som regel ikke to middager - som regel lager jeg en også forsyner ikke jeg meg av karbo-bombene. Men noen ganger lager jeg flere varianter, siden ungene ikke er så glade i lavkarbopizzaen og de er fryktelig glade i den vanlige jeg lager. Men lavkarbolappene mine feks - de spiser hele gjengen her. De andre med sukker eller syltetøy og jeg med kanel på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Dette er en vandrehistorie. ALLE kjenner noen som liksom har fått den forklaringen. Uansett var den også i en "alle elsker raymond" episode, og etter det er det utrolig mange som selv faktisk har opplevd dette..... He he, den episoden har jeg ikke fått med meg! ;-) Men jeg husker en annen vandrehistorie som neppe har utslag i en sitcom fra USA, og det er den om hun dama som snakket til barna sine ved navn Rita-Peggy og Glenn-Kent. Første gang jeg hørte den, var det en studievenninne som fortalte at hun hadde overhørt denne moren på Trondheims-toget over Dovre. Jeg tok det for gog fisk at dette var en sann historie - hadde ingen grunn til å mistro henne. Men jeg tok aldri historien til "min" - jeg fortalte den videre som "en venninne av meg fortalte at hun ...." Senere fikk jeg høre historien fra så mange ulike hold, og med variasjoner mht om det var tog, buss, på en kafé osv, så jeg antok at det neppe var min studievenninne som var opphavet til alt dette, og at hun mest sannsynlig løy på seg denne! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 FAKTA: Det er helt ufarlig, men huden blir gul av karotenidene som samler seg i underhuden. Symptomene kan ligne på gulsott, men til forskjell fra gulsott blir ikke det hvite i øyet gult. Et alternativ er å variere med andre sunne rotvekster, som sellerirot, kålrot og pastinakk. http://www.dinside.no/php/art.php?id=509443 Myte: Det kan være direkte skadelig å spise for mye gulrøtter! Fakta: - Feil! Fargestoffet i gulrot, beta-karoten, kan omdannes i kroppen til aktivt vitamin A. Vi kan imidlertid aldri få for mye vitamin A av å spise gulrøtter fordi kroppen ikke lagrer mer enn en viss mengde. Derimot vil fargestoffet lagres, og dette kan gi en gulfarging av huden. Dette har ikke noen betydning for helsen. http://www.plusstid.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=LeftPage_6780&MainPage_6659=6780:0:4,3234:1:0:0:::0:0&LeftPage_6780=7057:22791::1:6783:21:::0:0 Bare å spise gulrøtter. :-) Man kan få for mye A-vitamin og det kan være skadelig. Men hvordan man skulle klare å spise så mye gulrot at det ble for mye A-vitamin, vet jeg ikke. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klok kone Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kanskje at barnet får i seg for mye A-vitamin/karoten. I store mengder er dette ikke så bra og kan være kreftfremkallende og. Men tror ikke faren er så stor når man får det i seg via vanlig mat? Tror det er mest farlig om man tar det i form av tilskudd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Lett Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Man kan få for mye A-vitamin og det kan være skadelig. Men hvordan man skulle klare å spise så mye gulrot at det ble for mye A-vitamin, vet jeg ikke. mvh Hvor har du lest det? :-S 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Kanskje at barnet får i seg for mye A-vitamin/karoten. I store mengder er dette ikke så bra og kan være kreftfremkallende og. Men tror ikke faren er så stor når man får det i seg via vanlig mat? Tror det er mest farlig om man tar det i form av tilskudd. Jeg tror kanskje de må spise ganske mange gulrøtter før det blir fare på ferde. Kanskje på tide å gi seg når ungene er helt gule Jeg tenker ikke så mye på det etter svarene her. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle anke på gulrotspisinga til ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvor har du lest det? :-S Mange forskjellige steder. Her er en link: http://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/vitamina.php Gjør et søk på A-vitamin så finner du mange flere. Kroppen kvitter seg ikke automatisk med ting det blir for mye av før det får gjort noen skade. Hva gulrot angår har jeg ikke lest noe spesifikt om dette. Kan bare ikke helt skjønne hvordan man skulle klare å sette til livs så mye at man får overdose med A-vitamin. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Om det stemmer aner jeg ikke, men husker det var mye oppstyr i mediene rundt dette for noen år siden. At gulrøtter plutselig skulle være farlig, liksom - det ble fremstilt som dråpen som fikk folk til å slutte å høre på ernæringseksperter om hva som var usunt og farlig. Spis gulrot mens det fortsatt er sunt! ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Lett Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Mange forskjellige steder. Her er en link: http://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/vitamina.php Gjør et søk på A-vitamin så finner du mange flere. Kroppen kvitter seg ikke automatisk med ting det blir for mye av før det får gjort noen skade. Hva gulrot angår har jeg ikke lest noe spesifikt om dette. Kan bare ikke helt skjønne hvordan man skulle klare å sette til livs så mye at man får overdose med A-vitamin. mvh Takk for link. Der er det jo ikke snakk om overdosering/forgiftning via gulrøtter som A-vitaminkilde. Det var det jeg trodde du mente, skjønner du. Men ja, man kan bli overdosert/forgiftet av A-vitamin, men da er det som sagt ikke mengden gulrøtter du har spist som er årsaken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Takk for link. Der er det jo ikke snakk om overdosering/forgiftning via gulrøtter som A-vitaminkilde. Det var det jeg trodde du mente, skjønner du. Men ja, man kan bli overdosert/forgiftet av A-vitamin, men da er det som sagt ikke mengden gulrøtter du har spist som er årsaken. ''Vi kan imidlertid aldri få for mye vitamin A av å spise gulrøtter _fordi_kroppen_ikke_lagrer_mer_enn_en_viss_mengde_.'' Det var vel dette utsagnet jeg mente ble feil. Kroppen lagrer A-vitamin i forhold til hvor mye den får i seg. Alt må prosesseres _gjennom_ kroppen. Men vi er nok enige i at man virkelig må henge i med gulrotspisingen om man skulle klare å få for mye A-vitamin på den måten. Ville det blitt snakk om kg per deg, mon tro? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Lett Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ''Vi kan imidlertid aldri få for mye vitamin A av å spise gulrøtter _fordi_kroppen_ikke_lagrer_mer_enn_en_viss_mengde_.'' Det var vel dette utsagnet jeg mente ble feil. Kroppen lagrer A-vitamin i forhold til hvor mye den får i seg. Alt må prosesseres _gjennom_ kroppen. Men vi er nok enige i at man virkelig må henge i med gulrotspisingen om man skulle klare å få for mye A-vitamin på den måten. Ville det blitt snakk om kg per deg, mon tro? mvh (Hvordan siterer man innlegg, forresten?) Men vi er enige ja.:-) Det må nok enorme mengder gulrot til! Sikkert snakk om flere kg, som du skriver. Så de fleste ville nok stoppet etinga lenge før det ble fare på ferde. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (Hvordan siterer man innlegg, forresten?) Men vi er enige ja.:-) Det må nok enorme mengder gulrot til! Sikkert snakk om flere kg, som du skriver. Så de fleste ville nok stoppet etinga lenge før det ble fare på ferde. ;-) Slik siterer man: Trykk apostrof: ' To ganger etter hverandre før og etter teksten. Anførselstegn gjør ikke samme nytten. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Lett Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Slik siterer man: Trykk apostrof: ' To ganger etter hverandre før og etter teksten. Anførselstegn gjør ikke samme nytten. mvh ''Slik siterer man: Trykk apostrof: ' To ganger etter hverandre før og etter teksten. Anførselstegn gjør ikke samme nytten.'' Aha! Takk! :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ''Slik siterer man: Trykk apostrof: ' To ganger etter hverandre før og etter teksten. Anførselstegn gjør ikke samme nytten.'' Aha! Takk! :-D Gratulerer! ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.