Gjest DOL-frktng Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Ser det er en tendens her - er det pga latskap? Blitt påvirket selv, så nå forkorter jeg alt mulig. DOL f.eks. Doktor online for eksempel. Ren og skjær latskap. Så har vi mm og mme. Mm betyr jo med mer, men her brukes det ofte om morsmelk, og mme - det betyr morsmelkerstatning. Har dere noen flere DOL-forkortelser som bare DOL'ere stort sett kjenner til? LOL 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Pk, rl, u/t, bhg er noen jeg kom på i farta. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Pk, rl, u/t, bhg er noen jeg kom på i farta. Men alle disse brukes jo også utenom DOL. Jeg brukte dem i hvertfall før jeg hadde hørt om DOL. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Pk, rl, u/t, bhg er noen jeg kom på i farta. u/t er jeg forresten ikke kjent med fra andre steder. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Men alle disse brukes jo også utenom DOL. Jeg brukte dem i hvertfall før jeg hadde hørt om DOL. Jeg har aldri brukt dem før, muligens på grunn av at jeg ikke er så mange andre steder enn her og skriver. Så for meg er dette en dol-greie. Rotfl, eller noe sånt har jeg også sett her inne, noe jeg aldri hadde sett før jeg havnet her. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Jeg har aldri brukt dem før, muligens på grunn av at jeg ikke er så mange andre steder enn her og skriver. Så for meg er dette en dol-greie. Rotfl, eller noe sånt har jeg også sett her inne, noe jeg aldri hadde sett før jeg havnet her. ''Rotfl, eller noe sånt har jeg også sett her inne, noe jeg aldri hadde sett før jeg havnet her.'' Ja, da har du ikke vært mye rund på nettet. :-) LOL, RL, VL, BBL, WB, BF, GF, B4N, CU, IMO, ROFL, ROTFL etc. ble jeg kjent med på amerikanske chattesider for over 10 år siden :-). 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Pk, rl, u/t, bhg er noen jeg kom på i farta. ''Pk, rl, u/t, bhg er noen jeg kom på i farta.'' Ingen av de der er da spesielle for dol? Kanskje pk, men ikke de andre i alle fall. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 ''Pk, rl, u/t, bhg er noen jeg kom på i farta.'' Ingen av de der er da spesielle for dol? Kanskje pk, men ikke de andre i alle fall. Betegnelsen PK kjente jeg til lenge før jeg hadde hørt om internet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 ''Rotfl, eller noe sånt har jeg også sett her inne, noe jeg aldri hadde sett før jeg havnet her.'' Ja, da har du ikke vært mye rund på nettet. :-) LOL, RL, VL, BBL, WB, BF, GF, B4N, CU, IMO, ROFL, ROTFL etc. ble jeg kjent med på amerikanske chattesider for over 10 år siden :-). ROTFLMAO ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 ROTFLMAO ) Hehe Må innrømme at jeg synes sånne forkortelser er ganske nerdete, selv om jeg har brukt en god del av dem selv. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 ''Rotfl, eller noe sånt har jeg også sett her inne, noe jeg aldri hadde sett før jeg havnet her.'' Ja, da har du ikke vært mye rund på nettet. :-) LOL, RL, VL, BBL, WB, BF, GF, B4N, CU, IMO, ROFL, ROTFL etc. ble jeg kjent med på amerikanske chattesider for over 10 år siden :-). He he. Jeg har hatt pc så lenge, men har altså surfet lite rundt på chattesteder. En periode var jeg mye på news.no, men det er ca 10 år siden. Der skreiv jeg alle innlegg med fullt navn. Utenlandske chattesteder har jeg i allefall holdt meg langt unna. Du er stø i engelsk da når du begir deg utpå det. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 ''Pk, rl, u/t, bhg er noen jeg kom på i farta.'' Ingen av de der er da spesielle for dol? Kanskje pk, men ikke de andre i alle fall. Da kommer jeg ikke på andre forkortelser som er spesiell for dol. Det må være noen nick kanskje. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 He he. Jeg har hatt pc så lenge, men har altså surfet lite rundt på chattesteder. En periode var jeg mye på news.no, men det er ca 10 år siden. Der skreiv jeg alle innlegg med fullt navn. Utenlandske chattesteder har jeg i allefall holdt meg langt unna. Du er stø i engelsk da når du begir deg utpå det. Ja, er ganske stødig i engelsk. Er ikke på chattesider nå lenger, men var fascinert og nysgjerrig mine første år på nettet. 0 Siter
Gjest Doldoldol Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 NHD - Nils Håvard Dahl, psykolog eller hva han er, ser han ofte blir tiltalt her inne 0 Siter
Gjest mer og mye Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 OT (off topic) skulle vært mer brukt på DOL. Hehe... 0 Siter
Gjest uvitendemor Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Hehe Må innrømme at jeg synes sånne forkortelser er ganske nerdete, selv om jeg har brukt en god del av dem selv. Men er det noen som kan fortelle meg hva milf er forkortelse/uttrykk for? Har sett det på nettby, men datteren min nekter å fortelle meg hva det betyr... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 OT (off topic) skulle vært mer brukt på DOL. Hehe... En ting som forundrer meg er at mange stadig bruker betegnelsen O/T - off topic - på åpent forum. Hvordan i huleste kan noe være "off topic" på åpent? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Men er det noen som kan fortelle meg hva milf er forkortelse/uttrykk for? Har sett det på nettby, men datteren min nekter å fortelle meg hva det betyr... Har jeg ikke hørt, men jeg er ikke særlig oppdatert. Står heller ikke her: http://searchcrm.techtarget.com/sDefinition/0,,sid11_gci211776,00.html 0 Siter
Luska Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 Men er det noen som kan fortelle meg hva milf er forkortelse/uttrykk for? Har sett det på nettby, men datteren min nekter å fortelle meg hva det betyr... Hvis det er miltf du mener, så betyr det "mother I like to fuck". Altså en "tagbar" mamma. ;o) 0 Siter
Gjest mer og mye Skrevet 28. august 2008 Skrevet 28. august 2008 En ting som forundrer meg er at mange stadig bruker betegnelsen O/T - off topic - på åpent forum. Hvordan i huleste kan noe være "off topic" på åpent? F.eks når en tråd sporer av? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.