astridny Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Hei. Er det noen som har en god bok eller flere som dere syns var skikkelig ekkel og skummel for voksne? Fikk lyst til å lese en som var veldig skummel og ekkel. ;-) Takk for svar. :-) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Hmm... Noe av Stephen King? Geralds lek gjorde i alle fall at alle mine ideer om å bli lenket fast til senga forsvant som dugg for sola *ler litt* 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 "Mannen under trappen", av Marie Hermanson. Skikkelig ekkel synes jeg. 0 Siter
laban Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Enig med Aliza - Steven King anbefales. F.eks. den som går som film på Viasat 4 imorgen, Dreamcatcher, er riktig ekkel. Personlig synes jeg den også var ganske teit (i likhet med f.eks. Dyrekirkegården av samme forfatter), men det er mange å velge mellom. Hvis du ikke har lest Evas øye av Karin Fossum og heller ikke sett den på TV, har den noen uforglemmelige sider der hovedpersonen gjemmer seg i en hyttedo. 0 Siter
astridny Skrevet 27. august 2008 Forfatter Skrevet 27. august 2008 "Mannen under trappen", av Marie Hermanson. Skikkelig ekkel synes jeg. Den har jeg lest. :-) 0 Siter
astridny Skrevet 27. august 2008 Forfatter Skrevet 27. august 2008 Hmm... Noe av Stephen King? Geralds lek gjorde i alle fall at alle mine ideer om å bli lenket fast til senga forsvant som dugg for sola *ler litt* Jeg har ikke sansen for han dessverre.:-/ Andre ideer? 0 Siter
damedamen Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Har ikke lest den selv, men hører at American Psycho skal være veldig ekkel. Bret Easton Ellis eller lignende. 0 Siter
birdie Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Anbefaler Jeffery Deavers bøker. Ikke noe overnaturlig ekkelt/skummelt, men krim/thriller der man ofte følger skurken parallelt med etterforskninge (uten at det avsløres _hvem_ det er), og det blir et kappløp med tiden om polititet klarer å avsløre vedkommende før det går helt galt. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Jeg husker ikke forfatteren, men boka heter "Kall meg bare Max". Den var så skummel at jeg måtte vekke gubben mens jeg leste på senga, fikk nesten hjertestans! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 "Sort messe" av John Dickson Carr er en klassiker. http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=118516 "Sort engel" av William Hjortsberg er grøssende god. Det er den boka filmen "Angel Heart" er basert på, men boka er mye mer skremmende enn filmen. 0 Siter
sant å si Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 "De dødes tjern" av Andre Bjerke. Ikke ekkel, men skummel så det holder. 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Jeg syntes "Kvinner om natten" av Tove Nilsen var ganske skummel... 0 Siter
Gjest skumleste jeg har lest ja Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Det gamle testamente er skikkelig skummelt. Der står det at du kan komme til helvete hvis du stjeler eller driver hor ;(( 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Det gamle testamente er skikkelig skummelt. Der står det at du kan komme til helvete hvis du stjeler eller driver hor ;(( Hvor i det gamle testamente står at du kommer til helvete? Hilsen 0 Siter
Gjest skumleste jeg har lest ja Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Hvor i det gamle testamente står at du kommer til helvete? Hilsen Vet ikke jeg, har aldri lest den boken utenom skapelsen. Min farfar fortalte meg dette. I tillegg er står det at det meste er syndig på denne jorden. Bare det å si ordet "forferdelig" er galt. Tror ¨på deg hvis du sier dette ikke står i GT. Da er det i såfall min farfar som har løyet for meg. Fy, han er død for en mannsalder siden. Men rart at hele resten av slekten på den siden også mener dette. Kanskje de har dysleksi eller noe. En av dem var forresten blind ;( 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Vet ikke jeg, har aldri lest den boken utenom skapelsen. Min farfar fortalte meg dette. I tillegg er står det at det meste er syndig på denne jorden. Bare det å si ordet "forferdelig" er galt. Tror ¨på deg hvis du sier dette ikke står i GT. Da er det i såfall min farfar som har løyet for meg. Fy, han er død for en mannsalder siden. Men rart at hele resten av slekten på den siden også mener dette. Kanskje de har dysleksi eller noe. En av dem var forresten blind ;( Da kan du da ikke si at det gamle testamente er det skumleste du har lest, når du ikke har lest den. 0 Siter
Gjest skumleste jeg ikke har lest ja :(( Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Da kan du da ikke si at det gamle testamente er det skumleste du har lest, når du ikke har lest den. Du har et godt poeng der, føles som om jeg har lest den fordi jeg har blitt fortalt så mye om den. Hm... tror jeg må gå og legge meg, må være noe galt med hodet mitt? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Jeg syntes "Kvinner om natten" av Tove Nilsen var ganske skummel... var det om ei som haiket? 0 Siter
Gjest baremei Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 var det om ei som haiket? Nei,hun tok taxi, og sjåføren var ikke av de hyggeligste, hehe*grøss* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Nei,hun tok taxi, og sjåføren var ikke av de hyggeligste, hehe*grøss* Ja, stemmer - hun tok taxi ja... Huff, ja den boka var fæl.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.