Gå til innhold

Når ble jeg gravid? Skal jeg beholde barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er egentlig veldig enkelt.

Hvis jeg forstår deg rett hadde du en negativ graviditetstest i slutten av juli. Da kan du rett og slett ikke ha blitt gravid 25. juni. Graviditetshormon med dagens tester påvises senest 2 uker etter befrukting, noen ganger så tidlig som en uke etter. Disse testene er svært sikre.

Kjæresten må dermed være barnefaren. Jeg er "99,9%" sikker på dette.

Ettersom din situasjon er helt spesiell, og hvis du føler at du trenger 100% visshet kan du få tatt en DNA test på bakgrunn av fostervannsprøve og blodprøve fra kjæresten. Det er en ørliten abortrisiko ved å få utført fostervannsprøve dog. Risiko ved dette bør veies opp mot risiko for at barnet er et resultat av voldtekten.

Rådfør deg med avdeling for medisinsk genetikk på Ullevål dersom du bor i Oslo, eller få fastlegen til å kontakte nærmeste store sykehus.

Jeg tviler på at man får tatt en dna-test på det grunnlaget. Såvidt jeg har skjønt må det adskillig mer tungtveiende grunner enn det til.

Skrevet

Jeg tviler på at man får tatt en dna-test på det grunnlaget. Såvidt jeg har skjønt må det adskillig mer tungtveiende grunner enn det til.

Hun har jo blitt voldtatt, det burde da veie tungt?

Skrevet

Det tror jeg absolutt ikke blir noe problem. Folk tar fostervannsprøver og DNA tester på langt spinklere grunnlag enn dette.

Hun er tross alt blitt voldtatt og avklaring av farskap i denne sammenhengen vil nok bli ansett som svært relevant.

Skrevet

Ja, det er jo helt sant. :) Men jeg lurer på utifra at jeg er syv uker på vei, når vil det si at jeg ble gravid? Betyr det at det er syv uker siden jeg egentlig skulle hatt første dag av min siste mens, eller at jeg ble gravid for syv uker siden?

Takk for svar, jeg har virkelig veldig lite peiling :)

Med en termin 15 april, vil unnfangelsen vært ca 21 juli..

http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period.aspx?id=635&day=31&month=8&year=2008&cyclus=28&f=t

Skrevet

Hvis ikke det å ha blitt voldtatt veier tungt nok så skjønner jeg ikke hva som skal til.

Skrevet

Hvis ikke det å ha blitt voldtatt veier tungt nok så skjønner jeg ikke hva som skal til.

Jeg vet ikke, men jeg trodde de tungtveiende grunnen var om det gikk på liv og helse løs for mor og barn, ikke for om man var usikker på hvem som var barneafaren av en eller annen grunn. Hun får spørre legen sin, h*n vet mye mer om dette enn meg i alle fall. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...