Gå til innhold

lærerinne i guttegarderobe?

Anbefalte innlegg

Gjest b&u arbeider
Skrevet

Har kvinnelige assistenter og lærerinner lov å være i guttegarderoben mens gutta dusjer?

Jeg skjønner at det er for og imot her, men finnes det en Lov på dette?

Skrevet

Vet ikke, men uansett bør du gå videre med det, slik du slipper kjeft for ikke å ha sagt ifra. Slike saker gir foreldre og skoleledelse mistanke om misbruk av stilling.

Skrevet

Jeg er selv lærer og dette gjør vi stadig vekk, spesielt med 1. klassingene.

Håper virkelig ikke det er hysteriske tilstander som gjør at en kvinnelig lærer ikke kan bli med i guttegarderoben (bruker selvsagt lærergarderoben der da) på skolen til min gutt som nå går i 1. klasse.

Smågutta trenger hjelp de også, og vi er jo noe slikt som 90% kvinnelige lærere:-)

Når elevene blir større så gjør vi alt vi kan for å få en mann til å bli med guttene. Men ikke alltid vi får det til. Kan ikke skjønne at det kan være noe problem med en kvinnelig lærer opp til 2-3. klasse. Læreren dusjer jo ikke med elevene men hjelper dem med råe strømpebukser og dresser.

Skrevet

Vi hadde en sleskete lærer som drev å luset rundt ved garderoben vår i 5-6 klasse.

Vi meldte han, ALLE mente bare at vi i garderoben hadde missforstått....

Gruff, etter det dusjet jeg alltid i badedrakt.... Møtte sniken på bussen en gang i voksen alder, og jeg på pekte for han at ja, jeg skjønner at du har problemer med å se meg i øynen. Så spurte jeg om han fremdeles var lærer på barneskole, og javist det var han. Da ringte jeg innspektøren igjen, for å fortelle min histrie om han fra barneskolen, (rev av en jente hånkle på leirskole, tittet inn i garderoben, låste opp døren i dusjen mens vi dusjet for alle guttene. etc).

Tror ikke det hjalp som inspektøren sa, men om ungjentene kom med lignende historier nå, skulle di taes på fult alvor selvsagt.

Jeg er en jente
Skrevet