Gå til innhold

Blender til smoothies?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser de har en blender på Rimi til 299,- (??), noen som vet om den er noe å ha i det hele tatt? Er litt lei av å drasse frem kjøkkenmaskina hver gang jeg skal lage smoothie, dessuten er blenderdelen på den så komplisert å rengjøre også.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi hadde en billig blender først (for rundt 10 år siden), men den var knapt brukbar til noen ting. Blant annet kunne den på ingen måte knuse is, og alle frukter og grønnsaker som ikke var helt myke hadde den problemer med. De 400-500 kronene var fullstendig kastet ut av vinduet.

Så kjøpte vi en Kenwood - og ingen over - ingen ved siden :). Den er suveren, men ganske dyr. Men uansett bedre anvendte penger når du får et godt produkt.

Kjenner ikke Rimis, men ville som du skjønner vært skeptisk til en så billig blender.

Skrevet

Vi hadde en billig blender først (for rundt 10 år siden), men den var knapt brukbar til noen ting. Blant annet kunne den på ingen måte knuse is, og alle frukter og grønnsaker som ikke var helt myke hadde den problemer med. De 400-500 kronene var fullstendig kastet ut av vinduet.

Så kjøpte vi en Kenwood - og ingen over - ingen ved siden :). Den er suveren, men ganske dyr. Men uansett bedre anvendte penger når du får et godt produkt.

Kjenner ikke Rimis, men ville som du skjønner vært skeptisk til en så billig blender.

''Kjenner ikke Rimis, men ville som du skjønner vært skeptisk til en så billig blender.''

Nemlig. Det er derfor jeg spør allviterne her inne vet du. :o)

Skrevet

''Kjenner ikke Rimis, men ville som du skjønner vært skeptisk til en så billig blender.''

Nemlig. Det er derfor jeg spør allviterne her inne vet du. :o)

Jeg har Kenwood Major m/blender på toppen av kjøkkenmaskina. Den er enkel å rengjøre :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1219940837' post='3944253]

Jeg har Kenwood Major m/blender på toppen av kjøkkenmaskina. Den er enkel å rengjøre :)

Det har kjæresten også og den er super! Men jeg hadde ikke akkurat tenkt å investere i ny kjøkkenmaskin til flere tusen da.... Jeg har en Bosh K3000 (?) og blenderdelen må demonteres i 6 deler (inkl. lokk og pakning i bunnen) for å rengjøres + kniven så det er så krøkkete.

Skrevet

Det har kjæresten også og den er super! Men jeg hadde ikke akkurat tenkt å investere i ny kjøkkenmaskin til flere tusen da.... Jeg har en Bosh K3000 (?) og blenderdelen må demonteres i 6 deler (inkl. lokk og pakning i bunnen) for å rengjøres + kniven så det er så krøkkete.

Ah, den har jeg ikke kjennskap til...

Se på elkjøp sine sider, da.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewSearch-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000KXPFv6ZF;sid=7Ab4n-mHIWH4n6ExP9gymQhEGcTNypA1jks=?searchtext=blender&categories=

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1219941392' post='3944262]

Ah, den har jeg ikke kjennskap til...

Se på elkjøp sine sider, da.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewSearch-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000KXPFv6ZF;sid=7Ab4n-mHIWH4n6ExP9gymQhEGcTNypA1jks=?searchtext=blender&categories=

Ikke greit nå prisen varierer fra 199,- - 899,-! Kanskje jeg må ønske meg en i julegave...

Skrevet

Ikke greit nå prisen varierer fra 199,- - 899,-! Kanskje jeg må ønske meg en i julegave...

Jeg hadde ønsket meg Kenwood'n :D

Skrevet

Du må kjøpe en blender med glassbeholder å som kan knuse is.De maskinene som greier å knuse is har sterk nok motor til å lage super smoothies.

Skrevet

De har Kenwood på elkjøp til 400kr

Skrevet

Mnei, skeptisk!

Vi har en Philips blender med glassbeholder som er helt suveren:

http://www.elgiganten.no/PartDetail.aspx?q=p:10506724;c:100654

Den tåler både veldig varme væsker (så den er fin til supper) og knuser is uten problemer (man kan hive nedi store mengder frosne bær/is og få smoothies i en fei). Dessuten ser den grei nok ut til at den kan stå fremme på benken hele tiden, og det er veldig kjekt, for jeg bruker den mye.

Gjest Elextra
Skrevet

De har Kenwood på elkjøp til 400kr

Hva? Neppe den typen vi har... *doing!?* - den heter KitchenAid, ikke Kenwood.

Skrevet

Dette var Kenwood :)

Skrevet

Kan du ikke bruke stavmixer til smoothies, da? Det gjør jeg, det funker helt fint. :)

Skrevet

Kan du ikke bruke stavmixer til smoothies, da? Det gjør jeg, det funker helt fint. :)

Stavmixeren!? Kan ikke tenke meg at den er i stand til å knuse frosne bær nei, selv om jeg har en ganske allright en fra Phillips.

Skrevet

Mnei, skeptisk!

Vi har en Philips blender med glassbeholder som er helt suveren:

http://www.elgiganten.no/PartDetail.aspx?q=p:10506724;c:100654

Den tåler både veldig varme væsker (så den er fin til supper) og knuser is uten problemer (man kan hive nedi store mengder frosne bær/is og få smoothies i en fei). Dessuten ser den grei nok ut til at den kan stå fremme på benken hele tiden, og det er veldig kjekt, for jeg bruker den mye.

Ut fra det du og Lotte skriver skjønner jeg hvor omtrent prisnivået bør ligge i alle fall - takker! :o)

Skrevet

KitchenAid og Kenwod er som Lada og Mercedes...

Gjest Elextra
Skrevet

Bare en korreksjon til mitt forrige svar - racer-blenderen vi kjøpte var KitchenAid, ikke Kenwood. Kenwood er ikke like bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...