Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden jobber jeg innen et stort konsern av den konservative typen.

Forleden fortalte en av mine kollegaer at toalettrullene må låses fast og de har sluttet med "damehygieneposer" på toalettene, fordi folk forsyner seg (og bruker dem til hundeposer..)

Kunne aldri forsvart for meg selv å forsyne meg med hygeieneposer, eller spasere ut fra toalettet med en rull under armen!

Jeg er mildt sagt målløs!

Hva "forsyner" folk seg med hos deg?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frk.s

5

• morsan

4

• fresja

3

• Anonym 82

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tenk å gjøre seg til kjeltring for så lite da *rister på hodet*

Gjest Lea Lett
Skrevet

Så utrolig teit! *Lettere sjokkert*

Doruller!??!

Skrevet

Så utrolig teit! *Lettere sjokkert*

Doruller!??!

Ja!!!

Er ikke det utrolig!

Skrevet

hehe, seriøst?

aner ikke hva som stjeles på jobben min, har ikke hørt noe

Gjest Lea Lett
Skrevet

Ja!!!

Er ikke det utrolig!

Jo, det er som Speak sier, tenk å gjøre seg til kjeltring for noe sånt.

Skrevet

Da jeg jobbet var det hansker som ble mest tatt.

Slike tynne plastikk hansker.

Og ja, jeg tok selv også... :0)

AneM1365380603
Skrevet

En butikk her har en diger krukke med twist som kundene kan forsyne seg av. Hvis de ser en viss dame komme inn døra må de gjemme krukka, for hun pleier å fylla opp håndveska med twist..

Skrevet

Man skal jammen meg stjele mange doruller før enn det er noe å 'tjene' på dette tyveriet! ;-)

Jeg har ikke hørt om denslags på min jobb, ei heller at tyveri er et problem her.

Det er ikke mye man kunne ha stjålet her heller - det må vel være slikt som dopapir, kaffe til kaffemaskinen, teposer, porsjonspakker med sukker osv, samt en og annen potteplante og bilder som er hengt opp som dekorasjon! ;-) Har ikke sett noe slikt forsvinne.

Men jeg antar at det ikke er uvanlig at folk kan ende opp med en penn fra jobben i håndveska, meg inklusive, og det synes jeg ikke er noe problem. Jeg tenker da ikke på at man tar med seg hele pakka med penner eller noe slikt, men at en av de mange brukte pennene man har på pulten eller har tatt med på et møte eller et kurs kan ende opp i veska/hjemme.

Skrevet

Vi hadde tidligere vår egen kantine bare for vårt firma, ca 50-60 ansatte. Derfra forsvant det hele sånne store norvegiaoster, brett med egg, poser med tomater, ja you name it...

Det ekle er at vi er et lite firma, så det må nødvendigvis være noen kjente som stjal.

Skrevet

Toilettpapir kan jeg ikke tenke meg at noen stjeler. Hygieneposer tor jeg ikke vi har. En periode ble ble drikkebegre av plast fjernet fra toilettene. Vi finner nok vanligvis vann på kjøkkenet, for det er litt ekkelt å ta på doet.

En gang vi skulle spare, måtte man ha rekvisisjon med opptil flere underskrifter for å få en penn til bruk i jobben... Tenk på hvor mye arbeid det var!

Skrevet

På "pauserommet" hos oss forsvinner alt mulig! Kabler til tven, kortet som sitter i tven og gjør at man kan få inn kanalene på den, fjernkontrollene, stoler har forsvunnet, juledekorasjoner, duker... You name it altså, helt utrolig!

Gjest kontordama
Skrevet

Toilettpapir kan jeg ikke tenke meg at noen stjeler. Hygieneposer tor jeg ikke vi har. En periode ble ble drikkebegre av plast fjernet fra toilettene. Vi finner nok vanligvis vann på kjøkkenet, for det er litt ekkelt å ta på doet.

En gang vi skulle spare, måtte man ha rekvisisjon med opptil flere underskrifter for å få en penn til bruk i jobben... Tenk på hvor mye arbeid det var!

Haha, snakker om sparetips.. Glemmer lønnskostnader i slike sparesituasjoner tydeligvis.

Jeg må ha en ny kontorstol, har sagt at jeg kan ta en helt enkel og billig en, men vi har avtale med et dyrt kontorfirma. Blir sikkert en stol til mange tusen, men egentlig hadde det holdt med en til noen hundrelapper fra en billig møbelforretning.

Hvis noen stjeler noe på jobben så tipper jeg det er kontorrekvisita. Fra kantina kan det jo også tenkes at det stjeles litt. Ellers er det jo en del som bruker telefonen og internett til private formål og det er på en måte litt stjeling det også.

Skrevet

På "pauserommet" hos oss forsvinner alt mulig! Kabler til tven, kortet som sitter i tven og gjør at man kan få inn kanalene på den, fjernkontrollene, stoler har forsvunnet, juledekorasjoner, duker... You name it altså, helt utrolig!

Fristende å legge ut "felle"?

Smiler småslemt...

Skrevet

En butikk her har en diger krukke med twist som kundene kan forsyne seg av. Hvis de ser en viss dame komme inn døra må de gjemme krukka, for hun pleier å fylla opp håndveska med twist..

Du får tipse dem om å kjøpe følgende:

På Nille hadde de i fjor en Halloween-skål med en heksedekorasjon på. Når man stikker hånda oppi skåla for å forsyne seg, klasket heska hendene sammen og man hørte ondskapsfull latter! ;-)

AneM1365380603
Skrevet

På Nille hadde de i fjor en Halloween-skål med en heksedekorasjon på. Når man stikker hånda oppi skåla for å forsyne seg, klasket heska hendene sammen og man hørte ondskapsfull latter! ;-)

*LOL* Kjempestilig ;o)))

Skulle hatt sånn her hjemme i skapet også. Det er noen som klorer og sniker i skapet der snopet ligger... He he.

Skrevet

Penner og slikt, regner jeg med...

Og så tar man nok noen kopier i ny og ne - men jeg regner at det ville firmaet helt sikkert sponset meg (dvs. lokale idrettsklubber) med om jeg hadde spurt...

Eneste grunn jeg kunne hatt til å stjele en dorull: om jeg jobbet sent en dag og ikke rakk butikken, og visst at det var tomt for det hjemme. Da hadde jeg helt sikkert tatt en ;-)

Skrevet

Penner og slikt, regner jeg med...

Og så tar man nok noen kopier i ny og ne - men jeg regner at det ville firmaet helt sikkert sponset meg (dvs. lokale idrettsklubber) med om jeg hadde spurt...

Eneste grunn jeg kunne hatt til å stjele en dorull: om jeg jobbet sent en dag og ikke rakk butikken, og visst at det var tomt for det hjemme. Da hadde jeg helt sikkert tatt en ;-)

''Eneste grunn jeg kunne hatt til å stjele en dorull: om jeg jobbet sent en dag og ikke rakk butikken, og visst at det var tomt for det hjemme. Da hadde jeg helt sikkert tatt en ;-)''

Ja, det kunne nok jeg også rent teoretisk, men sjansen for at jeg i det hele tatt skal huske at det er tomt for papir hjemme før jeg kommer hjem og sitter der på dass og gremmer meg er omtrent lik null! ;-)

Skrevet

''Eneste grunn jeg kunne hatt til å stjele en dorull: om jeg jobbet sent en dag og ikke rakk butikken, og visst at det var tomt for det hjemme. Da hadde jeg helt sikkert tatt en ;-)''

Ja, det kunne nok jeg også rent teoretisk, men sjansen for at jeg i det hele tatt skal huske at det er tomt for papir hjemme før jeg kommer hjem og sitter der på dass og gremmer meg er omtrent lik null! ;-)

Hehe,- du har rett,- det er rimelig hypotetisk :-)

Skrevet

hahahahah

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...