Gå til innhold

Nå som det blir kaldere kvelder og netter

Gjest babydillah

Anbefalte innlegg

Gjest babydillah

Hva bør jeg ha på babyen om natta? Holder det med pyjamas, sokker og dyne? Eller bør jeg ha på babyen mer?

Da hun var nyfødt på vinteren nå hadde jeg faktisk teppe rundt henne og dyne utenpå.

Bør jeg bruke ullundertøy alt nå? Og om natta - ullbody og pyjamas utenpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i alle dager skal du ha på henne når det blir 10 minusgrader da??! Jeg har på jenta mi bomullspysj og en tynn nattpose nå, uten dyne. Og jeg tror hun er fornøyd:-)

Legg et saueskinn i senga da vel, så luner det mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere det kaldere inne på vinteren enn på sommeren? Om det er samme temperatur så bør jo ikke babyen ha på seg mer nå enn om sommeren.

Jeg har forøvrig aldri brukt ull som nattøy. Kun bomullspysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babydillah

Har dere det kaldere inne på vinteren enn på sommeren? Om det er samme temperatur så bør jo ikke babyen ha på seg mer nå enn om sommeren.

Jeg har forøvrig aldri brukt ull som nattøy. Kun bomullspysj.

Vi bruker ikke varmovn på soverommet, så temperaturen varierer litt, men vi har et termometer på rommet. Hvis det er 18 grader, hva bør babyen ha på seg da? Har hørt det er den beste tempen for baby å sove i.

Nå på sommeren blir det forferdelig varmt på soverommet, opptil 27 grader. Da har hun ofte ligget uten dyna - av og til kun i bleie.

Men nå som det blir kaldere lurer jeg på om det er nok med pyjamas og dyne eller hva. Har lammeskinn som hun ligger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker ikke varmovn på soverommet, så temperaturen varierer litt, men vi har et termometer på rommet. Hvis det er 18 grader, hva bør babyen ha på seg da? Har hørt det er den beste tempen for baby å sove i.

Nå på sommeren blir det forferdelig varmt på soverommet, opptil 27 grader. Da har hun ofte ligget uten dyna - av og til kun i bleie.

Men nå som det blir kaldere lurer jeg på om det er nok med pyjamas og dyne eller hva. Har lammeskinn som hun ligger på.

Det beste er jo å kjenne på babyen noen ganger innimellom. Dersom han/hun er varm, så har ho på seg nok. Vil nok tro at det ble rundt 18 grader der snuppa lå også. Ho har aldri hatt ull-pysj eller lammeskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor kaldt dere har det på soverommet der babyen sover.

Mine har sovet i rom som er ca 18 grader, og har hatt på seg vanlig bomullspysj og sånn "sovepose" - nå husker jeg jo ikke hva de heter - og vanlig dyne over. Det har fungert veldig godt på mine 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...