Zelda77 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har lagt merke til at mange barn stokker om på v og l. eks: Støvler blir til stølver og tavle blir til talve. Er det noen som har en forklaring på hvorfor det er sånn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hehe, ja det har jeg også lurt på! 3,5-åringen snakker helt rent og fint, bortsett fra akkurat det! Kanskje det er enklere å si stølver og talve og kjelve? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sånn kan det gå.. Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Småen på to bytter ut S med F.. Så da blir _sitte_ til _fitte_ Den er jo kjempe koslig når du kommer i barnahagen! Men de er jo bare liten, søt og uskyldig ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøblete bokstaver... Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Småen på to bytter ut S med F.. Så da blir _sitte_ til _fitte_ Den er jo kjempe koslig når du kommer i barnahagen! Men de er jo bare liten, søt og uskyldig ! Søskenbarnet mitt sa PIKK om FISK. Det var heller ikke så stas på juletrefest i indremisjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Småen på to bytter ut S med F.. Så da blir _sitte_ til _fitte_ Den er jo kjempe koslig når du kommer i barnahagen! Men de er jo bare liten, søt og uskyldig ! Hehe - min eldste kom inn i barnehagen og sang Jokke-låter... "Fylla sitter temm'lig tungt igjeeen, alle andre folka sover - drit i deeeem..." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Søskenbarnet mitt sa PIKK om FISK. Det var heller ikke så stas på juletrefest i indremisjonen. Det sa min gutt også, og han var veldig glad i PIKK. Han var også veldig glad i BØRFITTE (=brødskive...) Disse ungene altså :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøblete bokstaver... Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hehe - min eldste kom inn i barnehagen og sang Jokke-låter... "Fylla sitter temm'lig tungt igjeeen, alle andre folka sover - drit i deeeem..." Min yngste digget Bjørn Rosenstrøm - f.eks. den om pojkarna som busar, med flickornas små musar... Og ikke minst: va skjønt å va naken... Ja-ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hehe, et godt poeng... Snuppa mi som blir 3 i november snakker ganske rent, og har alle bokstaver på plass, også "ordentlig" r... Men hun sier f.eks. guvlet istedenfor gulvet... Men kan noen fortelle meg hvorfor hun samtidig sier evvele istedenfor elleve????? Det blir jo fullstendig uten logikk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hehe, et godt poeng... Snuppa mi som blir 3 i november snakker ganske rent, og har alle bokstaver på plass, også "ordentlig" r... Men hun sier f.eks. guvlet istedenfor gulvet... Men kan noen fortelle meg hvorfor hun samtidig sier evvele istedenfor elleve????? Det blir jo fullstendig uten logikk Snuppa her også sa stlver og talve. ) Selv byttet jeg om på r og l så Harald ble Halard og heller ble herrel, dette var så sent at jeg faktisk husker det selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.