Gjest Kjøpe nytt bilsete Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Dere Dolere har svaret på det meste, så da tenkte jeg og spørre dere. Mine foreldre har en Toyota Yaris, altså en liten bil, med minimal plass baki. De har bestemt seg for å kjøpe et bilsete til småen, h*n sitter masse på med de og det er slitsomt å måtte bære setet inn og ut av bilen hele tiden. Setet h*n har nå er også begynt å bli i minste laget. Det går opp til 13 kilo og småen er 11 kilo. Så hviis de kjøper et sete som er bakovervendt vil jo det ta masse plass. Om det er plass bak i det hele tatt. Forren vil jeg ikke ha småen. Så da er spm: er det mulighet for at vi kan kjøpe framovervendt sete? Eller er det for tidlig, hadde vært så innmari mye enklere... Småen er snart 11 mnd. 11 kilo og 73 lang.... Takker for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg ville aldri satt et så lite barn fremovervendt!!! Ta en titt på sidene til Trygg Trafikk så skjønner du hvorfor.... Skaderisikoen er mange-mange-mangedoblet om barnet sitter forovervendt når det er så lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Nei, jeg villle aldri kjøpt ett sete som du kun kan ha fremover vendt... Når det gjelder bilseter syns jeg det er best forevar enn hva andre måtte mene var praktisk. Tenk sikkerhet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg hadde aldri gått med på å ha et så lite barn framovervendt... Er det ikke plass til et bakovervendt sete i bilen - så hadde jeg ikke latt dem kjøre med småtten. Det hadde jeg aldeles ikke turt. Nå synes jeg det høres veldig merkelig ut at det ikke skulle være plass til et barnesete bakovervendt også, jeg da, beste plasseringen er jo i midten bak, og der må det da være plass nok i alle biler? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg hadde aldri gått med på å ha et så lite barn framovervendt... Er det ikke plass til et bakovervendt sete i bilen - så hadde jeg ikke latt dem kjøre med småtten. Det hadde jeg aldeles ikke turt. Nå synes jeg det høres veldig merkelig ut at det ikke skulle være plass til et barnesete bakovervendt også, jeg da, beste plasseringen er jo i midten bak, og der må det da være plass nok i alle biler? ''beste plasseringen er jo i midten bak, og der må det da være plass nok i alle biler?'' Hvis føreren av bilen har så lange bein at h*n må ha setet langt bak så blir det ofte ikke plass til forovervendt sete i midten bak, de tar nemlig mye plass, de går jo ikke mellom forsetene heller. Og en Toyota Yaris er ikke store sardinboksen for å si det sånn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg ville aldri latt en så liten baby sitte forovervendt, og _særlig_ ikke når andre enn jeg selv eller mannen min kjørte. Min mor hadde forreste Yaris med bakovervendt sete til sønnen vår til han var minst to år - det ble trangt, men gikk helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ''beste plasseringen er jo i midten bak, og der må det da være plass nok i alle biler?'' Hvis føreren av bilen har så lange bein at h*n må ha setet langt bak så blir det ofte ikke plass til forovervendt sete i midten bak, de tar nemlig mye plass, de går jo ikke mellom forsetene heller. Og en Toyota Yaris er ikke store sardinboksen for å si det sånn... Det er fint plass til et bakovervendt sete i en Yaris - har selv prøvd det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 ''beste plasseringen er jo i midten bak, og der må det da være plass nok i alle biler?'' Hvis føreren av bilen har så lange bein at h*n må ha setet langt bak så blir det ofte ikke plass til forovervendt sete i midten bak, de tar nemlig mye plass, de går jo ikke mellom forsetene heller. Og en Toyota Yaris er ikke store sardinboksen for å si det sånn... Det synes jeg høres veldig rart ut, men som sagt - er det ikke mulig å ha et sete bakover, så ville jeg ikke hatt ungen min der heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg er i utgangspunktet enig i at jeg ikke ville hatt et så lite barn sittende forovervendt. Men så mener jeg også at man må se litt an hva setet skal brukes til: Hvor ofte skal de kjøre med han, hvor lang skal de kjøre osv... Dersom setet kun skal brukes en gang i ny og ne, og kun på korte turer, ville jeg kjøpt et forovervendt sete og være trygg på at det går bra. Jeg kan kun sammenligne med meg selv og min far tenkt i samme situasjon: Det hadde max vært snakk om en gang i måneden ungen kanskje skulle hentes av han i barnehagen og det ville vært aktuelt å hente med bil. Veien fra barnehagen og hjem til han er da 5-6 minutter og kun i 30 og 40-sone. Sånn sett hadde jeg overhodet ikke hatt betenkeligheter med å la ungen sitte i et godkjent, nytt, forovervendt sete. Men det er nå meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blir nok bakovervent ja Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg er i utgangspunktet enig i at jeg ikke ville hatt et så lite barn sittende forovervendt. Men så mener jeg også at man må se litt an hva setet skal brukes til: Hvor ofte skal de kjøre med han, hvor lang skal de kjøre osv... Dersom setet kun skal brukes en gang i ny og ne, og kun på korte turer, ville jeg kjøpt et forovervendt sete og være trygg på at det går bra. Jeg kan kun sammenligne med meg selv og min far tenkt i samme situasjon: Det hadde max vært snakk om en gang i måneden ungen kanskje skulle hentes av han i barnehagen og det ville vært aktuelt å hente med bil. Veien fra barnehagen og hjem til han er da 5-6 minutter og kun i 30 og 40-sone. Sånn sett hadde jeg overhodet ikke hatt betenkeligheter med å la ungen sitte i et godkjent, nytt, forovervendt sete. Men det er nå meg. Jeg vil jo selvsagt slippe a la småen sitte fremovervendt! Vi få se i butikken om det er noen seter som er i normal størrelse som kan settes i midten bak... Jeg tenker selvsagt sikkerhet!! (Var jo bare et spm) Takk for svar alle sammen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg er i utgangspunktet enig i at jeg ikke ville hatt et så lite barn sittende forovervendt. Men så mener jeg også at man må se litt an hva setet skal brukes til: Hvor ofte skal de kjøre med han, hvor lang skal de kjøre osv... Dersom setet kun skal brukes en gang i ny og ne, og kun på korte turer, ville jeg kjøpt et forovervendt sete og være trygg på at det går bra. Jeg kan kun sammenligne med meg selv og min far tenkt i samme situasjon: Det hadde max vært snakk om en gang i måneden ungen kanskje skulle hentes av han i barnehagen og det ville vært aktuelt å hente med bil. Veien fra barnehagen og hjem til han er da 5-6 minutter og kun i 30 og 40-sone. Sånn sett hadde jeg overhodet ikke hatt betenkeligheter med å la ungen sitte i et godkjent, nytt, forovervendt sete. Men det er nå meg. Jeg er enig med deg. Hadde antagelig vurdert det på akkurat samme måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg hadde gjort som mariaflyfly og satt barnet i fremovervendt sete... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ville definitivt aldri hatt et så lite barn fremovervendt, nei. Vi har hatt bakovervendt sete i min mors Yaris (av den aller minste mest pinglete typen). http://blip.tv/file/815221 http://sikringavbarnibil.blogspot.com 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det er sikkrere med ett bakovervendt sete i forsete enn ett forovervendt sete i baksete 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sola60 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det er sikkrere med ett bakovervendt sete i forsete enn ett forovervendt sete i baksete Ikke hvis det er airbag i bilen! Da er det direkte farlig å ha ungen i framsetet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ikke hvis det er airbag i bilen! Da er det direkte farlig å ha ungen i framsetet. I de fleste bilene er det en enkel sak å koble ut airbagen. Går ikke det skal du selvsakt ikke ha barn i forsete 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det går helt fint å sitte i forovervendt stol, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.