Gå til innhold

Skjema fra barneskolen

Gjest ble tankefull

Anbefalte innlegg

Gjest ble tankefull

Jeg sitter her og skal svare på div spørsmål ang skolens bruk av bilde av vårt barn.

*bilde med navn kan brukes i aviser og tidsskrifter ¤

*bilde med navn kan brukes på skolens nettside ¤

*bilder hvor mitt barn er en del av en gruppe, og hvor navn ikke forekommer, kan brukes på skolens nettside ¤

Har dere noe tilsvarende? Hvilke ville du krysset på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville svart nei på det andre, ja på det siste, og på det første ville jeg sagt ja til publisering i papiraviser men ikke på avisens nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Vi har konsekvent krysset av for at bilder der barnet ikke navngis er greit. Man kan ikke være forsiktig nok.

Det er ikke alltid så enkelt, klassen til yngstemann hadde et prosjekt, som de inviterte lokalavisen til å overvære.

Yngstemann var pressetalsmann, og kom selvfølgelig i avisen med både navn og bilde, han var veldig stolt.

En annen gang var han med i et stykke de spilte på skolen, og lokalradioen sendte opptak med ham med navn. Han var så stolt.

Men at skolen skal legge ut bilde med navn på alle elevene i klassen på internetsidene, det er jeg imot.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har noe tilsvarende, men jeg mener det er formulert slik at jeg kan svare ja til alt. Tror det dekker alle papirmedier (også med navn), men bare uten navn på nett.

Idrettslaget legger iblant ut tydelige portrettbilder fra fotballskoler etc. med fornavn på nettsiden sin uten å spørre foresatte om noe som helst, uten at jeg er bekymret over det. Og alle som går forbi banen deres kan se at sønnen min heter Torres til etternavn, det står på ryggen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alltid så enkelt, klassen til yngstemann hadde et prosjekt, som de inviterte lokalavisen til å overvære.

Yngstemann var pressetalsmann, og kom selvfølgelig i avisen med både navn og bilde, han var veldig stolt.

En annen gang var han med i et stykke de spilte på skolen, og lokalradioen sendte opptak med ham med navn. Han var så stolt.

Men at skolen skal legge ut bilde med navn på alle elevene i klassen på internetsidene, det er jeg imot.

Hilsen

''Men at skolen skal legge ut bilde med navn på alle elevene i klassen på internetsidene, det er jeg imot.''

Det tror jeg da ingen skoler gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har noe tilsvarende, men jeg mener det er formulert slik at jeg kan svare ja til alt. Tror det dekker alle papirmedier (også med navn), men bare uten navn på nett.

Idrettslaget legger iblant ut tydelige portrettbilder fra fotballskoler etc. med fornavn på nettsiden sin uten å spørre foresatte om noe som helst, uten at jeg er bekymret over det. Og alle som går forbi banen deres kan se at sønnen min heter Torres til etternavn, det står på ryggen hans.

''Og alle som går forbi banen deres kan se at sønnen min heter Torres til etternavn, det står på ryggen hans.''

Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er naiv, men jeg svarer ja til bruk av bilder. Har ikke noe imot at barna avbildes i avisen. Nettaviser og skolens nettsider er greit synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg pleier å svare nei, men at tillatelse kan gis fra gang til gang. Jeg liker å ha litt styring på hvor trynene deres dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

''Men at skolen skal legge ut bilde med navn på alle elevene i klassen på internetsidene, det er jeg imot.''

Det tror jeg da ingen skoler gjør?

Jeg har sett internettsider med klassebilde med navn på elevene fra alle klassene.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett internettsider med klassebilde med navn på elevene fra alle klassene.

Hilsen

Oj,- har du? Det var litt spesielt, hvis det er åpent...

De skolene jeg har sett nettsidene til har stort sett for få bilder - lite oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilder uten navn har vi gitt tillatelse til på nettsider.

Kommer avisen på skolebesøk, selvfølgelig skal de får bruke navnet på barnet :), så stas for de små å komme i avisa atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde på nettside tillater vi ikke.

Vi har ikke gitt noen blankofullmakt til aviser eller tidsskrifter heller. Det kommer i stor grad an på hvilket tidsskrift og hva som er sammenhengen. Ikke kjekt å plutselig bli tatt til inntekt for noe man ikke står inne for.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt ja til alle untatt den med bilde + navn på nettside.

Gruppebilder på nett er ok uten navn.

Bilde i avisa pleier å være veldig stas, og da er det ofte i forb med sport eller musikk. Det synes jeg er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt ja til avis, men nei til enkeltbilde/navn på skolens nettsider. Gruppebilde uten navn er OK.

Avisene utenom skolen spør ingen, de har tatt bilde av ungene mine, satt på navn, alder og bosted uten å spørre meg om lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke akseptert navn + bilde på nettet og jeg ville nok også tenkt meg om to ganger før jeg aksepterte bilder jeg ikke har sett... Men det spørs jo litt hvordan du oppfatter skolen, hvordan nettsiden er på en måte. Uansett synes jeg det er bra at de spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...