Gå til innhold

Noen som merker at de reagerer på lightbrus?

Anbefalte innlegg

Gjest Lightbrus!
Skrevet

Jeg merker at jeg får en ekkel følelse i kroppen, nesten litt skjelvende. Det får en litt til å tenke på hva tilsetningsstoffene egentlig gjør med kroppen. Er det noen av dere som reagerer når dere drikker lightbrus?

Skrevet

Magen min reagerer på lettbrus og andre lettprodukter ja, ikke smaker det godt heller.

Skrevet

Jeg får kjempevondt i magen hvis jeg drikker cola med sukralose. Cola med aspartan går helt greit.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg kan ikke drikke det...;(

Blir kvalm og vil spy. Aner ikke hvorfor, skulle gjerne hatt i meg mindre kalorier...;)

Skrevet

Nei, jeg merker ingenting, men så drikker jeg ikke store mengder.

Men jeg merker godt ubehag i kroppen hvis jeg drikker store mengder vanlig Cola slik jeg gjorde ei jul. Får maur i hele kroppen og ble trøtt uten å få sove pga. kriblinga.

Skrevet

Eg drikker lightbrus _kun_ om eg blir tilbydt det om eg er på besøk hos andre, og da er det bare for å ikkje være uhøflig.

Lightbrus er noe dritt, spør du meg!

Gjest litt skeptisk men
Skrevet

Da jeg gikk på høyskolen drakk jeg en del lightbrus, det var da spesielt cola light. Men jeg sluttet med dette da jeg begynte å få vondt i hodet, som om noen stakk en spiker i hodet... Tenkte at det kanskje var pga lightbrusen!

Nå flere år siden drikker jeg en del lightbrus, kanskje en liter om dagen enkelte dager, men merker ikke noe. Men jeg drikker mest pærebrus light. Cola light liker jeg ikke så godt. Tenker jo litt på at det ikke er bra med kunstig søtningsmiddel osv..

Nå har de et søtningsmiddel i bl.a. cola som heter sucralose, det tror jeg er mer ufarlig da det er mer likt vanlig sukker bare at kaloriene ikke er der.

Gjest prompeguri
Skrevet

Jeg fiser mye, tror det er en kombinasjon av mye sjokolade og mye lightbrus. Og når det er sagt, lighbrus får deg til å spise mer av usunne ting pga det lurer insulinet - så lighbrus er absolutt ikke slankende. Og det er ikke bedre for tennene enn vanlig brus heller pga syren.

Det beste er nok å drikke vann :)

Skrevet

Jeg reagerer ikke på lightbrus.

Ikke jeg heller.

Gjest LeVarre
Skrevet

Jeg fikk en hypertensiv krise med vedvarende, tiltakende høyt blodtrykk etter at jeg drakk lettbrus.

Står på en medisin som interagerer med ting som lager tyrasin og tyramin i kroppen.

Medisinen er ikke registrert i Norge og det sto ikke noe om dette i pakningsvedlegget.

Skrevet

Nei, jeg reagerer ikke på light-brus eller andre light-produkter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...