Gjest ingen sign. Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Hei, Jeg er alene med to barn under tolv år grunnet lengre tids mishandling. Vi sliter psykisk som følge av det. Vi flyttet hit for noen år siden bl.a grunnet økonomi og betydelig lavere boutgifter. Men vi vantrives her av flere årsaker, og jeg tror at det bidrar til å vedlikeholde depresjon og adferdsvansker. Barna og jeg ønsker å flytte tilbake, som er noen titalls mil unna. Det er der vi har nettverket vårt og miljøet vi trives i, samtidig som vi får startet helt på nytt etter noen traumatiske år. Men når husleie og regninger er betalt, vil vi grovt reknet ikke ha noe igjen å leve for om vi flytter. Vi er ikke kravstore, men vi bør ha tre soverom pga adferdsvansker hos den ene som sliter på meg og den andre. Kan vi ha krav på økonomisk hjelp til bolig? Hva er reglene på dette, og hvor henvender jeg meg? Må det i såfall være en kommunal bolig? På forhånd takk for svar. 0 Siter
soleil Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Sjekk om du kan ha rett på Husbankens bostøtte. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Husbanken har forskjellige støtteordninger, kommunen adminstrerer noen av ordningene. søk på http://www.husbanken.no/ Så finner du svar på noen av dine spørsmål. Hilsen 0 Siter
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 3. september 2008 Skrevet 3. september 2008 Avhengig av om hustandens samlede inntekt er under et visst beløp, kan du få bostøtte. Som aleneforsørger står du nok sterkere når de vurderer din sak. Det er en forutsetning at boligen er av en viss type (eks. husbankfinansiert, på fremleie o.l.) og den skal være såkalt nøktern (dvs. ikke luksuriøs). Ellers finnes det etablerinslån og boligtilskudd i kommunen du kan søke om dersom du vil forsøke å kjøpe bolig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.