Gå til innhold

Dere som har baby - hvilke rutiner har dere?

Gjest mammiiiii

Anbefalte innlegg

Gjest mammiiiii

Føler nå jeg og min ca. 5 mnd gamle baby begynner å få mer rutine på ting nå, egentli fra 4 mnd alder. Før det lot jeg henne styre døgnet selv, det var ikke lett å legge noen fast rutine. Jeg kunne godt si jeg la henne i 20-tiden, men hun sov toppen en time, så våknet hun, frem til 23-tiden da sovnet hun.

Frem til hun var ca. 2 mnd våknet hun flere ganger om natten og var vanskelig å få til å sove, ofte fikk jeg ikke henne til å sove før i ett-tiden - og ekstra vanskelige netter- i tretiden.

Nå virker det som hun har funnet sin rutine, gir henne grøt i 19-tiden, ser Cæsar, så legger jeg henne ca. kl 20, så sovner hun kanskje innen kvart over åtte - senest ca. kl 9. Meget behagelig :) Våkner kanskje i 23-tiden for påfyll. I natt sovnet hun ca. kvart på ni og våknet ikke før kl 3 før påfyll :) Så våknet hun 6 for en liten tår til og kl 8 våknet hun for morgenen.

Nå spiser jeg frokost og har henne oppe til 10-1030-tiden, da pleier vi å gå tur mens hun tar en lur. Neste lur er ca. i 14-tiden. Så MÅ hun ha en lur i 4-5 tiden...

Hvordan er deres rutiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Vår baby er jo så liten (6uker), men vi har på en måte rutiner her også. Han bestemmer soving og spising såklart, så innretter jeg meg etter det.

Han våkner 06.30 så da står vi opp, tar morgenstell/bader, leker litt på babygym, synger litt, og så er det mat før han sover, enten inne i bagen, eller ute på tur.

I løpet av dagen er det mat, søvn og mageknipe om hverandre. Så tar vi kveldsstell i åttetida, og demper belysningen og synger rolige sanger og bysser. Han sovner gjerne i 22-tida.

I løpet av natta er det amming fire ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...