Hønemoren Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Har noen en god dessert å avbefale som passer til liten og stor? Gjerne en frisk dessert. Bruker å lage en bolle med forskjellige opphakka frukter, men lyst på litt forandring. Minstegjesten er 1 år. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 26. august 2008 Forfatter Skrevet 26. august 2008 ANBEFALE skal det være:-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Fruktgrøt synes alle her er snadder. 6 epler, 2 pærer, en halv pose aprikoser, en halv pose svisker, et par never rosiner. Epler og pærer skrelles og deles i terninger. Aprikoser og svisker klippes i biter. Alt kokes i noen dl med solbærsirupsaft blandet med vann. Ha i en dæsj vanilijesukker og litt kanel. (Viktig med kanel) Etter en drøy halvtime er alt mørt. Da sper du på med et glass vann med ca 1 ss potetmel utrørt. Da tykner den. Ta den av plata med en gang den tykner. Er det lite søtsmak kan du ha mer saft i. Er det for tynt kan du ha i mer potetmel. Jeg serverer det med melk, fløte og sukker. Sukker er egentlig helt unødvendig, men godt lell 0 Siter
Tralla Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Nå har jeg vært hos slekt nylig, og vi får alltid rips med vaniljesaus der. Og det er barndomsminner for meg. Smaker utrolig godt ennå :-) Ellers er is med fruktsalat godt, eplekake med is, semulepudding med rød saus... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Nå har jeg vært hos slekt nylig, og vi får alltid rips med vaniljesaus der. Og det er barndomsminner for meg. Smaker utrolig godt ennå :-) Ellers er is med fruktsalat godt, eplekake med is, semulepudding med rød saus... Alt det der høres kjempegodt ut Nå fikk jeg lyst på noe snadder. Varme og sukra skogsbær til is er også godt. Vel, egentlig trimmer jeg nå, så må holde meg unna dol en halv time til. 8-/ 0 Siter
Hønemoren Skrevet 26. august 2008 Forfatter Skrevet 26. august 2008 Nå har jeg vært hos slekt nylig, og vi får alltid rips med vaniljesaus der. Og det er barndomsminner for meg. Smaker utrolig godt ennå :-) Ellers er is med fruktsalat godt, eplekake med is, semulepudding med rød saus... Vekker barndomsminner hos meg også, rips, enten med eggedosis eller vaniljesaus, nam, nam sier jeg, men ungene synes det er for surt, selv med sukker. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 26. august 2008 Forfatter Skrevet 26. august 2008 Fruktgrøt synes alle her er snadder. 6 epler, 2 pærer, en halv pose aprikoser, en halv pose svisker, et par never rosiner. Epler og pærer skrelles og deles i terninger. Aprikoser og svisker klippes i biter. Alt kokes i noen dl med solbærsirupsaft blandet med vann. Ha i en dæsj vanilijesukker og litt kanel. (Viktig med kanel) Etter en drøy halvtime er alt mørt. Da sper du på med et glass vann med ca 1 ss potetmel utrørt. Da tykner den. Ta den av plata med en gang den tykner. Er det lite søtsmak kan du ha mer saft i. Er det for tynt kan du ha i mer potetmel. Jeg serverer det med melk, fløte og sukker. Sukker er egentlig helt unødvendig, men godt lell Høres godt ut....kan kanskje bruke andre frukter også her? Verdt å prøve denne desserten synes jeg. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Høres godt ut....kan kanskje bruke andre frukter også her? Verdt å prøve denne desserten synes jeg. Det er sikkert kjempegodt å ha andre frukter i, kanskje bortsett fra banan. Det er bare jeg som må ha den slik den ble laget til meg før jeg begynte å lage den selv. Kanskje på tide å prøve litt nye frukter i for meg også Forresten er pærene noe jeg har funnet på selv. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Den her er frisk, enkel og fantastisk god: http://www.recipezaar.com/33894 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.