Gå til innhold

Fra barnemunn

jubalong70

Anbefalte innlegg

Minstemann blir 3 i oktober og kom med følgende melding til meg nå nettopp:

Han har akkurat spist en stor gulrot, og så ville han gjerne ha en til. Siden vi spiser kveldsmat kl. 18, sa jeg at han måtte vente, men at han skulle få med seg en stor gulrot i turmatpakka i barnehagen i morgen.

Han slo seg til ro med det i noen minutter, men så spurte han igjen om å få en gulrot til. Jeg forklarte igjen at nå blir det snart kveldsmat og at han kan vente litt. "Men æ ka pise fyktelig fott" (Jeg skal spise fryktelig fort), kom det fra gutten da.

Litt vanskelig å la være å smile litt da, og ganske vanskelig å ikke hente en ny gulrot også :)

Litt søte disse små da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe, ja men da måtte han jo få en til da, det skjønner jeg jo godt! 3,5-åringen her erklærte høyt og tydelig i dag at "jorda er en manet, vet du det mamma?", de hadde lest en bok om verdensrommet i barnehagen i dag.... :-) mange gullkorn på de små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja men da måtte han jo få en til da, det skjønner jeg jo godt! 3,5-åringen her erklærte høyt og tydelig i dag at "jorda er en manet, vet du det mamma?", de hadde lest en bok om verdensrommet i barnehagen i dag.... :-) mange gullkorn på de små!

Hi, hi - og hvorfor ikke en manet i det havet verdensrommet er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Neimen, jubis da - gulkrøtter??? Prøver du ta knekken på ungen eller? (jfr tråden nedi her med hun som hadde fått skjenn for å gi ungen sin gift gjennom så mange gulrøtter :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vegetattis

He he morsomt - selv om jeg ikke skjønner logikken i å nekte barn grønnsaker fordi det er kveldsmat. Er brødmat sunnere enn grønnsaker?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, jubis da - gulkrøtter??? Prøver du ta knekken på ungen eller? (jfr tråden nedi her med hun som hadde fått skjenn for å gi ungen sin gift gjennom så mange gulrøtter :-))

Jeg tenkte på det :)

Stakkarn, han elsker jo grønnsaker i alle mulige former og fasonger. Kan jo ikke nekte ham det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he morsomt - selv om jeg ikke skjønner logikken i å nekte barn grønnsaker fordi det er kveldsmat. Er brødmat sunnere enn grønnsaker?????

Neida, men han hadde spist 3 gulrøtter den dagen. Litt variasjon er jo i grunnen greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg tenkte på det :)

Stakkarn, han elsker jo grønnsaker i alle mulige former og fasonger. Kan jo ikke nekte ham det :)

Hehe, nei vi veit hvor det kan ende hen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...