Gå til innhold

Får man ekstra ultralyd når man venter tvillinge

Gjest lurer jeg på

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det har ihvertfall alle de tvillingmødrene jeg kjenner fått.

Jeg antar det har noe med at når man venter fler enn én, er ikke symfyse-fundus-målene noe godt tegn på om babyene vokser som de skal.

En tvillingmor jeg kjenner ble ekstra bred, uten at magen stakk noe særlig lenger fram enn for dem med ett foster. Mens en annen var det umulig å se at hun hadde mage når du så henne bakfra, men det føltes nesten som om magen kom inn i rommet 5 minutter før resten av dama;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanlig med en ultralyd i måneden. Det er viktig å passe på at begge tvillingene vokser, da det kan skje at bare den ene tar næringen (tvilling transfusjonssyndrom eller noe, kalles det) og det kan være litt alvorlig. Det er endel andre ekstra greier med et tvillingsvangerskap og det er definert som risikosvangerskap uansett, og de aller aller fleste blir sykemeldt fra uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Been there

Ja, det har ihvertfall alle de tvillingmødrene jeg kjenner fått.

Jeg antar det har noe med at når man venter fler enn én, er ikke symfyse-fundus-målene noe godt tegn på om babyene vokser som de skal.

En tvillingmor jeg kjenner ble ekstra bred, uten at magen stakk noe særlig lenger fram enn for dem med ett foster. Mens en annen var det umulig å se at hun hadde mage når du så henne bakfra, men det føltes nesten som om magen kom inn i rommet 5 minutter før resten av dama;-)

Ja,det får man. Da jeg gikk med mine gikk jeg på ultralyd hver uke den siste måneden,i tillegg til sparketester.

De skjekker om fostrene har det bra,ligger slik de skal og alt det andre vanlige :-)

Mine var født 5 uker før tiden og var store for å være født så tidlig.

Nesten 3 kg hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...