Gå til innhold

Skrekkelig/skummel bok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som har en god bok eller flere som dere syns var skikkelig ekkel og skummel for voksne?

Fikk lyst til å lese en som var veldig skummel og ekkel. ;-)

Takk for svar. :-)

Aliza1365380759
Skrevet

Hmm... Noe av Stephen King? Geralds lek gjorde i alle fall at alle mine ideer om å bli lenket fast til senga forsvant som dugg for sola *ler litt*

Skrevet

"Mannen under trappen", av Marie Hermanson. Skikkelig ekkel synes jeg.

Skrevet

Enig med Aliza - Steven King anbefales. F.eks. den som går som film på Viasat 4 imorgen, Dreamcatcher, er riktig ekkel. Personlig synes jeg den også var ganske teit (i likhet med f.eks. Dyrekirkegården av samme forfatter), men det er mange å velge mellom.

Hvis du ikke har lest Evas øye av Karin Fossum og heller ikke sett den på TV, har den noen uforglemmelige sider der hovedpersonen gjemmer seg i en hyttedo.

Skrevet

"Mannen under trappen", av Marie Hermanson. Skikkelig ekkel synes jeg.

Den har jeg lest. :-)

Skrevet

Hmm... Noe av Stephen King? Geralds lek gjorde i alle fall at alle mine ideer om å bli lenket fast til senga forsvant som dugg for sola *ler litt*

Jeg har ikke sansen for han dessverre.:-/

Andre ideer?

Skrevet

Har ikke lest den selv, men hører at American Psycho skal være veldig ekkel. Bret Easton Ellis eller lignende.

Skrevet

Anbefaler Jeffery Deavers bøker. Ikke noe overnaturlig ekkelt/skummelt, men krim/thriller der man ofte følger skurken parallelt med etterforskninge (uten at det avsløres _hvem_ det er), og det blir et kappløp med tiden om polititet klarer å avsløre vedkommende før det går helt galt.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg husker ikke forfatteren, men boka heter "Kall meg bare Max". Den var så skummel at jeg måtte vekke gubben mens jeg leste på senga, fikk nesten hjertestans!

Skrevet

"De dødes tjern" av Andre Bjerke. Ikke ekkel, men skummel så det holder.

Gjest baremei
Skrevet

Jeg syntes "Kvinner om natten" av Tove Nilsen var ganske skummel...

Gjest skumleste jeg har lest ja
Skrevet

Det gamle testamente er skikkelig skummelt. Der står det at du kan komme til helvete hvis du stjeler eller driver hor ;((

Gjest mandolina
Skrevet

Det gamle testamente er skikkelig skummelt. Der står det at du kan komme til helvete hvis du stjeler eller driver hor ;((

Hvor i det gamle testamente står at du kommer til helvete?

Hilsen

Gjest skumleste jeg har lest ja
Skrevet

Hvor i det gamle testamente står at du kommer til helvete?

Hilsen

Vet ikke jeg, har aldri lest den boken utenom skapelsen. Min farfar fortalte meg dette. I tillegg er står det at det meste er syndig på denne jorden. Bare det å si ordet "forferdelig" er galt.

Tror ¨på deg hvis du sier dette ikke står i GT. Da er det i såfall min farfar som har løyet for meg. Fy, han er død for en mannsalder siden. Men rart at hele resten av slekten på den siden også mener dette. Kanskje de har dysleksi eller noe. En av dem var forresten blind ;(

Gjest mandolina
Skrevet

Vet ikke jeg, har aldri lest den boken utenom skapelsen. Min farfar fortalte meg dette. I tillegg er står det at det meste er syndig på denne jorden. Bare det å si ordet "forferdelig" er galt.

Tror ¨på deg hvis du sier dette ikke står i GT. Da er det i såfall min farfar som har løyet for meg. Fy, han er død for en mannsalder siden. Men rart at hele resten av slekten på den siden også mener dette. Kanskje de har dysleksi eller noe. En av dem var forresten blind ;(

Da kan du da ikke si at det gamle testamente er det skumleste du har lest, når du ikke har lest den.

Gjest skumleste jeg ikke har lest ja :((
Skrevet

Da kan du da ikke si at det gamle testamente er det skumleste du har lest, når du ikke har lest den.

Du har et godt poeng der, føles som om jeg har lest den fordi jeg har blitt fortalt så mye om den. Hm... tror jeg må gå og legge meg, må være noe galt med hodet mitt?

Skrevet

Jeg syntes "Kvinner om natten" av Tove Nilsen var ganske skummel...

var det om ei som haiket?

Gjest baremei
Skrevet

var det om ei som haiket?

Nei,hun tok taxi, og sjåføren var ikke av de hyggeligste, hehe*grøss*

Skrevet

Nei,hun tok taxi, og sjåføren var ikke av de hyggeligste, hehe*grøss*

Ja, stemmer - hun tok taxi ja... Huff, ja den boka var fæl....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...