Gjest Wita Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Sønnen min har vært fin i ørene lenge nå, men i dag våknet han og var helt tett på det ene øret. Han følte seg "innestengt" og spurte om han kunne være hjemme. Pga. immunsvikten har ørene vært et problem gjennom hele hans oppvekst. Jeg ba han komme seg på skolen, si i fra at han hører dårlig og be læreren slå på høytaleren.( De er litt sløve på det) Han dro motvillig til skolen. Jeg forstår godt at han føler seg utenfor og at det er ubehagelig å være innestengt i seg selv på denne måten og ikke kunne greie å følge med og være sosial med kompiser. Men han var borte et par timer for 2 dager siden (kontroll) og han skal snart inn å ta en operasjon for trang forhud, noe som også vil medføre fravær. Det er siste året hans på ungdomskolen og jeg ønsker at han skal få med seg mest mulig av undervisningen. Derfor sendte jeg en svært utillpass gutt på skolen i dag, men ikke helt uten dårlig samvittighet. Riktig/galt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg hadde nok gjort det samme som deg, så får heller lærerne sende han hjem, om det skulle bli for galt. Siste året på skolen er jo ganske viktig for de videre årene! Ikke ha dårlig samvittighet, Wita 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Synes du gjorde riktig. I arbeidslivet nytter det ikke å skulle holde seg hjemme hver gang man føler seg litt utilpass, da blir man i beste fall en svært irriterende kollega. Like greit at han møter den harde virkelighet før det er for sent å skape gode holdninger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Synes du gjorde riktig. I arbeidslivet nytter det ikke å skulle holde seg hjemme hver gang man føler seg litt utilpass, da blir man i beste fall en svært irriterende kollega. Like greit at han møter den harde virkelighet før det er for sent å skape gode holdninger Det er sant det du sier, men han har vært mye syk og han klager skjelden. Han har lite fravær i fra før til tross for at han har hanglet veldig mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til ni Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er ikkje lett. Som oftast følest det verst med det same ein vaknar. Sender dei til skulen, og seier dei kan få gå heim om det ikkje blir bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvordan gikk det i dag, da? (Jeg hadde nok også gjort som deg.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg synes det høres greit ut. Ørene er vel noe han kommer til å slite med. Like godt at han lærer seg at det ikke nytter å legge seg på ryggen for slikt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hvordan gikk det i dag, da? (Jeg hadde nok også gjort som deg.) Jeg fikk samme spørsmålet i dag. Han er tunghørt, ikke helt i form, ville helst være hjemme. I går hadde han selv sagt i fra til læreren om den dårlige hørselen. I går var han ikke verre enn at han var sammen med kompiser etter skoletid, så jeg tvang han på skolen i dag også. Hvis han skulle være hjemme hver gang han har dårlig hørsel, ville det blitt mye fravær. Tok en telefon til læreren og gjorde henne oppmerksom på hans litt dårlige form og at jeg tvang han på skolen. Synes det er greit at de vet det hvis han skulle virke litt uttafor. Jeg skjønner at det ikke bare er hørselen, men at han også føler seg i litt dårlig. I løpet av natta ble jeg forkjølet selv og er ikke helt i form jeg heller, men kan jo ikke holde meg hjemme pga. en forkjølelse:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg fikk samme spørsmålet i dag. Han er tunghørt, ikke helt i form, ville helst være hjemme. I går hadde han selv sagt i fra til læreren om den dårlige hørselen. I går var han ikke verre enn at han var sammen med kompiser etter skoletid, så jeg tvang han på skolen i dag også. Hvis han skulle være hjemme hver gang han har dårlig hørsel, ville det blitt mye fravær. Tok en telefon til læreren og gjorde henne oppmerksom på hans litt dårlige form og at jeg tvang han på skolen. Synes det er greit at de vet det hvis han skulle virke litt uttafor. Jeg skjønner at det ikke bare er hørselen, men at han også føler seg i litt dårlig. I løpet av natta ble jeg forkjølet selv og er ikke helt i form jeg heller, men kan jo ikke holde meg hjemme pga. en forkjølelse:-) ''I går var han ikke verre enn at han var sammen med kompiser etter skoletid, så jeg tvang han på skolen i dag også.'' Nettopp. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ''I går var han ikke verre enn at han var sammen med kompiser etter skoletid, så jeg tvang han på skolen i dag også.'' Nettopp. mvh ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Du, jeg ville bare nevne at det går an å kjøpe ørelys til hjemmebruk. Dersom han ikke har ødelagt trommehinne så er den fin, også for alle andre ved forkjølelser og slikt. http://www.mamut.net/telemark/subdet22.htm?gclid=CNzqir7b35UCFQyR1QodmhtgYA 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Du, jeg ville bare nevne at det går an å kjøpe ørelys til hjemmebruk. Dersom han ikke har ødelagt trommehinne så er den fin, også for alle andre ved forkjølelser og slikt. http://www.mamut.net/telemark/subdet22.htm?gclid=CNzqir7b35UCFQyR1QodmhtgYA Hei Pekkaline! Hyggelig med gode råd og at du tenker på oss:-) Vi prøvde noe lignenende en gang for flere år siden, bare at da var det en kjegle som ble tent på. Mener det også het Otopati. Den gangen vi prøvde det var han på sitt aller verste og vi var veldig fortvila. Jeg må innrømme at jeg er vil være veldig forsiktig med å eksperimentere med for mye forskjellig akkurat nå. Dette fordi han går på immunsviktmedisiner som har gjort at han har blitt så frisk og fin. Ørene er det som har tatt lengst tid, men han har hatt en sakte forbedring der også. Nå har han hele, men arrete trommhinner og jeg vil ikke begynne å stikke noe inn i ørene hans. Da han hadde problemer med ørene nå sist, var han fin igjen etter bare noen dager i motsetning til tidligere. Så vi tror dette er i ferd med å bli helt bra pga. av medisinene han allerede får. Derfor er jeg ferdig med å prøve ut forskjellige ting og vil bare forholde meg til legen på Riksen. Han er min Gud:o) Han har gitt meg en "ny" sønn. Ellers er det veldig hyggelig at dere bryr dere da:-) Setter stor pris på det, vet du:-) Er bare lite mottagelig for å prøve ut noe annet nå i en fase hvor han er i ferd med å bli bra, men det kunne jo ikke du vite:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hei Pekkaline! Hyggelig med gode råd og at du tenker på oss:-) Vi prøvde noe lignenende en gang for flere år siden, bare at da var det en kjegle som ble tent på. Mener det også het Otopati. Den gangen vi prøvde det var han på sitt aller verste og vi var veldig fortvila. Jeg må innrømme at jeg er vil være veldig forsiktig med å eksperimentere med for mye forskjellig akkurat nå. Dette fordi han går på immunsviktmedisiner som har gjort at han har blitt så frisk og fin. Ørene er det som har tatt lengst tid, men han har hatt en sakte forbedring der også. Nå har han hele, men arrete trommhinner og jeg vil ikke begynne å stikke noe inn i ørene hans. Da han hadde problemer med ørene nå sist, var han fin igjen etter bare noen dager i motsetning til tidligere. Så vi tror dette er i ferd med å bli helt bra pga. av medisinene han allerede får. Derfor er jeg ferdig med å prøve ut forskjellige ting og vil bare forholde meg til legen på Riksen. Han er min Gud:o) Han har gitt meg en "ny" sønn. Ellers er det veldig hyggelig at dere bryr dere da:-) Setter stor pris på det, vet du:-) Er bare lite mottagelig for å prøve ut noe annet nå i en fase hvor han er i ferd med å bli bra, men det kunne jo ikke du vite:-) Det er jo helt konge at han er så mye bedre i helsa. Tenker dere har vridd hjernen mere enn en gang oppigjennom ja. Når han er arrete så skal du ikke gjøre noe der i øret nei. Flott at dere har funnet gud Da ordner det seg nok vettu 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg fikk samme spørsmålet i dag. Han er tunghørt, ikke helt i form, ville helst være hjemme. I går hadde han selv sagt i fra til læreren om den dårlige hørselen. I går var han ikke verre enn at han var sammen med kompiser etter skoletid, så jeg tvang han på skolen i dag også. Hvis han skulle være hjemme hver gang han har dårlig hørsel, ville det blitt mye fravær. Tok en telefon til læreren og gjorde henne oppmerksom på hans litt dårlige form og at jeg tvang han på skolen. Synes det er greit at de vet det hvis han skulle virke litt uttafor. Jeg skjønner at det ikke bare er hørselen, men at han også føler seg i litt dårlig. I løpet av natta ble jeg forkjølet selv og er ikke helt i form jeg heller, men kan jo ikke holde meg hjemme pga. en forkjølelse:-) Åh, jeg skulle ønske folk holdt seg hjemme pga forskjølelse. Det er en uting at folk driver og er tapre og går på jobb når de er forkjøla - de smitter bare alle som er friske, sånn at det enten blir sykedager for dem, ev mindre effektive arbeidstakere fordi de hanlger på jobb med forkjølelsen sin. Nå snakker jeg om skikkelig sauseforkjøla, da - host, nys, alt renner og gjerne litt feber også. Helt utenfor tema, benyttet bare anledningen til å lufte min lille kjepphest 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg fikk samme spørsmålet i dag. Han er tunghørt, ikke helt i form, ville helst være hjemme. I går hadde han selv sagt i fra til læreren om den dårlige hørselen. I går var han ikke verre enn at han var sammen med kompiser etter skoletid, så jeg tvang han på skolen i dag også. Hvis han skulle være hjemme hver gang han har dårlig hørsel, ville det blitt mye fravær. Tok en telefon til læreren og gjorde henne oppmerksom på hans litt dårlige form og at jeg tvang han på skolen. Synes det er greit at de vet det hvis han skulle virke litt uttafor. Jeg skjønner at det ikke bare er hørselen, men at han også føler seg i litt dårlig. I løpet av natta ble jeg forkjølet selv og er ikke helt i form jeg heller, men kan jo ikke holde meg hjemme pga. en forkjølelse:-) Upps - oppdaget nå at denne tråden er temmelig gammel. Sorry... Ikke bare sporer jeg av, jeg tar opp igjen flere måneder gamle saker også... *rødmer skamfull og lister meg stille ut* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.