kosemor Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 % åringen har brukt koseklut til nå. Hun sa hun skulle slutte når hun ble 5, men var ikke så motivert alikevel da dagen kom... I sommer var hun på ferie uten og det gikk fint. Jeg la den vekk da hun kom hjem, men nå spør hun etter den og sier hun savner den og forstår selvfølgelig ikke hvor den er. Føler meg litt slem.... skal jeg "finne den igjen" eller skal den fortsatt være borte og håpe hun glemmer den snart? Burde jeg ventet til hun selv var motivert for å slutte? Hva ville dere gjort og hvilke erfaringer har dere andre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 % = 5 :-) Det er 5 åringen som svner kosekluten (den er forøvrig helt utslitt...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 % = 5 :-) Det er 5 åringen som svner kosekluten (den er forøvrig helt utslitt...) MIn erfaring ble at det var lettere å miste den ute, enn å ta den fra han hjemme...Da visste han at den var i huset, og maste deretter... Og han holdt det leeenge... Så fant han den så klart selv en dag...Men i sommer mistet han den ute, jeg fant den, men la den på loftet med ett! Har ikke hørt et ord om den kosefilla! (Bortsett fra de første to dagene da) Han er 5år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg ville ikke fjernet en koseklut, for den gjør ingen skade i motsetning til sutt og flaske. Sønnen min på 10 år har fremdeles koseputa i senga ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvorfor kan hun ikke beholde kosekluten sin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg ville latt henne ha den. Min syvåring har ikke sånn klut - men han har meg isteden. Han liker mao å sovne på fanget. Jeg lar ham sovne der når han trenger det jeg. Helt greit å være sutteklut noen minutter for en som trenger akkurat det fanget med akkurat den måten å strykes på for å sovne :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vår eldste har fremdeles "bamse" som hun har hatt i senga fra hun ble født. Nå er det langt fra hver natt han er med i senga, men hun liker å vite hvor han er. Hun blir 9 i desember. Vår mellomste brukte smokk og kos, og hun sluttet med kosen da hun var 6,5 år (sommeren før hun begynte på skolen). I stedet bruker hun "Simba", som er en stor koseløve kjøpt i USA. Hun klarer seg uten ham, men liker å ha ham. Minsten bruker også smokk og kos, og det får han lov til en stund til - han blir 3 i oktober. Synes egentlig hun kunne fortsatt med kosen sin, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Datteren min blir 3 i november, og hun sluttet med smokk for 3 mnd siden (jeg bestemte at hun var "stor nok"). Hun har kosetepper, og de har jeg ikke tenkt å ta fra henne... Ser ikke helt problemet... Det er jo ikke noe annerledes enn en bamse eller en dukke feks... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ville latt henne ha den jeg.. Her ble kosefillen frivillig lagt bort ca 7-8 års alder. Den ble mindre og mindre viktig, og tilslutt ble den helt glemt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg ville latt henne ha den. Min syvåring har ikke sånn klut - men han har meg isteden. Han liker mao å sovne på fanget. Jeg lar ham sovne der når han trenger det jeg. Helt greit å være sutteklut noen minutter for en som trenger akkurat det fanget med akkurat den måten å strykes på for å sovne :-) ''Min syvåring har ikke sånn klut - men han har meg isteden. '' Hehe, høres koselig ut :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.s Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 En av mine fadderbarn har ett "hus" (kurv med lokk), der smokken og kosekluten "bor" om dagen. Hun koser litt om kvelden og hver morgen er det fast prosedyre at kosesakene må i "huset sitt".. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 ''Min syvåring har ikke sånn klut - men han har meg isteden. '' Hehe, høres koselig ut :-) Det er veldig koselig :-) Han har vært sånn hele livet, og jeg synes det er helt greit. Er jeg ikke tilgjengelig så legger han seg i sengen. Men det tøffeste er hvis jeg har dårlig tid - da sier jeg at han må forte seg å sovne, og det klarer han. Det tar under tre minutter fra han setter seg til han sover. Er mange som ikke har trodd sine egne øyne når han klarer det der :-) Men som regel leser jeg for ungene på kveldene. Med en diger ellveåring med katt på fanget og en syvåring på fanget mitt og en spennende bok. Vi koser oss glugg ihjel :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvorfor slutte. Jeg selv brukte kosepute til jeg fikk samboer da jeg var 21 :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 MIn erfaring ble at det var lettere å miste den ute, enn å ta den fra han hjemme...Da visste han at den var i huset, og maste deretter... Og han holdt det leeenge... Så fant han den så klart selv en dag...Men i sommer mistet han den ute, jeg fant den, men la den på loftet med ett! Har ikke hørt et ord om den kosefilla! (Bortsett fra de første to dagene da) Han er 5år. Men hvorfor er det viktig at de slutter med kosekluten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Men hvorfor er det viktig at de slutter med kosekluten? Fordi den så ikke ut, og gutten var for avhengig av den. Ble skikkelig sutrete av å gå med den kluten..Også så den kluten mildt sagt helt jævlig ut ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.