Gjest GA Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jentungen har begynt i 1.klasse, og første uka var alt kjempe-farlig, det var bare såvidt hun turte å være der uten å klamre seg til meg, både på SFO og i klasserommet. Bare såvidt jeg fikk gå på jobben flere av dagene i forrige uke. Så plutselig fant hun ut at hun skulle ikke ha følge til skolen av meg, hun skulle gå med storebror i 4. og hans kamerater (+ en lillesøster til som går i 2.) I går begynte alle likt så da var saken grei; alle gikk til sine klasserom. I dag fulgte storebror henne inn på SFO, fikk registrert henne og ordnet opp før han selv gikk til klassen sin. Utrolig kjekt for oss foreldre å slippe laaang omvei til jobb, så storebror fikk MASSE skryt i dag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Så rørende 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Så bra av storebror - og lillesøster! Her i huset har også vår eldste vist nye takter i forhold til lillesøster, jeg er imponert over omsorgen 2. klassingen viser 1. klassingen. De blir store, de ungene! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 De er flinke disse storebrødrene! ) En gang i vår skulle mine gå hjem sammen fra sfo og hadde fått beskjed om at de ikke trengte å ta med så mye hjem for jeg måtte innom og tømme hyllene i garderoben uansett. Dette trodde ikke Snuppa at jeg kom til å huske så hun hadde tatt med seg alt! Noe som selvføleglig ble for tungt så broren hadde tatt posen hennes, festet den på sin egen sekk og båret den hjem. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Så flinke barn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Så kjekt for alle parter! Det er mye bedre når de kan gjøre en jobb som virkelig betyr noe, enn når man må "konstruere" oppgaver for at de skal lære å ordne ting selv synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hei Ser at du og har 4 og 1- klassinger nå! Vi har også en fjerdeklassing som går med førsteklassingen til skolen. Timeplanen er sånn at eldstemann kan ta med yngstemann to dager hjem fra skolen også. Kjempegreit. Ser jo at starten/ innkjøringen for nr 2 var mye lettere enn nr 1. Vi kjenner skolen, hun kjenner skolen, storesøster er der osv. Nr 3 blir kanskje ennå lettere! Ha en fin skolehøst alle sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Vi har en sånn storebror i huset vi også. Han er høyt elsket og beundret av lillebror og alle lillebrors venner. Har noen av dem trøbbel på skolen så ordner storebror opp - eller en av kompisene hans. Må si at det er lettere å ha nr to på skolen enn det var den gangen storebror skulle begynne der :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ScooBiDoo Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Her er storebror ti år eldre enn lillesøster. Så da mor begynte så tidlig på jobb at hun ikke fikk levert lillesøster i barnehagen, tro storebror til, leverte lillesøster i barnehagen på vei til skolen, og hentet lillesøster kl halv fem tre dager i uken i ett helt år. DET er flink storebror det. Minnes forresten at han fikk rimelig greit med lommepenger det året, men det var verd hver eneste krone. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.