Anonym 82 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Et par ganger i det siste har jeg brukt ullbody på jenta mi på 5 mnd. Hun har hatt vanlig bukse på seg, og vi har vært innendørs de dagene. Hun har ikke hatt noe utenpå bodyen! Den ene gangen la jeg merke til at hun hadde en del utslett på armene og magen da jeg tok den av, men tenkte at det kunne ha med badet på morgenen å gjøre. Hun har atopisk eksem, og tåler ikke mye bading! Neste gang jeg tok på henne ullbody gråt hun en del hele dagen. Det var vanskelig å sovne, og hun våknet fort og gråt mer. På kvelden hadde hun det samme utslettet igjen... Vil dette si at hun ikke tåler ull rett på kroppen? Eller er det rett og slett litt for tidlig å begynne med ull nå? Det er jo forståelig at det er ubehagelig og klør hvis hun er for varm! Men jeg la ikke merke til at hun var varm eller svett i løpet av dagen... Har noen av dere erfart det samme med ull? Synd om jeg ikke kan bruke ull på henne utover vinteren... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Atopisk eksem og ull går ikke godt sammen såvidt jeg har skjønt. Ha et tynt bomullsplagg inntil huden og evt. ull utenpå om du vil bruke ull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Maaaange små som ikke tåler ull rett på kroppen. Du kan jo prøve med lanolinfri ull - det er som regel lanolinet i ulla de reagerer på. Ellers kan du ha bomull innerst og ulltøy utenpå. Det har alltid mine brukt, med mindre plaggene er av alpakkaull - det orker de å ha rett på kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Atopisk eksem og ull går ikke godt sammen såvidt jeg har skjønt. Ha et tynt bomullsplagg inntil huden og evt. ull utenpå om du vil bruke ull. Hmm, det har jeg aldri hørt om! Også jeg som har hatt atopisk eksem hele livet da... Men så skal det sies at jeg ikke har brukt mye ull heller! Så leit! Jeg har ulldress til henne som hun kan ha utenpå andre klær, men det er jo absolutt best å ha ull innpå kroppen! Usj... Men da skal jeg jo ikke plage henne mer med ullbodyer og ullstrømpebukser stakkars! Takk for svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Maaaange små som ikke tåler ull rett på kroppen. Du kan jo prøve med lanolinfri ull - det er som regel lanolinet i ulla de reagerer på. Ellers kan du ha bomull innerst og ulltøy utenpå. Det har alltid mine brukt, med mindre plaggene er av alpakkaull - det orker de å ha rett på kroppen. Hmm, da må jeg se etter det! Tror jeg gjør et siste forsøk hvis jeg får tak i det. Det er jo absolutt best å ha ull rett på kroppen når det er skikkelig kaldt! Jeg har ulldress til henne som hun kan ha utenpå annet når det blir kaldt, men jeg synes det er leit at hun ikke skal kunne bruke ullundertøy:-( Men takk for svar! Da skal jeg la være å torturere henne mer stakkars...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hmm, da må jeg se etter det! Tror jeg gjør et siste forsøk hvis jeg får tak i det. Det er jo absolutt best å ha ull rett på kroppen når det er skikkelig kaldt! Jeg har ulldress til henne som hun kan ha utenpå annet når det blir kaldt, men jeg synes det er leit at hun ikke skal kunne bruke ullundertøy:-( Men takk for svar! Da skal jeg la være å torturere henne mer stakkars...! De klarer seg utrolig bra uten ullundertøy også. Jeg prøvde alt mulig med mine - men med bomull innerst og ulltøy utenpå er de aldri kalde likevel. Det viktigste er egentlig at de har lufting i det aller ytterste laget med klær. Ellers kan du jo bruke fleece på henne - men det er jo å banne i kirka hos gamle nøstebarn-tilhengere da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 De klarer seg utrolig bra uten ullundertøy også. Jeg prøvde alt mulig med mine - men med bomull innerst og ulltøy utenpå er de aldri kalde likevel. Det viktigste er egentlig at de har lufting i det aller ytterste laget med klær. Ellers kan du jo bruke fleece på henne - men det er jo å banne i kirka hos gamle nøstebarn-tilhengere da ;-) Ja, du har rett! Det er vel en del ullhysteri for tiden. Man er liksom ikke god mor dersom man ikke bruker ull på barna! Men jeg skal nok klare å holde liv i henne gjennom vinteren likevel:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ja, du har rett! Det er vel en del ullhysteri for tiden. Man er liksom ikke god mor dersom man ikke bruker ull på barna! Men jeg skal nok klare å holde liv i henne gjennom vinteren likevel:-) Du kan få mitt hemmelige triks...... Bomull inni - hjemmestrikket ull utenpå. Ser utrolig husflid ut :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Datteren min tåler ikke ull, hun klør konstant... Jeg også for den saks skyld. Og det spiller ingen rolle hva slags ull (om det er blandet, merino, osv) - alt er like ille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Du kan få mitt hemmelige triks...... Bomull inni - hjemmestrikket ull utenpå. Ser utrolig husflid ut :-) Takk for innsynet i Valnøtts hemmeligheter, men de hjelper nok ikke meg så mye, som kun har strikket et vognteppe i mitt liv... Men jeg har ei svigermor som stikker da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Takk for innsynet i Valnøtts hemmeligheter, men de hjelper nok ikke meg så mye, som kun har strikket et vognteppe i mitt liv... Men jeg har ei svigermor som stikker da:-) Håh - bedre gullsjanse til å få svigermor til å elske deg herfra til evigheten har ikke vært sett siden Adam gikk i knebukser. Be henne strikke til snuppa :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Håh - bedre gullsjanse til å få svigermor til å elske deg herfra til evigheten har ikke vært sett siden Adam gikk i knebukser. Be henne strikke til snuppa :-) Håh igjen - gjelder absolutt ikke alle svigermødre det der!!!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Datteren min tåler ikke ull, hun klør konstant... Jeg også for den saks skyld. Og det spiller ingen rolle hva slags ull (om det er blandet, merino, osv) - alt er like ille. Jeg vet at jeg høres ut som en gammel bedrevitende tante her nå... Men har dere prøvd alpakkaull? Den er den eneste mine fikser. Har kanskje noe med å gjøre at den ikke kommer fra sau? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg vet at jeg høres ut som en gammel bedrevitende tante her nå... Men har dere prøvd alpakkaull? Den er den eneste mine fikser. Har kanskje noe med å gjøre at den ikke kommer fra sau? Nei, det har jeg faktisk ikke gjort Men nå har jeg funnet andre fungerende løsninger, så det har ikke vært noe savn de siste årene 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Håh - bedre gullsjanse til å få svigermor til å elske deg herfra til evigheten har ikke vært sett siden Adam gikk i knebukser. Be henne strikke til snuppa :-) He he he:-) Nå er ikke jeg så familiær at jeg har noe intenst behov for å få svigermor til å elske meg da men... Hun ventet uansett ikke på mitt klarsignal! Lenge før jenta blei født lå det skjønneste lille settet klart:-) Seinere strikket hun ett til, som det er en vag mulighet for at fortsatt passer... Og tar jeg ikke helt feil, så kommer det nok mer utover høsten og vinteren! Det skal sies at jeg setter utrolig stor pris på det, og lar svigermor få vite det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest atopi Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ull og atopisk eksem går bare ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg vet at jeg høres ut som en gammel bedrevitende tante her nå... Men har dere prøvd alpakkaull? Den er den eneste mine fikser. Har kanskje noe med å gjøre at den ikke kommer fra sau? Alpakka inneholder ikke lanolin, det kan være derfor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 He he he:-) Nå er ikke jeg så familiær at jeg har noe intenst behov for å få svigermor til å elske meg da men... Hun ventet uansett ikke på mitt klarsignal! Lenge før jenta blei født lå det skjønneste lille settet klart:-) Seinere strikket hun ett til, som det er en vag mulighet for at fortsatt passer... Og tar jeg ikke helt feil, så kommer det nok mer utover høsten og vinteren! Det skal sies at jeg setter utrolig stor pris på det, og lar svigermor få vite det! Jeg er så heldig at jeg har en baby som sambo er onkel til - det er så kos å strikke babyklær :-) Vi får se om det ikke blir noe blå-nissete der i gården snart :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Alpakka inneholder ikke lanolin, det kan være derfor. Hva du vet :-) Det er nok forklaringen da ja. Jeg fikser også alpakka rett på huden, men ikke noe særlig annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg vet at jeg høres ut som en gammel bedrevitende tante her nå... Men har dere prøvd alpakkaull? Den er den eneste mine fikser. Har kanskje noe med å gjøre at den ikke kommer fra sau? Helt umulig å lese/høre om alpakkaull uten å se for seg lektor Tørdal!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.