Gjest Fenrisulven Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Har fått et "tilbud" fra skolen om myndighetenes subsidierte skolefruktordning. Kr 2.50 per frukt/grønt Må innrøme jeg er skeptisk... Ei niese hadde ordningen da hun gikk på samme skole og minnes en litt skitten kurv med et bedrøvelig utvalg av grønne eller røde epler. Det ble med det første året og så tok hun med hjemmefra. Om det var via dette skolefrukt.no eller om det var et eget initiativ fra skolen vet jeg ikke. Noen med erfaring med denne ordningen? Det er jo lettvint da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Spurte akkurat 9-åringen min, han har hatt skolefrukt i 2 år, og ville gjerne ha i år også. Han sier det er helt fint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vi betalte for en slik ordning i fjor høst, men kuttet ut etter podens ønske i vårsemesteret. Jeg har ikke intrykk av at frukten var dårlig som sådan, men han syntes det alt for ofte var pære de fikk, og det liker han ikke;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vi hadde det ifjor og det funka helt fint, varierte mellom eple, pære, appelsin, kivi og små poser med gulrøtter, kiwi, mandarin og banan. Jeg har bestillt det i år også, men sender med frukt de fleste dagene også, da jeg synes det er så koselig å ordne diverse frukt i biter, slik som mango, druer, kiwi, jordbær. Men trenger ikke stresse med det hver dag da, siden jeg vet hun får en frukt på skolen:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Har erfaring med den. For å si det sånn - de har noen kjempefine små bokser på ikea som passer oppi matboksen så kan de få med frukt hjemmefra - vi bruker ikke skolefrukt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vi var med første halvdel av fjoråret, men kuttet ut siden vår datter ikke tåler verken pære eller eple - og det ble det jo ganske ofte på høsten. Frukten var slettes ikke dårlig, den var i overkant stor og fin, og det ble et problem med mye halvspist frukt som ble slengt i søpla på skolen vår. Nå er vi ikke med, og det er helt greit å sende med frukt i Bamas flotte fruktbokser hver dag. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vi var med et par semestre, men kuttet det ut etter hvert. Det ble mye halvspist frukt med hjem i matboksen, så jeg begynte heller å sende med frukt og grønt jeg vet han liker, da blir det i hvert fall spist opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har ganske sære unger så jeg sender med gulrot og eple og det spiser de i alle fall... Orker ikke betale for frukt de ikke vil ha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Har god erfaring med fruktordningen. Synes det er veldig greit å vite at hun får frukt i løpet av dagen selv om vi alltid har hjemme så hender det jo at vi glemmer å ta med. Har sett "Fruktkurven" og den var ikke skitten men en vanlig plastkurv med deilig frukt oppi! Bare gjør det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 På vår skole er frukten så ekkel og lite innbydende at man mister all lyst på frukt. (Det var ihvertfall slik.) Nå får mine barn med frukt hjemmenifra. har hørt fra andre skoler at lærerne kutter frukten pent opp å serverer på innbydende fat.............. Hos oss var det bulkete epler som ikke var vasket. Elevene fikk heller ikke gå ut for å vaske dem. Myke, uskrellte gulrøtter osv. I teorien en god ordning, men hos oss fungerer den ikke i praksis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vi har hatt det i flere år nå, men blitt mer og mer misfornøyd. Er omtrent bare vi som har benyttet det, og utvalget er skralt! Jentene vil gjerne ha det i år også, men jeg har sagt de får få med seg frukt/grønt hjemmefra i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vi hadde det et år, men gav oss siden det ble for mye han ikke likte. Jeg sender med litt variert hjemmefra heller. Men jeg hørte ingenting om at skolefrukten var stygg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hmmm.... Vi er tydeligvis heldige... Fra i fjor høst har skolen her hatt et opplegg i forbindelse med '5 om dagen' - så det er gratis frukt, hver dag, og et par-tre valg. Store kurver, og nok til alle... Mye epler/pærer/gulrot på slutten av året visstnok, også banan og kiwi en del ganger. Frukten står framme i skolens kantine slik at elevene kan ta det de vil ha. Jentungen spiser frukt hver dag etter at dette kom i stand. På turdager er de innom og henter frukt før de går, til og med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Min eldste går på ungdomsskolen og de får gratis frukt, en om dagen. Nr to går i tredje og er med på denne ordningen der vi kjøper frukt. Vi er fornøyde vi. Vi betaler for to frukt pr uke, og læreren deler opp slik at de får f.eks et halv eple om dagen. Jeg har inntrykk av at tilbudet er variert, epler, pærer, appelsiner, mandariner, gulrøtter, kiwi... I vår fikk de små kurver med jordbær og det var stas! Vi er godt fornøyd med ordningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Snuppa har hatt skolefrukt et par år. Vi er godt fornøyde med ordningen. Bra frukt. Ho spiser imidlertid ikke all type frukt, så da har ho gitt bort det ho ikke liker. I tillegg har de vært flinke og skjære opp frukt i klassen hennes. Mye lettere å spise + at de da har litt forskjellig frukt. Virkelig en god ordning:-) I år har ho imidlertid fått gratis frukt. (Uten at jeg har fått noen forklaring på hvorfor). Flott er det i hvertfall:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Vi er fornøyde. Begge mine hadde frukt i fjor og begge ville ha i år også. De får en frukt hver dag, typen varierer etter sesongen, men det er forskjellig fra dag til dag. Minstemann som egentlig bare likte banan før, har nå begynt å spise alle typer frukt. Hvis de ikke har lyst på en dag, blir den med hjem og går i fruktfatet her hjemme. Kvaliteten på frukten er kjempefin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skolefrukt Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Sønnen min vil ha skolefrukt på andre året. Jeg tenker at en kan la dem prøve et år, og hvis de ikke spiser frukten eller den er dårlig kommer ikke ungen til å spørre om å få fortsette med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Vi har nå meldt oss på ordningen og så gir vi det et forsøk. Takk for alle tilbakemeldinger, flest positive og jeg skjønner det er veldig opp til skolen og hånderingen av ordningen her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.