Gå til innhold

Langhelg i New York ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt det ?

En liten tanke har begynt å spire hos oss (et godt gift ektepar som vil ha en langhelg sammen :) + kanskje noen flere vennepar).

Noen som kan anbefale det ?

Har du da evt. noen gode tips ?

Har søkt litt på finn.no, men finner ingen direktefly, og det er vi avhengig av siden det kun er en langhelg, vet du om noen?

Skrevet

Tror jeg ville hatt maks en uke, i allefall fem dager. Er jo et stykke. Kan anbefale steder rundt Central Park, masse fine bo- og aktivitetstilbud der! Få med deg Manhattan også!

Skrevet

Tror jeg ville hatt maks en uke, i allefall fem dager. Er jo et stykke. Kan anbefale steder rundt Central Park, masse fine bo- og aktivitetstilbud der! Få med deg Manhattan også!

Minst en uke skulle det stå!

Persille1365381127
Skrevet

Jeg har hatt det :)

Men jeg tror ikke du får direktefly... Vi fløy via Nederland begge veier, men hadde bare en time på flyplassen.

Skrevet

Continental Airlines flyr direkte fra Gardermoen til New York (tror de flyr til Newark flyplassen). De gjorde hvertfall dette tidligere.

Jeg har byttet fly både i London, Paris og Amsterdam på vei til New York, men en evt neste gang vil jeg nok prøve direkteflyet for å spare tid. Det er omtrent like lang flytid fra f.eks Amsterdam til NY som fra Gardermoen til NY.

Skrevet

Jeg har hatt det :)

Men jeg tror ikke du får direktefly... Vi fløy via Nederland begge veier, men hadde bare en time på flyplassen.

Syns du det var greit med en langhelg ...... ?

Tenkte på torsdag til mandag, da får vi vel to dager der ?

Er klar over at vi sikkert burde tatt oss en hel ferieuke om ikke mer, men dette her blir en voksen-tur, så vi har ikke hjerte til å bruke en hel ferieuke uten barna :).

Skrevet

Minst en uke skulle det stå!

Burde gjort det, men nå tar vi en "voksen" tur, har ikke hjerte til å bruke en hel ferieuke uten barna :)

Derfor blir det en langhelg i denne omgang, torsdag til mandag tenkte vi.

Skrevet

Aldri om jeg hadde orket å dra så langt for en langhelg! Min kjære har reist mye frem og tilbake over Atlanteren og sier at det tar en uke før han er helt i rute i forhold til jetlag igjen....

Gjest Elextra
Skrevet

Aldri om jeg hadde orket å dra så langt for en langhelg! Min kjære har reist mye frem og tilbake over Atlanteren og sier at det tar en uke før han er helt i rute i forhold til jetlag igjen....

Men når man er på hyggetur der borte trenger man ikke snu døgnet helt - man kan stå opp grytidlig og få mye ut av dagen på den måten. Og på et par dager rekker ikke kroppen helt å omstille seg til amerikansk tid - sånn sett er det verre å komme tilbake når man har vært borte lenger enn en langhelg.

Persille1365381127
Skrevet

Syns du det var greit med en langhelg ...... ?

Tenkte på torsdag til mandag, da får vi vel to dager der ?

Er klar over at vi sikkert burde tatt oss en hel ferieuke om ikke mer, men dette her blir en voksen-tur, så vi har ikke hjerte til å bruke en hel ferieuke uten barna :).

Vi hadde fire overnattinger der, mao hadde vi tre hele dager - om jeg ikke husker helt feil så var det fra torsdag til mandag det også, var akkurat passe :)

Men vi kom torsdag ettermiddag, og reiste mandag ettermiddag - så det ble jo litt mer tid da...

Det er bedre å bruke en dag ekstra, enn å angre etterpå :)

Og SÅ mye ferie er det jo ikke.

Men jeg råder dere til å gjøre litt research først, vi brukte en dag på typiske turistting, kjørte buss og så på det vi ville se. Det kan dere bestemme på forhånd.

Og så brukte vi en dag på shopping i de dyre butikkene, de vi ikke har har - og en dag på shopping på type lagersalg.

Jeg er ikke så opptatt av merkeklær osv, så jeg fikk mye mer ut av Outlet-dagen, mange kule sko, kjoler osv til en billig penge. Sikkert ikke merker eller avanserte greier (ikke noe jeg hadde hørt om hvertfall), men det spiller ingen rolle for meg.

Og så brukte vi en ettermiddag i Chinatown og Little Italy - og en i Soho og litt rundtomkring. Det var Gay Pride Parade da vi var der, så det forsvant litt tid i å pløye seg frem i folkehavet...

Skrevet

Spørs jo veldig hva dere liker og hva dere vil oppleve.

Når dere bare har noen dagen anbefaler jeg et sentralt hotell. Det finnes flere hoteller rundt Times Square som ikke er så dyre, litt i "bakgatene". På Manhattan kan dere gå til fots, det er en flott måte å oppleve livet og byen på. Skal dere bare oppleve mest mulig fortest mulig så bruk undergrundsbanen eller taxi.

Det finnes mange flotte museer om dere ønsker det. Flotte muligheter for shopping. Det er egentlig litt opp til dere hva dere ønsker. Personlig hadde jeg unngått de største turistatraksjonene når det er så få dager. Jeg hadde ikke giddet og brukt timer i kø for å f.eks komme opp i empire state. Men jeg kan anbefale Top of the Rock om dere ønsker utsikten over byen. Da jeg var der sist var det ingen kø :)

Skrevet

Det er ikke mer enn seks timers forskjell til NY. Kjøper de seg Melatonin så går det fort å vende seg til de få timene.

Skrevet

Vi har gjort det med et vennepar og det var fantastisk hyggelig. Jeg synes ikke jetlagen var noe stort problem, uansett hjalp det på trøttheten den første kvelden med et par glass vin og generell oppstemthet!

Vi var også på Rockefeller building, flere sier at det er bedre utsikt derfra enn Empire, og det var helt nydelig i tillegg til lite mennesker der. En romantisk gutt i 20 årene fridde dessuten til kjæresten sin mens vi var der og det var helt rørende:)

Ellers var vi China town, spennende og rart, og spiste sushi overalt vi hadde sjansen- mye billigere og stort sett bedre enn i Oslo, så det fråtset vi litt i.

Jeg kan bare anbefale New York som langhelg tur:)

Skrevet

Vi tok forresten direkte fly med Continental- billig og bra, med mat og kaffe:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...