Gå til innhold

hvorfor er det så mange barn som sliter med vl

Zelda77

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at mange barn stokker om på v og l.

eks: Støvler blir til stølver og tavle blir til talve.

Er det noen som har en forklaring på hvorfor det er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja det har jeg også lurt på! 3,5-åringen snakker helt rent og fint, bortsett fra akkurat det! Kanskje det er enklere å si stølver og talve og kjelve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sånn kan det gå..

Småen på to bytter ut S med F.. Så da blir _sitte_ til _fitte_

Den er jo kjempe koslig når du kommer i barnahagen! :) Men de er jo bare liten, søt og uskyldig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøblete bokstaver...

Den er jo kjempe koslig når du kommer i barnahagen! :) Men de er jo bare liten, søt og uskyldig !

Søskenbarnet mitt sa PIKK om FISK.

Det var heller ikke så stas på juletrefest i indremisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hehe - min eldste kom inn i barnehagen og sang Jokke-låter... "Fylla sitter temm'lig tungt igjeeen, alle andre folka sover - drit i deeeem..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt sa PIKK om FISK.

Det var heller ikke så stas på juletrefest i indremisjonen.

Det sa min gutt også, og han var veldig glad i PIKK. Han var også veldig glad i BØRFITTE (=brødskive...) Disse ungene altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trøblete bokstaver...

Hehe - min eldste kom inn i barnehagen og sang Jokke-låter... "Fylla sitter temm'lig tungt igjeeen, alle andre folka sover - drit i deeeem..."

Min yngste digget Bjørn Rosenstrøm - f.eks. den om pojkarna som busar, med flickornas små musar... Og ikke minst: va skjønt å va naken...

Ja-ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, et godt poeng...

Snuppa mi som blir 3 i november snakker ganske rent, og har alle bokstaver på plass, også "ordentlig" r... Men hun sier f.eks. guvlet istedenfor gulvet...

Men kan noen fortelle meg hvorfor hun samtidig sier evvele istedenfor elleve????? Det blir jo fullstendig uten logikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, et godt poeng...

Snuppa mi som blir 3 i november snakker ganske rent, og har alle bokstaver på plass, også "ordentlig" r... Men hun sier f.eks. guvlet istedenfor gulvet...

Men kan noen fortelle meg hvorfor hun samtidig sier evvele istedenfor elleve????? Det blir jo fullstendig uten logikk ;)

Snuppa her også sa stlver og talve. :o) Selv byttet jeg om på r og l så Harald ble Halard og heller ble herrel, dette var så sent at jeg faktisk husker det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...