PieLill Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jo, det er best å holde på vognen. Men om farten er stor nok vil man ikke klare å holde den fast... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Pussig at dette skulle komme opp nå, da jeg satt på bussen i dag var det en mor med barnevogn der. Vogna var helt ny, så jeg tipper babyen var temmelig liten. Vogna sto sidelengs mens mor selv satt på et sete lenger foran, og kastet knapt et blikk bakover. Og bussjåførene her vi bor er kjent for å være lite hensynsfulle. Det er bråbremsing, råkjøring, snakking i mobil og til tider på to hjul i svingene omtrent... Så også i dag. Jeg satt med hjertet i halsen, har selv opplevd at barnevogna har velta på bussen (jeg sto og holdt i den, men det var en 3-hjuling, og bussen bråbremset - kjøte 4-hjuling etter den opplevelsen.) Så jeg bestemte meg for pent å snakke til moren dersom vi skulle av på samme stopp - si unnskyld meg, men jeg har opplevd at barnevogna mi har veltet på bussen, sjåførene er så lite hensynsfulle at man alltid bør holde i vogna. Heldigvis var det andre passasjerer på bussen som var våkne, og holdt fast vogna i skarpe svinger osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hos oss er det en sånn "skireim" festet på barnevognplassene på bussen som man skal feste vogna i og de fleste bruker dem tror jeg. Nå tar jeg knapt nok bussen lenger, men det var i alle fall vanlig da jeg tok bussen daglig for en tid siden. ) Vogna kan nok velte alikevel (isære 3-hjulingene), men de fyker i alle fall ikke rundt omkring i bussen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ja, skrekk og gru. Husker jeg en periode måtta ta buss med vogn i rushtiden, og en del Oslo-bussjåfører kjører "som om de har stjælt bussen". Om en ikke har sitteplass, må en nærmest holde seg fast med begge hender for ikke å miste balansen og fare frem og tilbake ved bråbremsing og brå-akselerering. Å holde seg fast med begge hender og samtidig holde en barnevogn er en utfordring. Glad jeg hverken trenger å kjøre disse bussene eller ha barnevogn på buss overhodet lengre! Ikke sant.. I tillegg virker det som hver eneste holdeplass kommer som den aller største overraskelse.. OI - her var det holdeplass, nå må jeg BREMSE gitt!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Nei, og jeg ville aldri gått på en slik buss med barnevogn uten månedskort eller klippekort. Det er umulig å skulle kjøpe billett ombord når en har vogn. Problemet er jo når man går inn bak (som man må med vogn) er klippeautomaten foran i bussen. Kjempelurt :/. Pga dette har jeg sneket ganske mange ganger mens jeg var i permisjon og hadde klippekort. Har tenkt at enten godtar de unnskyldningen min - jeg tør ikke gå fra vogna - eller så får jeg betale bota. Kom aldri ut for kontroll, og hadde ikke særlig dårlig samvittighet de gangene jeg snek heller, for å være helt ærlig.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ''Om bussen begynte å kjøre før jeg fikk betalt, ventet jeg til neste holdeplass før jeg gikk frem og betalte.'' Lurt! Håper bussjåførene legger merke til dette og lærer noe av det (tviler på det, men....) Er det mye folk rekker man uansett ikke tilbake før bussen har rykkstarta. :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ikke sant.. I tillegg virker det som hver eneste holdeplass kommer som den aller største overraskelse.. OI - her var det holdeplass, nå må jeg BREMSE gitt!! *he he* fælt å le, men det var jammen spiker'n på hodet det der! :-) På bussen hjem i dag var det en skikkelig hissigpropp av en sjåfør! Allerede i sentrum banna og sverta han fordi andre busser og annen trafikk etter hans mening somlet slik at vi ikke kom fort nok frem. Jeg hangder da - i stroppen - og tenkte med meg selv at nå kan det jammen meg bli en veldig røff tur. Og den ble litt røffere enn jeg hadde trodd, for han sneiet borti et skilt eller lignende og det hele endte med at vi måtte ut og få ny buss!!! :-( Kjipt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hos oss er det en sånn "skireim" festet på barnevognplassene på bussen som man skal feste vogna i og de fleste bruker dem tror jeg. Nå tar jeg knapt nok bussen lenger, men det var i alle fall vanlig da jeg tok bussen daglig for en tid siden. ) Vogna kan nok velte alikevel (isære 3-hjulingene), men de fyker i alle fall ikke rundt omkring i bussen. ''Vogna kan nok velte alikevel (isære 3-hjulingene), men de fyker i alle fall ikke rundt omkring i bussen.'' Da jeg kjørte buss med barnevogn, var det alltid faren for velting jeg tenkte mest på. Både fordi det er mest sannsynlig, og fordi at det ikke er sikkert at man klarer å opprettholde grepet om vogna uansett dersombussen kræsjer. Det er veldig langt ned til gulvet... :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg tok mye buss med vogn, og det er vanligvis ikke noe problem. Som den perfekte DOL-mor jeg er, holdt jeg selvfølgelig vogna hele tiden. Om bussen begynte å kjøre før jeg fikk betalt, ventet jeg til neste holdeplass før jeg gikk frem og betalte. I de nye bussene er det egne stropper til å feste barnevogna i. Disse gir en ekstra trygghet. Men DOL-mødre holder en hånd på vogna for sikkerhetsskyld ;-) Som den perfekte DOL-mor burde du hatt med et bilsete som kunne festes med bussens sikkerhetsele. Ingen DOL-mor lar da barnet være igjen i vogna når de kjører buss!!! ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 *he he* fælt å le, men det var jammen spiker'n på hodet det der! :-) På bussen hjem i dag var det en skikkelig hissigpropp av en sjåfør! Allerede i sentrum banna og sverta han fordi andre busser og annen trafikk etter hans mening somlet slik at vi ikke kom fort nok frem. Jeg hangder da - i stroppen - og tenkte med meg selv at nå kan det jammen meg bli en veldig røff tur. Og den ble litt røffere enn jeg hadde trodd, for han sneiet borti et skilt eller lignende og det hele endte med at vi måtte ut og få ny buss!!! :-( Kjipt! Bor du i Oslo?? Tror ikke jeg visste det ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Bor du i Oslo?? Tror ikke jeg visste det ) Kunne jo strengt tatt vært et annet sentrum jeg snakket om, da*he he*, men det var i Oslo, ja, at denne sjåføren var så sur.;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Kunne jo strengt tatt vært et annet sentrum jeg snakket om, da*he he*, men det var i Oslo, ja, at denne sjåføren var så sur.;-) Sant nok, men Elextra begynte å snakke om Oslo, og siden du hengte deg på tok jeg det for gitt ;-) Kanksje vi sees en dag da, hengende og dingle i hver vår stropp ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Sant nok, men Elextra begynte å snakke om Oslo, og siden du hengte deg på tok jeg det for gitt ;-) Kanksje vi sees en dag da, hengende og dingle i hver vår stropp ;o) Se hva jeg fant! Man kan faktisk kjøpe en bærbar stropp slik at man tydelig kan vise sine medpassasjerer at man ikke har til hensikt å klå på dem i trengselen!! *he he* http://www.pinktentacle.com/2008/01/portable-subway-strap-shows-youre-no-groper/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Se hva jeg fant! Man kan faktisk kjøpe en bærbar stropp slik at man tydelig kan vise sine medpassasjerer at man ikke har til hensikt å klå på dem i trengselen!! *he he* http://www.pinktentacle.com/2008/01/portable-subway-strap-shows-youre-no-groper/ Men..men.... dette er jo ikke en Finn-annonse?! *forvirret* ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Men..men.... dette er jo ikke en Finn-annonse?! *forvirret* ;-) Google is my middle name;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.