Gå til innhold

Til skrekk og advarsel

Gjest Skrekk o gru

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff og huff!!

Jeg har tenkt tanken mange ganger når jeg ser mødre på bussen som ikke holder på vogna hele tiden, men f eks sitter og leser. Har lyst til å si fra, men vil ikke virke som en sur gammal snerpe. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urgh, derfor har ikke jeg tatt bussen med jenta mi enda! Det som irriterer meg er nemlig at bussjåførene ofte har for travelt til å vente til man kommer bak i bussen og får tak i vogna etter å ha vært fremme og betalt! De trår gassen i bånn med en gang de har gitt fra seg vekslepengene, og dermed rykker det i vogna som står der aleine!

Jeg har sett dette mange ganger når jeg har sittet på bussen og det har kommet på noen med vogn.

Jeg har også opplevd at sjåføren har glemt å lukke døren bak før han kjører igang, mens vogna fortsatt står aleine! Dette har skremt meg skikkelig, og jeg er veldig glad jeg har bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, skrekk og gru.

Husker jeg en periode måtta ta buss med vogn i rushtiden, og en del Oslo-bussjåfører kjører "som om de har stjælt bussen". Om en ikke har sitteplass, må en nærmest holde seg fast med begge hender for ikke å miste balansen og fare frem og tilbake ved bråbremsing og brå-akselerering. Å holde seg fast med begge hender og samtidig holde en barnevogn er en utfordring.

Glad jeg hverken trenger å kjøre disse bussene eller ha barnevogn på buss overhodet lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urgh, derfor har ikke jeg tatt bussen med jenta mi enda! Det som irriterer meg er nemlig at bussjåførene ofte har for travelt til å vente til man kommer bak i bussen og får tak i vogna etter å ha vært fremme og betalt! De trår gassen i bånn med en gang de har gitt fra seg vekslepengene, og dermed rykker det i vogna som står der aleine!

Jeg har sett dette mange ganger når jeg har sittet på bussen og det har kommet på noen med vogn.

Jeg har også opplevd at sjåføren har glemt å lukke døren bak før han kjører igang, mens vogna fortsatt står aleine! Dette har skremt meg skikkelig, og jeg er veldig glad jeg har bil!

Jeg tok mye buss med vogn, og det er vanligvis ikke noe problem.

Som den perfekte DOL-mor jeg er, holdt jeg selvfølgelig vogna hele tiden.

Om bussen begynte å kjøre før jeg fikk betalt, ventet jeg til neste holdeplass før jeg gikk frem og betalte.

I de nye bussene er det egne stropper til å feste barnevogna i. Disse gir en ekstra trygghet. Men DOL-mødre holder en hånd på vogna for sikkerhetsskyld ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrekk o gru

Ja, skrekk og gru.

Husker jeg en periode måtta ta buss med vogn i rushtiden, og en del Oslo-bussjåfører kjører "som om de har stjælt bussen". Om en ikke har sitteplass, må en nærmest holde seg fast med begge hender for ikke å miste balansen og fare frem og tilbake ved bråbremsing og brå-akselerering. Å holde seg fast med begge hender og samtidig holde en barnevogn er en utfordring.

Glad jeg hverken trenger å kjøre disse bussene eller ha barnevogn på buss overhodet lengre!

Også må en frem for å betale, tror du bussjåføren venter til du er tilbake til vognen med å kjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''bussjåførene ofte har for travelt til å vente til man kommer bak i bussen og får tak i vogna etter å ha vært fremme og betalt! De trår gassen i bånn med en gang de har gitt fra seg vekslepengene''

Ja, det har jeg sett noen ganger også, og ikke bare når det gjelder barnevogner men også når det kommer på gamle, skrøpelige mennesker som stavrer seg mellom setene... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fy fy bussjåfører

Ja, enkelte bussjåfører er jaggu ansvarsløse der. De burde fått ekstrakurs i hvordan de skal opptre når det er barnevogner!

Har også opplevd at de trår bånn gass når gamle damer går om bord, de klarer jo ikke sette seg på plassen sin så fort som andre, men tror du sjåføren gidder å vente da? Hendte seg faktisk en gang at en gammel dame ramla overende - og det var bussjåføren sin skyld! Hadde han ventet til hun fikk satt seg hadde det ikke skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bussen begynte å kjøre før jeg fikk betalt, ventet jeg til neste holdeplass før jeg gikk frem og betalte.

I de nye bussene er det egne stropper til å feste barnevogna i. Disse gir en ekstra trygghet. Men DOL-mødre holder en hånd på vogna for sikkerhetsskyld ;-)

''Om bussen begynte å kjøre før jeg fikk betalt, ventet jeg til neste holdeplass før jeg gikk frem og betalte.''

Lurt! Håper bussjåførene legger merke til dette og lærer noe av det (tviler på det, men....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enkelte bussjåfører er jaggu ansvarsløse der. De burde fått ekstrakurs i hvordan de skal opptre når det er barnevogner!

Har også opplevd at de trår bånn gass når gamle damer går om bord, de klarer jo ikke sette seg på plassen sin så fort som andre, men tror du sjåføren gidder å vente da? Hendte seg faktisk en gang at en gammel dame ramla overende - og det var bussjåføren sin skyld! Hadde han ventet til hun fikk satt seg hadde det ikke skjedd.

Jeg har faktisk gått overende selv fordi bussjåføren rågasset ut fra holdeplassen og deretter bråbremset. Jeg var på vei innover i bussen og så derfor ikke situasjonen som gjorde at han måtte bråbremse, og falt langt bakover.

Heldigvis hadde jeg ryggsekk med pc og ymse dokumenter som tok av fra det verste fallet....;-) Men jeg var øm et par dager etterpå. Tenk om det hadde vært en gammel, beinskjør dame??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bussdama

''Om bussen begynte å kjøre før jeg fikk betalt, ventet jeg til neste holdeplass før jeg gikk frem og betalte.''

Lurt! Håper bussjåførene legger merke til dette og lærer noe av det (tviler på det, men....)

Noen av oss burde sendt inn leserinnlegg i avisen ¨så kanskje noen bussjåfører fikk se det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss burde sendt inn leserinnlegg i avisen ¨så kanskje noen bussjåfører fikk se det :)

;-)

Jeg har i mitt stille sinn på bussen hjem ofte tenkt at alle bussjåførene skulle hatt en årlig obligatorisk tur med ståplass på en stappfull buss i rushtiden mens sola steiker på ruta og vedkommende sjåfør gasser og bremser og svinger brått osv.

De selv sitter der jo på gode, fjærende seter og holder sge fast i rattet, så da tenker de vel ikke på hvordan det er å henge i stroppen der bak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bussdama

;-)

Jeg har i mitt stille sinn på bussen hjem ofte tenkt at alle bussjåførene skulle hatt en årlig obligatorisk tur med ståplass på en stappfull buss i rushtiden mens sola steiker på ruta og vedkommende sjåfør gasser og bremser og svinger brått osv.

De selv sitter der jo på gode, fjærende seter og holder sge fast i rattet, så da tenker de vel ikke på hvordan det er å henge i stroppen der bak....

Mannen min har bussertifikat, men kjører ikke buss til vanlig da han jobber som lastebilsjåfør. Han strøk visst første gangen han kjørte opp som bussjåfør fordi sensor mente han kjørte for hardt og ikke tok hensyn til passasjerene som liksom skulle være ombord ;-)

Tror sensorene bør være strengere på dette når vordende bussjåfører skal kjøre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Også må en frem for å betale, tror du bussjåføren venter til du er tilbake til vognen med å kjøre da?

Nei, og jeg ville aldri gått på en slik buss med barnevogn uten månedskort eller klippekort. Det er umulig å skulle kjøpe billett ombord når en har vogn.

Problemet er jo når man går inn bak (som man må med vogn) er klippeautomaten foran i bussen. Kjempelurt :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''bussjåførene ofte har for travelt til å vente til man kommer bak i bussen og får tak i vogna etter å ha vært fremme og betalt! De trår gassen i bånn med en gang de har gitt fra seg vekslepengene''

Ja, det har jeg sett noen ganger også, og ikke bare når det gjelder barnevogner men også når det kommer på gamle, skrøpelige mennesker som stavrer seg mellom setene... :-(

En bekjent av meg - en sprek og oppegående 30+-åring, brakk nesen og fikk hjernerystelse på bussen i fjor. Hun fôr som et prosjektil gjennom bussen da sjåføren bråbremset, og hun slo hodet i en tverrstang. Bussjåføren ble visst anmeldt, men tror ikke egentlig det skjedde noe mer. En kan lure på hvordan det ville gått om det var en gammel og skrøpelig person, enn si et lite barn, som fôr gjennom bussen på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke når de begynner å kjøre FØR man har betalt at det er noe problem, men når de venter til du får betalt og så kjører igang før du rekker tilbake!

Dessuten tror jeg ikke denne plassen jeg bor på har sett en flunka ny buss på flere årtier:-/

Men selvfølgelig er de fleste sjåførene flinke! Jeg har møtt mange flere serviceinnstilte og ansvarsfulle sjåfører enn dårlige, det skal sies:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, og det gjør helt vondt i meg når jeg ser det! Dessverre blir man stort sett bare sittende og holde de sinte tankene for seg selv, istedet for å reise seg og si noe! Det er jeg ikke stolt av...!

Men jeg vil også si at det finnes mange, mange flotte sjåfører der ute:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har bussertifikat, men kjører ikke buss til vanlig da han jobber som lastebilsjåfør. Han strøk visst første gangen han kjørte opp som bussjåfør fordi sensor mente han kjørte for hardt og ikke tok hensyn til passasjerene som liksom skulle være ombord ;-)

Tror sensorene bør være strengere på dette når vordende bussjåfører skal kjøre opp.

Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, og det gjør helt vondt i meg når jeg ser det! Dessverre blir man stort sett bare sittende og holde de sinte tankene for seg selv, istedet for å reise seg og si noe! Det er jeg ikke stolt av...!

Men jeg vil også si at det finnes mange, mange flotte sjåfører der ute:-)

''Men jeg vil også si at det finnes mange, mange flotte sjåfører der ute:-)''

Absolutt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det er helt ille, og i tillegg grusomt at vi bare sitter som stumme vitner istedet for å reise oss og si ifra! Sånn er dessverre de fleste av oss, og som jeg skrev til "morsan", så er jeg ikke stolt av det!

Heldigvis finnes det langt flere flinke og ansvarsbevisste sjåfører:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...