Gå til innhold

Forslag til finnepåting med baby?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

''når de blir eldre er det jo stort sett guttene som synes det er innmari spennende med gravemaskiner og greier...''

En venninne fortalte at det nesten var bortkastede penger å dra helt til Hunderfossen med sin da 3 år gamle jente, for hun ville ikke rikke seg fra minigravemaskinene som sto i sanda der! ;-)

Da min sønn gikk i barnehagen, var det omtrent ukens høydepunkt å se søppelbilen komme. Da hang alle ungene, både guttene og jentene, over gjerdet og glante med trillerunde klinkekuleøyne mens søppelbilen gjorde jobben sin! ;-)

*Hehe* Da mine gikk på småbarnsavdeling var det en høydare når bilen fra meieriet kom med melk og juice - ørten småtasser hang på gjerdet og tittet og ble snart på fornavn med sjåføren. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

24

• morsan

5

• Åsemor

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

*Hehe* Da mine gikk på småbarnsavdeling var det en høydare når bilen fra meieriet kom med melk og juice - ørten småtasser hang på gjerdet og tittet og ble snart på fornavn med sjåføren. :o)

*he he*

Meieribilen hadde jo dertil bedre _lukt_ enn søppelbilen! Jeg husker jeg tilfeldigvis var der en gang da søppelbilen kom, og det å løfte opp en diger plastcontainer med siste ukes bæsjebleier og tømme foregår absolutt ikke luktfritt!!

Det virket ikke som om barna brød seg noe med det, da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje mer vanlig at gutter leker med lekebiler enn jenter, men det å se på store ting med litt action kan være spennende for begge kjønn.

Ja det fikk jeg jammen testet nå, da det plutselig landet et helikopter 80 meter fra huset vårt...! Jøssamei!

Var tydeligvis ikke interressant nok til at hun gadd å våkne i hvert fall, enda vinduet stod vidåpent! Også hun da, som våkner hver kveld når vi kommer og legger oss...! Rare ungen:-)

Nei, nå skal det jaggu lette igjen også, makan til mas!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL! Min sa også "sex" om kjeks. Kunne påkalle seg enhver gammel tantes oppmerksomhet hvis han ropte ut i selskap: "mele sex!"

Men han har dog bare vært begrenset interessert i lekebiler, hvilket kan være litt problematisk når ymse slektninger tar det for gitt at alt en liten gutt ønsker seg er nok en traktor eller lastebil;-)

-eller: "Mammaaaa, kan jeg få sjokolade-sex?!"

litt kinky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-eller: "Mammaaaa, kan jeg få sjokolade-sex?!"

litt kinky

*he he*

Apropos "kinky": Min pode var ihuga Teletubby-fan på den tiden da en amerikansk prest el noe i den dur kritiserte programmet fordi han mente Tinky-Winky var homofil (lilla farge + trekant på hodet = homse!! Det skjønner jo ALLE!! *S*)

Poden kalte denne figuren konsekvent for "Kinky-Kinky" *humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at så små babyer har nok med å få seg en liten tur ut (helt vanlig tur i vogna), og litt lek og prat med mor og/eller far.

En gang i mellom kan man selvsagt gjøre noe annet, men ikke for babyens skyld.

Gå forbi noen kyr på et jorde, se på bilene som kjører forbi, sitt i gresset og kjenn hvordan det kjennes ut. Kanskje få et blad i hånda og kjenne hvordan det kjennes ut, hvordan det smaker.

Etterhvert som babyen blir eldre kan man selvfølgelig dra på gårdsbesøk, lekeland osv, men foreløpig er babyen din så liten at den ikke trenger så mye inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at så små babyer har nok med å få seg en liten tur ut (helt vanlig tur i vogna), og litt lek og prat med mor og/eller far.

En gang i mellom kan man selvsagt gjøre noe annet, men ikke for babyens skyld.

Gå forbi noen kyr på et jorde, se på bilene som kjører forbi, sitt i gresset og kjenn hvordan det kjennes ut. Kanskje få et blad i hånda og kjenne hvordan det kjennes ut, hvordan det smaker.

Etterhvert som babyen blir eldre kan man selvfølgelig dra på gårdsbesøk, lekeland osv, men foreløpig er babyen din så liten at den ikke trenger så mye inntrykk.

Men det er nettopp det, at foreløpig er hun så lita at hun ikke sitter i sportsdelen i vogna heller... Dermed er det ikke stort hun ser fra vogna, og jeg orker ikke bære henne flere kilometer liksom! Men jeg tar henne selvfølgelig opp hvis det er noe fint å se på:-)

Men da trenger jeg ikke føle meg skikkelig kjip fordi jeg ikke finner på så mye sammen med henne enda da...

Jeg har fått noen gode idèer her da, og vi skal prøve oss på både åpen barnehage og babysang. Det tror jeg blir full klaff!

Men jeg skal huske på det du sa når hun blir stor nok til å sitte i vogna! Jeg har så lyst til at hun skal like å være ute og bli nysgjerrig på naturen, og da må jo jeg være den som viser det til henne! Og man kan vel ikke starte for tidlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er nettopp det, at foreløpig er hun så lita at hun ikke sitter i sportsdelen i vogna heller... Dermed er det ikke stort hun ser fra vogna, og jeg orker ikke bære henne flere kilometer liksom! Men jeg tar henne selvfølgelig opp hvis det er noe fint å se på:-)

Men da trenger jeg ikke føle meg skikkelig kjip fordi jeg ikke finner på så mye sammen med henne enda da...

Jeg har fått noen gode idèer her da, og vi skal prøve oss på både åpen barnehage og babysang. Det tror jeg blir full klaff!

Men jeg skal huske på det du sa når hun blir stor nok til å sitte i vogna! Jeg har så lyst til at hun skal like å være ute og bli nysgjerrig på naturen, og da må jo jeg være den som viser det til henne! Og man kan vel ikke starte for tidlig:-)

Hun er 5 mnd, ikke sant? Da kan hun godt sitte/ligge 5-15 minutter i vogna støttet opp av ei dyne eller pute eller noe. Så blir det en forandring innimellom, kanskje før hun skal ta seg en dupp i vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 5 mnd, ikke sant? Da kan hun godt sitte/ligge 5-15 minutter i vogna støttet opp av ei dyne eller pute eller noe. Så blir det en forandring innimellom, kanskje før hun skal ta seg en dupp i vogna :)

Ta seg en dupp i vogna ja, den var morsom! Ikke snakk om!!! Ikke mens den beveger seg i hvert fall, og vi har ikke noe fint sted der hun kan stå ute...

Men hun må snart over i sportsdelen uansett, for hun har egentlig vokst ut av bagen! Og de lærer vel gjerne å sitte rundt 6 mnd alder, gjør de ikke? Det blir flott vettu, når hun får fulgt med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta seg en dupp i vogna ja, den var morsom! Ikke snakk om!!! Ikke mens den beveger seg i hvert fall, og vi har ikke noe fint sted der hun kan stå ute...

Men hun må snart over i sportsdelen uansett, for hun har egentlig vokst ut av bagen! Og de lærer vel gjerne å sitte rundt 6 mnd alder, gjør de ikke? Det blir flott vettu, når hun får fulgt med:-)

Snuppa mi nektet å _sitte_ i vogna før hun var 10 mnd gammel, før det la hun seg konsekvent ned om jeg prøvde å sette henne opp. Antagelig var hun ikke sterk nok i ryggen, hun var sen til å snu seg rundt og til å gå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke så små unger har behov for så mye action. En tur på lekeplassen, middag hos venner med barn og naboens katt er vel så bra som lekeland, restaurantbesøk og dyreparker. Sånt kan man godt vente med, synes jeg. De blir jo noen rastløse turbomennesker disse ungene våre, som allerede i en alder av fem måneder skal oppleve en hel himla masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi nektet å _sitte_ i vogna før hun var 10 mnd gammel, før det la hun seg konsekvent ned om jeg prøvde å sette henne opp. Antagelig var hun ikke sterk nok i ryggen, hun var sen til å snu seg rundt og til å gå også.

He he, ja de er forskjellige! Jeg føler meg ganske sikker på at mitt lille frø vil elske å sitte i vogna. Hun skal bare sitte hele tiden! Ligger jo på magen og leker, men hun vil ikke ligge i armene mine nei, da blir det hyyyyyyl helt til jeg setter henne opp;-)

Det er godt mulig det stemmer det du sier, at hun automatisk misliker å sitte hvis hun faktisk ikke er sterk nok! Kroppens egen måte å ta vare på seg selv på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke så små unger har behov for så mye action. En tur på lekeplassen, middag hos venner med barn og naboens katt er vel så bra som lekeland, restaurantbesøk og dyreparker. Sånt kan man godt vente med, synes jeg. De blir jo noen rastløse turbomennesker disse ungene våre, som allerede i en alder av fem måneder skal oppleve en hel himla masse.

Du sier noe! Men jeg har lyst til å ta henne med meg i åpen barnehage og på babysang, det tror jeg er midt i blinken for henne og alderen hun er i:-)

For noen år siden var jeg med ei venninne og sønnen hennes på nesten to år til dyreparken i Kristiansand. Det var totalt bortkastet syntes nå jeg, for han klarte ikke å se de dyrene som var langt unna, og Kaptein Sabeltann var ikke interressant enda! Vi kunne med bedre hell besøkt en åpen gård her i nærheten...!

Det meste sånt kommer jeg nok til å vente med til hun kanskje er fem år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, det er jo sant! Men jeg er overbevist om at "kjønnsrollene" ligger der fra fødselen av!

He he, det er jo sant! Men jeg er overbevist om at "kjønnsrollene" ligger der fra fødselen av!

Er ikke helt enig der. Jeg har en jente på 10mnd. Får hun en dukke sliter hun håret av den, gir jeg henne en bil kjører hun på golvet med den og lager brumme lyder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig der. Jeg har en jente på 10mnd. Får hun en dukke sliter hun håret av den, gir jeg henne en bil kjører hun på golvet med den og lager brumme lyder

Vel, ingen regel uten unntak! Selvfølgelig gjelder ikke dette alle!

En av mine barndomsvenner lekte bare med dukker, malte rommet rosa, og elsket å leke med kjeler og panner ute i sandkassa. Han viste seg å være homse;-)

Men altså, jeg tror det ligger i de fleste av oss. Gutter synes å like store kjøretøyer som lager masse lyd, mens jenter liker babyer og dukker og ting de kan vise omsorg for... Heldigvis er ikke alle like:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...