Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg satt blenderen stragegisk plassert på kjøkkenbenken slik at jeg skal komme på å lage meg smooties.

Men et par spørsmål, tenkte i vei å kjøpe masse frukt, dele opp å fryse ned i biter, klart til å hive oppi blenderen når det måtte passe.

Hvilke frukter er best i smoothies og kan all frukt fryses ned på den måten?

Og jeg har skjønt at det må litt væske til sammen med frukta visst ikke blir det veldig tykt, prøvde biola blåbær, sånn melk, men det smakte bare biola, ikke så godt, melk, juice og brus har jeg aldri i hus da vi ikke drikker det, yoghurt spiser vi heller ikke så det må evnt kjøpes inn.

Hva er best å spe ut med da? Vann blir kjedelig sikkert?

Føler jeg ikke har helt dreisen på dette jeg altså, jeg får dem ikke så god som de jeg kjøper, noe mangler, har dere en god oppskrift jeg kan prøve ut?

Skrevet

Jeg pleier å bruke 1/2 banan, 1 lite beger naturell yoghurt (evt. vanilje), 1 skvett eplejuice (1 dl??) og så frosne bær - bringebær og/eller blåbær (de kan blandes), solbær er godt, rips gir lite saft og jordbær er vanskeligere å få helt knust synes jeg. Så jeg bruker mest bringebær og solbær.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg pleier å bruke 1/2 banan, 1 lite beger naturell yoghurt (evt. vanilje), 1 skvett eplejuice (1 dl??) og så frosne bær - bringebær og/eller blåbær (de kan blandes), solbær er godt, rips gir lite saft og jordbær er vanskeligere å få helt knust synes jeg. Så jeg bruker mest bringebær og solbær.

Nam! :)

Skrevet

Vi bruker jordbær - ingen problemer med å knuse dem! Drikkes med sugerør. Banan + juice og litt sukker.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1219940936' post='3944255]

Vi bruker jordbær - ingen problemer med å knuse dem! Drikkes med sugerør. Banan + juice og litt sukker.

Det var vel jeg som var for utålmodig den gangen jeg brukte frosne jordbær. :o) Uansett tror jeg Kenwooden din er bedre enn Boshen min. :o(

Skrevet

- Frossen bær (bringebær, jordbær, blåbær eller tropisk blanding)

- En banan

- Vaniljeyogurt

- Appelsinjuice

Noen runder i blender

nammm :-)

Skrevet

Her er slageren banan, frosne jordbær, frosne biter av mango og/eller ananas, og en passe dæsj appelsinjus. Kjør maskina til alt er knust, og nyt med sugerør!

Lager vanligvis en porsjon på 1-1,3 liter, da det alltid er mange som vil ha.

Gjest klok kone
Skrevet

Mango er digg i smoothie :)

Jeg pleide å mose mango og banan (banan så det ble tykt og smooth),

isbiter, litt appelsinjuice mmmmmmm

Skrevet

Jeg bruker ofte frosne bær som blåbær, jordbær, bringebær. I tillegg bruker jeg det jeg har av frukt. (Druer, eple annanas) Jeg bruker også litt søtning. (Dråper) + youghurt og juice. Gjerne annanasjuice eller appelsin.

De fleste bruker banan, men det liker ikke jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...