Gå til innhold

Foreldre og Barn eller Mamma?

Anbefalte innlegg

Gjest litt lei av bladet
Skrevet

Er abbonent på Foreldre og Barn, men vurderer å si opp og heller abbonere på bladet Mamma.

Mine barn har blitt 3 og 8 år.

Noen som kjenner bladet Mamma?

Jeg tror jeg har betalt for Foreldre og Barn ut året. Iallefall ett årsabbonnement. Hvis jeg sier opp nå, får jeg da de resterende nummerene før de sletter meg??

Skrevet

Jeg fikk et års abonemang på Mamma i gave da vi kom hjem med minstemann.

Min mening; et kjedelig og motepreget blad. Jeg fikk spørsmål nå om jeg ville fornye abonemanget og det var ikke vanskelig å svare nei, tror knapt jeg har bladd fort gjennom de siste numrene.

Foreldre og Barn abonerte jeg på for flere år siden, men etter noen års abonemang følte jeg at innholdet gjentok seg. Dette er et mer seriøst blad som tar for seg ting som er mer aktuelt og "dypere stoff".

Nå sist bursdag fikk jeg et voksenblad (altså et blad til meg som ikke handler om barn og oppdragelse) og jeg synes egentlig det er deilig - når dette kommer i posten kan jeg sette meg ned og "rømme" inn i en annen verden for en liten stund. Barn og oppdragelse har jeg jo hele dagen ellers :)

Skrevet

Jeg kjenner ikke til noen av bladene annet enn at jeg har bladd litt i dem på venterommet hos legen. Jeg skjønner ikke at dere gidder å bruke penger på sånne blader. Jeg tror veldig mange mammaer kunne hatt godt av å fokusere på noe annet enn barn og morsollen når de endelig får anledning til å sette seg i godstolen med et ukeblad;)

Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt Foreldre&Barn framfor Mamma.

Synes Mamma er litt vel overfladisk.

Jeg abbonnerte på F&B i 9 år, og har kjøpt Mamma 3-4 ganger, F&B leste jeg 95% av stoffet mens Mamma leste jeg kanskje 10% og irriterte meg over 90%

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg fikk et års abonemang på Mamma i gave da vi kom hjem med minstemann.

Min mening; et kjedelig og motepreget blad. Jeg fikk spørsmål nå om jeg ville fornye abonemanget og det var ikke vanskelig å svare nei, tror knapt jeg har bladd fort gjennom de siste numrene.

Foreldre og Barn abonerte jeg på for flere år siden, men etter noen års abonemang følte jeg at innholdet gjentok seg. Dette er et mer seriøst blad som tar for seg ting som er mer aktuelt og "dypere stoff".

Nå sist bursdag fikk jeg et voksenblad (altså et blad til meg som ikke handler om barn og oppdragelse) og jeg synes egentlig det er deilig - når dette kommer i posten kan jeg sette meg ned og "rømme" inn i en annen verden for en liten stund. Barn og oppdragelse har jeg jo hele dagen ellers :)

Nå kjøper ikke jeg blader, men tror jeg ville tenkt akkurat som deg.

Skrevet

Personlig hadde jeg ikke giddet å abonnere på noen av dem; ville heller hatt et blad som var rettet til meg som _kvinne_ og ikke som mamma... Feks Kamille...

Men av de to synes jeg absolutt Mamma er å foretrekke. Foreldre&Barn er for "perfekt", PK og skrevet (tilsynelatende) av og for perfekte foreldre, og ikke minst - kjernefamilien.

Gjest klok kone
Skrevet

Tipsene du finner i foreldre og barn eller mamma finner du gratis på nettet :) Er det noe du lurer på er det jo bare å spørre på foreldreforumet her på DOL :)

Så har vi mammaverden og diverse andre sider, her står det masse nyttig. Kjøp heller blader som Kamille osv, her står det litt av hvert :)

Jeg ville i alle fall ikke abonnert på noe, kanskje bare kjøpt nå og da et par ganger i året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...