Gå til innhold

lærerinne i guttegarderobe?

Anbefalte innlegg

Gjest b&u arbeider
Skrevet

Har kvinnelige assistenter og lærerinner lov å være i guttegarderoben mens gutta dusjer?

Jeg skjønner at det er for og imot her, men finnes det en Lov på dette?

Skrevet

Vet ikke, men uansett bør du gå videre med det, slik du slipper kjeft for ikke å ha sagt ifra. Slike saker gir foreldre og skoleledelse mistanke om misbruk av stilling.

Skrevet

Jeg er selv lærer og dette gjør vi stadig vekk, spesielt med 1. klassingene.

Håper virkelig ikke det er hysteriske tilstander som gjør at en kvinnelig lærer ikke kan bli med i guttegarderoben (bruker selvsagt lærergarderoben der da) på skolen til min gutt som nå går i 1. klasse.

Smågutta trenger hjelp de også, og vi er jo noe slikt som 90% kvinnelige lærere:-)

Når elevene blir større så gjør vi alt vi kan for å få en mann til å bli med guttene. Men ikke alltid vi får det til. Kan ikke skjønne at det kan være noe problem med en kvinnelig lærer opp til 2-3. klasse. Læreren dusjer jo ikke med elevene men hjelper dem med råe strømpebukser og dresser.

Skrevet

Vi hadde en sleskete lærer som drev å luset rundt ved garderoben vår i 5-6 klasse.

Vi meldte han, ALLE mente bare at vi i garderoben hadde missforstått....

Gruff, etter det dusjet jeg alltid i badedrakt.... Møtte sniken på bussen en gang i voksen alder, og jeg på pekte for han at ja, jeg skjønner at du har problemer med å se meg i øynen. Så spurte jeg om han fremdeles var lærer på barneskole, og javist det var han. Da ringte jeg innspektøren igjen, for å fortelle min histrie om han fra barneskolen, (rev av en jente hånkle på leirskole, tittet inn i garderoben, låste opp døren i dusjen mens vi dusjet for alle guttene. etc).

Tror ikke det hjalp som inspektøren sa, men om ungjentene kom med lignende historier nå, skulle di taes på fult alvor selvsagt.

Jeg er en jente
Skrevet

Håper virkelig ikke det er hysteriske tilstander som gjør at en kvinnelig lærer ikke kan bli med i guttegarderoben (bruker selvsagt lærergarderoben der da) på skolen til min gutt som nå går i 1. klasse.

Smågutta trenger hjelp de også, og vi er jo noe slikt som 90% kvinnelige lærere:-)

Når elevene blir større så gjør vi alt vi kan for å få en mann til å bli med guttene. Men ikke alltid vi får det til. Kan ikke skjønne at det kan være noe problem med en kvinnelig lærer opp til 2-3. klasse. Læreren dusjer jo ikke med elevene men hjelper dem med råe strømpebukser og dresser.

Jeg synes det må være like lite ok at en dame er i guttegarderobe, som at en mann er i jentegarderoben. Det hadde blitt uglesett om en mannlig lærer gikk i garderoben til småjentene på 8-10 år.

Jenter er gjerne litt mer blyge enn gutter er, men uansett mener jeg at så sant det er mulig så bør en gjøre sitt ytterste for at det er en mannlig lærer som hjelper jentene i garderoben og omvendt.

Jeg er en jente
Skrevet

Det er nok "vanlig" i barneskolen når guttene bare er 8-10 år. Men senere virker det stadig mer merkelig og ekkelt hvis en kvinnelig lærer kom inn i garderoben når gutter dusjer.

Så sant det er mulig synes jeg at det skal kun være kvinnelige lærere som hjelper jentene, og mannlige lærere som hjelper guttene(selv i barneskolen). En kan aldri vite. Og først og fremst skal en tenke over at mange barn også er blyge for kroppen sin og ikke vil vise den til et annet kjønn enn sitt eget. Det synes jeg vi skal respektere.

Jeg husker godt at på barneskolen ble det snakket om ei lærerinne som buset inn i guttegarderoben mens småguttene i klassen min dusjet. De snakket om at de synes det var ekkelt, men da hadde hun blitt sint. En må lytte til barna.

Skrevet

Vi hadde en sleskete lærer som drev å luset rundt ved garderoben vår i 5-6 klasse.

Vi meldte han, ALLE mente bare at vi i garderoben hadde missforstått....

Gruff, etter det dusjet jeg alltid i badedrakt.... Møtte sniken på bussen en gang i voksen alder, og jeg på pekte for han at ja, jeg skjønner at du har problemer med å se meg i øynen. Så spurte jeg om han fremdeles var lærer på barneskole, og javist det var han. Da ringte jeg innspektøren igjen, for å fortelle min histrie om han fra barneskolen, (rev av en jente hånkle på leirskole, tittet inn i garderoben, låste opp døren i dusjen mens vi dusjet for alle guttene. etc).

Tror ikke det hjalp som inspektøren sa, men om ungjentene kom med lignende historier nå, skulle di taes på fult alvor selvsagt.

Fy så ekkelt! At det går an. Og slike motbydelige krek går rundt i skolen enda. Ofte blir ikke slikt tatt på alvor.

Jeg hørte om en lærer da jeg gikk i ungdomskolen. Han bare "uups" gikk inn i klasserommet da en jenteklasse hadde legeundersøkelse og skulle ta 8.klasse sprøyta(alle visste at dette skulle foregå). Han brukte også å klemme jentene og kile. Og han jobber blandt fjortiser den dag i dag. Min tanke er at det er nok mange som slipper unna med slik oppførsel fordi mange ikke vil tenke at han mener noe "mer" med det. Det blir unnskyldet.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Jeg er selv lærer og dette gjør vi stadig vekk, spesielt med 1. klassingene. ''

På skolen til barna mine, så dusjer ikke barna i småskolen etter gymtimen. Lærerne unskylder det med at barna bruker så lang tid i garderoben at det ikke blir tid.

Men kanskje denne problemstillingen er den egentlige grunnen?

På den måten slipper man spekulasjoner, og i storskolen klarer barna seg selv, uten lærer tilstede.

Skrevet

Jeg synes det må være greit at dere gjør dette på såpass små barn som typisk trenger strømpebuksehjelp etc.

Men fra ihvertfall 4. klasse og sikkert også allerede fra 3. klasse tror jeg nok at gutta ville synes det var flaut. Min 11 åring vil ikke engang ha mor OSS inn på badet om kvelden, og slik har det vært i over ett år nå;-)

Skrevet

''Jeg er selv lærer og dette gjør vi stadig vekk, spesielt med 1. klassingene. ''

På skolen til barna mine, så dusjer ikke barna i småskolen etter gymtimen. Lærerne unskylder det med at barna bruker så lang tid i garderoben at det ikke blir tid.

På den måten slipper man spekulasjoner, og i storskolen klarer barna seg selv, uten lærer tilstede.

Hmmmm har ikke tenkt på at det kan være et vikarierende motiv.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det finnes nok neppe noen lov mot det.

Selv synes jeg det er en selvfølge at en kvinnelig lærer kan være med i garderoben i første og andre klasse. Hun må selvfølgelig gjøre det med all mulig respekt overfor barna og særlig overfor de som er litt sjenerte, men det bør vel være unødvendig å påpeke. Ville ment det samme når det gjelder mann i jentegarderoben.

Skrevet

Vi dusjer heller ikke etter gym, det får vi ikke tid til, for ungene bruker laaang tid ja. Glemte å presisere at dette gjelder for svømming. Men problemstillingen blir jo den samme.

Og i svømming må vi faktisk ha dobbelttime for å få tid til dusjing og påkledning. Ganske mange av de minste som trenger hjelp. Fra 3. klasse bør de klare alt selv, synes jeg.

Gjest D*lilith
Skrevet

Burde ikke vært lov i alle fall,det er ikke noe gøy!

Vi hadde en mannelig lærer på barneskolen som kom inn i dusjen til oss,det var ubehagelig.

Han klarte ikke la være å klå heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...