Gå til innhold

DOL og forkortelser...

Anbefalte innlegg

Gjest DOL-frktng
Skrevet

Ser det er en tendens her - er det pga latskap? Blitt påvirket selv, så nå forkorter jeg alt mulig. DOL f.eks. Doktor online for eksempel.

Ren og skjær latskap.

Så har vi mm og mme. Mm betyr jo med mer, men her brukes det ofte om morsmelk, og mme - det betyr morsmelkerstatning.

Har dere noen flere DOL-forkortelser som bare DOL'ere stort sett kjenner til? LOL :)

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

7

• morsan

5

• Jølsen

5

• Luska

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Pk, rl, u/t, bhg er noen jeg kom på i farta.

Gjest Elextra
Skrevet

Men alle disse brukes jo også utenom DOL. Jeg brukte dem i hvertfall før jeg hadde hørt om DOL.

Gjest Elextra
Skrevet

u/t er jeg forresten ikke kjent med fra andre steder.

AneM1365380603
Skrevet

Men alle disse brukes jo også utenom DOL. Jeg brukte dem i hvertfall før jeg hadde hørt om DOL.

Jeg har aldri brukt dem før, muligens på grunn av at jeg ikke er så mange andre steder enn her og skriver. Så for meg er dette en dol-greie. Rotfl, eller noe sånt har jeg også sett her inne, noe jeg aldri hadde sett før jeg havnet her.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har aldri brukt dem før, muligens på grunn av at jeg ikke er så mange andre steder enn her og skriver. Så for meg er dette en dol-greie. Rotfl, eller noe sånt har jeg også sett her inne, noe jeg aldri hadde sett før jeg havnet her.

''Rotfl, eller noe sånt har jeg også sett her inne, noe jeg aldri hadde sett før jeg havnet her.''

Ja, da har du ikke vært mye rund på nettet. :-)

LOL, RL, VL, BBL, WB, BF, GF, B4N, CU, IMO, ROFL, ROTFL etc. ble jeg kjent med på amerikanske chattesider for over 10 år siden :-).

Skrevet

''Pk, rl, u/t, bhg er noen jeg kom på i farta.''

Ingen av de der er da spesielle for dol? Kanskje pk, men ikke de andre i alle fall.

Gjest Elextra
Skrevet

Ingen av de der er da spesielle for dol? Kanskje pk, men ikke de andre i alle fall.

Betegnelsen PK kjente jeg til lenge før jeg hadde hørt om internet.

Skrevet

''Rotfl, eller noe sånt har jeg også sett her inne, noe jeg aldri hadde sett før jeg havnet her.''

LOL, RL, VL, BBL, WB, BF, GF, B4N, CU, IMO, ROFL, ROTFL etc. ble jeg kjent med på amerikanske chattesider for over 10 år siden :-).

ROTFLMAO :o)

Gjest Elextra
Skrevet

ROTFLMAO :o)

Hehe :)

Må innrømme at jeg synes sånne forkortelser er ganske nerdete, selv om jeg har brukt en god del av dem selv.

AneM1365380603
Skrevet

He he. Jeg har hatt pc så lenge, men har altså surfet lite rundt på chattesteder. En periode var jeg mye på news.no, men det er ca 10 år siden. Der skreiv jeg alle innlegg med fullt navn.

Utenlandske chattesteder har jeg i allefall holdt meg langt unna. Du er stø i engelsk da når du begir deg utpå det.

AneM1365380603
Skrevet

Da kommer jeg ikke på andre forkortelser som er spesiell for dol. Det må være noen nick kanskje.

Gjest Elextra
Skrevet

He he. Jeg har hatt pc så lenge, men har altså surfet lite rundt på chattesteder. En periode var jeg mye på news.no, men det er ca 10 år siden. Der skreiv jeg alle innlegg med fullt navn.

Utenlandske chattesteder har jeg i allefall holdt meg langt unna. Du er stø i engelsk da når du begir deg utpå det.

Ja, er ganske stødig i engelsk.

Er ikke på chattesider nå lenger, men var fascinert og nysgjerrig mine første år på nettet.

Gjest Doldoldol
Skrevet

NHD - Nils Håvard Dahl, psykolog eller hva han er, ser han ofte blir tiltalt her inne :)

Gjest mer og mye
Skrevet

OT (off topic) skulle vært mer brukt på DOL. Hehe...

Gjest uvitendemor
Skrevet

Hehe :)

Må innrømme at jeg synes sånne forkortelser er ganske nerdete, selv om jeg har brukt en god del av dem selv.

Men er det noen som kan fortelle meg hva milf er forkortelse/uttrykk for? Har sett det på nettby, men datteren min nekter å fortelle meg hva det betyr...

Gjest Elextra
Skrevet

OT (off topic) skulle vært mer brukt på DOL. Hehe...

En ting som forundrer meg er at mange stadig bruker betegnelsen O/T - off topic - på åpent forum. Hvordan i huleste kan noe være "off topic" på åpent? :P

Skrevet

Men er det noen som kan fortelle meg hva milf er forkortelse/uttrykk for? Har sett det på nettby, men datteren min nekter å fortelle meg hva det betyr...

Hvis det er miltf du mener, så betyr det "mother I like to fuck". Altså en "tagbar" mamma. ;o)

Gjest mer og mye
Skrevet

En ting som forundrer meg er at mange stadig bruker betegnelsen O/T - off topic - på åpent forum. Hvordan i huleste kan noe være "off topic" på åpent? :P

F.eks når en tråd sporer av?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...