naktros Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det viktigste er å følge med på veien, for det er lett å bli kvalm hvis en leser i et blad. Det er noe med at bevegelsene kroppen registrerer ikke stemmer overens med det øynene ser. Noen sier at det hjelper å spise tørre kjeks. Den eldste datteren min får reisesyketabletter, for hun kan bli skikkelig uvel. Hun er også plassert i bilen der det er god sikt ut. (I midten) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Se fremover på veien. Kanel. Bilsyketablett. Ikke krydret og fet mat før og underveis. Ikke lukter. Ikke sjokolade og klin - knekkebrød er fin mat for bilsykepasienter. Bilsyken kommer av at øynene sier at kroppen er i ro, mens balansenerven i øret sier at den er i bevegelse. Da blir det forvirring i sentralen, som straffer rotekoppen med kvalme. Ser man på veien _hele_ tiden, er øynene i samsvar med balansenerven, og da blir man ikke syk. Mener å ha lest et sted at blinde ikke blir reisesyke, men husker ikke hvor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det viktigste er å følge med på veien, for det er lett å bli kvalm hvis en leser i et blad. Det er noe med at bevegelsene kroppen registrerer ikke stemmer overens med det øynene ser. Noen sier at det hjelper å spise tørre kjeks. Den eldste datteren min får reisesyketabletter, for hun kan bli skikkelig uvel. Hun er også plassert i bilen der det er god sikt ut. (I midten) Salte kjeks skulle det stå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 For våre har det faktisk hjulpet med dvd i bilen. I tillegg tar de Postafen (ihvertfall jentungen som er hardest rammet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 SeaBand, armbånd som kjøpes på apoteket. Vår 8-åring blir ikke syk når han sitter i framsetet, og bruker brillene sine. (han bruker briller når han leser/ser på tv, og nå ser vi at brillebruk forhindrer spyrunder i bilen. IFA-pastiller hjelper også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg må ligge helt i ro med øynene lukket. Spis ikke eple før du starter eller under turen! Ingefær skal hjelpe mot kvalme, men jeg har ikke forsøkt det i forbindelse med bilsyke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Reisesyketabletter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Se fremover på veien. Kanel. Bilsyketablett. Ikke krydret og fet mat før og underveis. Ikke lukter. Ikke sjokolade og klin - knekkebrød er fin mat for bilsykepasienter. Bilsyken kommer av at øynene sier at kroppen er i ro, mens balansenerven i øret sier at den er i bevegelse. Da blir det forvirring i sentralen, som straffer rotekoppen med kvalme. Ser man på veien _hele_ tiden, er øynene i samsvar med balansenerven, og da blir man ikke syk. Mener å ha lest et sted at blinde ikke blir reisesyke, men husker ikke hvor. IKKE kanel - INGEFÆR skulle det være. I dag er jeg visst helt senil.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hypoen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Salte kjeks skulle det stå. Reisresyketabletter en times tid før avreise . Dvd spiller i bilen har faktisk hjulpet oss masse !! Da er dem konsentrert om filmen og ser rett fram. Og selvfølgelig ikke noe søtt under turen , her går det i tørre kjeks , potetskruer og vann : ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har hørt at plaster over navlen skal hjelpe.... Har ikke prøvd det selv og vet ikke hvorfor det evt hjelper, men det sies at det gjør det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Se fremover på veien. Kanel. Bilsyketablett. Ikke krydret og fet mat før og underveis. Ikke lukter. Ikke sjokolade og klin - knekkebrød er fin mat for bilsykepasienter. Bilsyken kommer av at øynene sier at kroppen er i ro, mens balansenerven i øret sier at den er i bevegelse. Da blir det forvirring i sentralen, som straffer rotekoppen med kvalme. Ser man på veien _hele_ tiden, er øynene i samsvar med balansenerven, og da blir man ikke syk. Mener å ha lest et sted at blinde ikke blir reisesyke, men husker ikke hvor. Det med at blinde ikke blir bilsyk, stemmer ikke. Min far ble aldri bilsyk før han mistet synet, men som blind ble han fort bilsyk. Pga av dette lærte jeg meg å kjøre sånn at det ble behagelig for han å sitte på. Ingen bråe bevegelser, dersom det gikk an å unngå det. Tok det rolig i svingene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.