Gå til innhold

Forslag til finnepåting med baby?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Oi, så flott! Tusen takk:-) Det er jo opptil flere bare her i nærheten, enda jeg bor i gokk!

For meg og eldstemann var babysang bare helt midt i blinken da han var baby!!!! Vi var på 3 babysang-kurs det året jeg hadde permisjon med ham - to av dem arrangerte Frelsesarméen, og det siste var det en menighet som hadde.

Felles for alle tre var at det var koselig og sosialt for oss voksne (jeg kjente ikke mange her på den tiden), barna storkoste seg, og det var deilig å komme til dekket formiddagsmat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

24

• morsan

5

• Åsemor

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest babydillah

Babyen min er også ca. 5 mnd.

Det er jo begrenset hva man kan finne på med en sånn liten.

Men å gå en lengre trilletur og utforske nærområdet? Er det steder du ikke har gått før? Spennende :) Best om det er finevær selvsagt.

Shoppingtur på shoppingsenter :)

Besøke folk.

Babygym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babydillah

Babysvømming er utelukket da verken jenta mi eller jeg tåler klor... Barselgruppe har jeg bedt om ved HVER kontroll på helsestasjonen, siden jenta mi var 2 uker! De har lovet at det skal ordnes - neste gang, etter ferien, neste gang fordi det har vært så mye å gjøre etter ferien, etter neste ferie... Nå er hun snart 6 mnd, og noen barselgruppe har fortsatt ikke blitt opprettet:-(

Det med babysang hørtes interressant ut, Åsemor nevnte også noe sånt! Det skal jeg finne ut av... Jenta mi elsker musikk, og danser med hver gang hun hører barnemusikk:-)

Tusen takk for svar:-) Er så utrolig fantasiløs gitt...!

Sånn er det hos oss også, i den bydelen jeg bor, INGEN barselgruppe! Det er surt, jeg er nyinnflyttet og kjenner ikke så mange her, ser det er mange som triller babyer, men jeg er ikke av typen som bare springer bort til dem og sier, hei ser du også har baby, skal vi bli kjent? Trille sammen?

Er flere som har mast på barselgruppe, men de får ikke fingeren ut av ræva. Kanskje en burde starte barselgruppe selv? Heng opp en plakat i nærbutikken og start en turgjeng som går trilleturer sammen, for folk med babyer fra 0-2 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babydillah

Så de er interressert i dyr når de er så små? Hun har liksom nettopp "oppdaget" katten her i huset... Nå skal det sies at katta går laaange omveier rundt babyen også da;-)

Har tenkt på det se, at det sikkert er moro med dyr, men jeg veit liksom ikke om hun helt oppfatter dyr på avstand enda? Da må det være steder der en kommer tett innpå dem kanskje? Eller? Har en fin park i nærheten der det finnes ender, høner, haner, påfugler og div andre fugler, dessuten pleier det å stå hester der også... Går jo ann å ta en titt!

Men jeg venter nok med det til hun sitter i sportsdelen i vogna... Et par uker kanskje!

Takk for svar:-) Er kanskje ikke så kjip som jeg trodde da, blir nok morsommere når hun blir litt eldre...!

babyen min var skikkelig nysgjerrig da hun så en liten hund for første gang :) Kanskje pga hun har et par hundebamser? Hunden var like nysgjerrig, så det var morsomt :)

Heldigvis holdt hunden seg på avstand da, litt skeptisk til hunder som skal komme og snuse på... ikke godt å vite hva de finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresjal! Helt genialt for småtasser som gjerne vil se litt mer :) Når hun er så stor som din kan hun gjerne sitte forovervendt i sjalet så lenge hun er våken. Og du har armene fri og får mye bedre vektbelastning enn ved å ha henne på armen.

Det hadde nok vært perfekt i den alderen hun er i nå ja! Hun er for stor til å ligge i vognbagen - kjeder seg skikkelig, og for lita til å sitte i sportsdelen - kan ikke sitte enda! Å henge på magen til mamma hadde nok vært det ultimate:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er rimelig kjønnsnøytralt når de er helt små. Det som er viktig, er at det skjer noe. Det kan være helt topp med fem busser.

Filminnslagene i Teletubbiene hadde ofte interessante temaer som digre trailere, lifter osv. I hvert fall de som ble laget / sendt rundt år 2000. Det finnes også fine pekebøker med store kjøretøy, også med norske bilder (det er stor forskjell på amerikanske og norske utrykningsbiler).

Hmm, i år 2000 var jeg 18 år, og så absolutt ikke på Teletubbiene;-)

Det finnes en stor byggeplass et par kilometer herfra, jeg skal jaggu stoppe der neste gang vi kommer forbi! Det er så morsomt å se at de begynner å interressere seg for noe:-) Så skal jeg vel tåle å stå og se på gravemaskiner en stund da, for hennes skyld...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, i år 2000 var jeg 18 år, og så absolutt ikke på Teletubbiene;-)

Det finnes en stor byggeplass et par kilometer herfra, jeg skal jaggu stoppe der neste gang vi kommer forbi! Det er så morsomt å se at de begynner å interressere seg for noe:-) Så skal jeg vel tåle å stå og se på gravemaskiner en stund da, for hennes skyld...!

"Jeg liker biler og sex" sa minsten min, allerede som 3-åring. Unødvendig å si hvilket kjønn han er, vel?

Han mente kjeks, riktignok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg liker biler og sex" sa minsten min, allerede som 3-åring. Unødvendig å si hvilket kjønn han er, vel?

He he he:-) Type!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg og eldstemann var babysang bare helt midt i blinken da han var baby!!!! Vi var på 3 babysang-kurs det året jeg hadde permisjon med ham - to av dem arrangerte Frelsesarméen, og det siste var det en menighet som hadde.

Felles for alle tre var at det var koselig og sosialt for oss voksne (jeg kjente ikke mange her på den tiden), barna storkoste seg, og det var deilig å komme til dekket formiddagsmat :-)

Kurs? Vil det si at det var noe du betalte for? Her har jeg inntrykk av at det er gratis nemlig...!

Ja jeg gleder meg allerede! Det er helt sikkert topp for jenta mi, og jeg kunne trenge å treffe andre med småbarn jeg også, da helsestasjonen ikke har klart å danne noen barselgruppe enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs? Vil det si at det var noe du betalte for? Her har jeg inntrykk av at det er gratis nemlig...!

Ja jeg gleder meg allerede! Det er helt sikkert topp for jenta mi, og jeg kunne trenge å treffe andre med småbarn jeg også, da helsestasjonen ikke har klart å danne noen barselgruppe enda!

Ja, det kostet litt for maten - 10 eller 20 kroner pr gang. Absolutt verdt å få komme til dekket bord en gang i uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen min er også ca. 5 mnd.

Det er jo begrenset hva man kan finne på med en sånn liten.

Men å gå en lengre trilletur og utforske nærområdet? Er det steder du ikke har gått før? Spennende :) Best om det er finevær selvsagt.

Shoppingtur på shoppingsenter :)

Besøke folk.

Babygym :)

Jeg bor nedi et høl med bakker opp på alle kanter, så jeg går de letteste veiene ja! Men det hender jo at jeg tar bilen og triller i et annet område:-) Men hun sitter jo ikke i sportsdelen enda, så det er jo ikke så voldsomt mye hun ser, og da blir det fort kjedelig...

Shoppingsenter er jeg ikke veldig glad i! Jeg blir blakk og utslitt, og ser ikke helt poenget i å vase rundt og se etter ting man kan bruke penger på...

På besøk er vi jo innimellom, og det er veldig spennende, men litt vanskelig i og med at hun ikke vil sove i vogna. Hun MÅ sove med to timers mellomrom, så da blir det mange små besøk bare. Men det passer meg i grunnen greit det altså...

Babygym... Regner med at du mener på et helsesenter? Vel, jeg er ikke medlem for tiden, og gidder ikke å betale bare for å være på den ene timen i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert få henge en lapp på helsestasjonen og annonsere etter andre som er interesserte i barseltreff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kostet litt for maten - 10 eller 20 kroner pr gang. Absolutt verdt å få komme til dekket bord en gang i uka :-)

Ja for all del! Det er jo innmari koselig! Spiste barna også? Mi er jo litt for lita til det... Ikke for det, hun stapper gjerne i truten hun:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan sikkert få henge en lapp på helsestasjonen og annonsere etter andre som er interesserte i barseltreff?

Ja det kan jeg jo gjøre selvfølgelig, eller som noen andre foreslo - henge opp en lapp på nærbutikken eller noe... Synes bare det er så innmari dårlig av helsestasjonen ikke å klare å opprette en barselgruppe før jenta er 6 mnd! Jeg trengte det mer da hun var nyfødt enn jeg gjør nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del! Det er jo innmari koselig! Spiste barna også? Mi er jo litt for lita til det... Ikke for det, hun stapper gjerne i truten hun:-)

Nei - tror ikke ungene spiste noe særlig.

Min gutt var 4 mnd da jeg begynte på det første kurset, og det varte vel i ca 10 uker.

Så var det rett på neste, som hadde 5 uker før jul, og 5 uker etter jul.

Så en liten pause, og så et 10 ukers kurs på våren, og da ble han ett år i mai - så kanskje han spiste litt brød da...

Utrolig koselig, og vi var faktisk 4 damer som ble veldig godt kjent med hverandre, og fikk samlet menn og søsken mange ganger over flere år og ble gode venner. Nå har imidlertid vi mistet kontakten med de 3 andre familiene, men jeg vet at de treffes av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - tror ikke ungene spiste noe særlig.

Min gutt var 4 mnd da jeg begynte på det første kurset, og det varte vel i ca 10 uker.

Så var det rett på neste, som hadde 5 uker før jul, og 5 uker etter jul.

Så en liten pause, og så et 10 ukers kurs på våren, og da ble han ett år i mai - så kanskje han spiste litt brød da...

Utrolig koselig, og vi var faktisk 4 damer som ble veldig godt kjent med hverandre, og fikk samlet menn og søsken mange ganger over flere år og ble gode venner. Nå har imidlertid vi mistet kontakten med de 3 andre familiene, men jeg vet at de treffes av og til.

Jeg har et par venninner som har baby, men er ærlig talt ikke så flink til å følge opp! Jeg liker ikke å føle at jeg MÅ treffe vennene mine så og så ofte for at vi skal kunne kalles venner. I perioder er jeg veldig sosial, andre ganger trenger jeg å være mye aleine.

Derfor hadde det vært veldig fint for meg å ha et sted der jeg kunne gå og treffe andre mødre uten at det er noe press liksom! Så dette skal jeg jammen kaste meg på:-) Tror det blir supert for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er nok et godt tips ja, bare hun kommer seg over i sportsdelen på vogna... Ikke stort man ser fra bagen! Og da blir det bare frustrasjon, og så ender det med at mamma bærer baby på armen mens hun dytter vogn:-/

Er ikke biler o.l. hovedsaklig for gutter? Jeg mener, når de blir eldre er det jo stort sett guttene som synes det er innmari spennende med gravemaskiner og greier... Men når de er så små så er det kanskje spennende for alle?

Utrolig hvor enkelt det kan være! Man må bare tenke enkelt, slik et barn gjør, så kan man finne på mye morsomt:-)

Nå bor jeg på en plass som har max fem busser inne på terminalen av gangen da, men jeg skal vel alltids klare å komme på noe:-)

''når de blir eldre er det jo stort sett guttene som synes det er innmari spennende med gravemaskiner og greier...''

En venninne fortalte at det nesten var bortkastede penger å dra helt til Hunderfossen med sin da 3 år gamle jente, for hun ville ikke rikke seg fra minigravemaskinene som sto i sanda der! ;-)

Da min sønn gikk i barnehagen, var det omtrent ukens høydepunkt å se søppelbilen komme. Da hang alle ungene, både guttene og jentene, over gjerdet og glante med trillerunde klinkekuleøyne mens søppelbilen gjorde jobben sin! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Min sa også "sex" om kjeks. Kunne påkalle seg enhver gammel tantes oppmerksomhet hvis han ropte ut i selskap: "mele sex!"

Men han har dog bare vært begrenset interessert i lekebiler, hvilket kan være litt problematisk når ymse slektninger tar det for gitt at alt en liten gutt ønsker seg er nok en traktor eller lastebil;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''når de blir eldre er det jo stort sett guttene som synes det er innmari spennende med gravemaskiner og greier...''

En venninne fortalte at det nesten var bortkastede penger å dra helt til Hunderfossen med sin da 3 år gamle jente, for hun ville ikke rikke seg fra minigravemaskinene som sto i sanda der! ;-)

Da min sønn gikk i barnehagen, var det omtrent ukens høydepunkt å se søppelbilen komme. Da hang alle ungene, både guttene og jentene, over gjerdet og glante med trillerunde klinkekuleøyne mens søppelbilen gjorde jobben sin! ;-)

He he, det er jo sant! Men jeg er overbevist om at "kjønnsrollene" ligger der fra fødselen av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er jo sant! Men jeg er overbevist om at "kjønnsrollene" ligger der fra fødselen av!

Det er vel kanskje mer vanlig at gutter leker med lekebiler enn jenter, men det å se på store ting med litt action kan være spennende for begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...