Gå til innhold

Hvorfor ser "alle" på NHH og BI like ut?

Anbefalte innlegg

Gjest undrer meg på bussen
Skrevet

Er ny student i Bergen, og det er virkelig ikke vanskelig å se hvem som studerer på NHH, BI og Jus.

Jentene har perleøredobber og rosa klær, og mange av guttene har pannebånd.

Finnes det en uskreven regel om at alle skal se like ut?

Gjest Elextra
Skrevet

Ferske studenter er gjerne litt usikre og ønsker å vise sin tilhørighet. Det gjelder ikke bare økonomi- og jusstudenter.

Arkitektstudenter kler seg i svart og gjerne litt "hjemmesydd-trendy", fysikk- og kjemistudenter går i allværsjakker og sportssandaler "hele året" og historie- og sosiologistudenter kler seg i lusekofte og lar håret gro.

Sånt er opplest og vedtatt ;).

Skrevet

Hehe, forundrer meg ikke. Det er rart, enkelte miljøre så kan du se hvem som tilhører hvor.

Jeg husker at jeg tydelig kunne se hvem som i sin tid hadde tilhørt det gamle Televerket, nå Telenor. De kunne jeg klare å peke ut på lang avstand, merkelig greier. Det er noe med kulturen å gjøre, så de som har jobbet lenge i dette blir preget av det.

Persille1365381127
Skrevet

Ferske studenter er gjerne litt usikre og ønsker å vise sin tilhørighet. Det gjelder ikke bare økonomi- og jusstudenter.

Arkitektstudenter kler seg i svart og gjerne litt "hjemmesydd-trendy", fysikk- og kjemistudenter går i allværsjakker og sportssandaler "hele året" og historie- og sosiologistudenter kler seg i lusekofte og lar håret gro.

Sånt er opplest og vedtatt ;).

For ikke å snakke om yrkesgruppene! Lærere med lilla skjerf, steinerskolens alternative hjemmelagde lagg, og helsearbeidere i praktiske sko og behagelige klær ;)

Skrevet

Jeg tror det alltid er lettere å se at medlemmer av en gruppe som du selv ikke er medlem i er ganske like, mens du innen din egen gruppe lettere ser individene.

Jeg husker en barndomsvenn kommenterte til meg at dem jeg studerte sammen med var så like - nesten som om vi var uniformerte. Jeg svarte at jeg syntes akkurat det samme om hans studievenner, dog "annen type uniform"! ;-) Han ble litt betenkt over kommentaren - han mente nok at hans medstudenter var individualister mens mine var konformister:-)

Skrevet

Jeg tror det alltid er lettere å se at medlemmer av en gruppe som du selv ikke er medlem i er ganske like, mens du innen din egen gruppe lettere ser individene.

Jeg husker en barndomsvenn kommenterte til meg at dem jeg studerte sammen med var så like - nesten som om vi var uniformerte. Jeg svarte at jeg syntes akkurat det samme om hans studievenner, dog "annen type uniform"! ;-) Han ble litt betenkt over kommentaren - han mente nok at hans medstudenter var individualister mens mine var konformister:-)

Er det derfor alle asiatere ser så like ut? Og det samme med afrikanere.

Synes at alle fra f.eks. Kina ser utrolig like ut..

Skrevet

Ja ikke sant! :)

Skrevet

Og jeg sliter med å skille blondiner med langt hår fra hverandre, de ser stort sett prikk like ut synes jeg. Jeg tror morsan er inne på noe:)

Gjest Perleøredobber er SÅ UT
Skrevet

Hehe jeg trodde det der bare var tull jeg, men det er sikkert noe i det. Er vel kleskoden der da... kunne like gjerne hatt skoleuniformer sier du meg :)

Nei takk til individualisme vettu ;-)

Veldig lett å se hvem som går frisørlinja og da, de skal alltid kle seg spesielt, ha farga hår og masse sminke...

Skrevet

Og jeg sliter med å skille blondiner med langt hår fra hverandre, de ser stort sett prikk like ut synes jeg. Jeg tror morsan er inne på noe:)

Pøh !

Vi blondiner er da ikke like hverandre...

;-)

Skrevet

Pøh !

Vi blondiner er da ikke like hverandre...

;-)

Jo, jeg er redd for at dere er det, nemlig *S* Nå er det jo enkelte som skiller seg litt ut fra mengden, da. Jeg kjenner for eksempel igjen Katrine Sørland, for hun har et litt spesielt ansikt. Du er helt sikkert en av de med særpreg;)

Skrevet

Jo, jeg er redd for at dere er det, nemlig *S* Nå er det jo enkelte som skiller seg litt ut fra mengden, da. Jeg kjenner for eksempel igjen Katrine Sørland, for hun har et litt spesielt ansikt. Du er helt sikkert en av de med særpreg;)

Nå ikke heeelt Katrine Sørland kanskje. ;-)

Men, jeg må jo ha tro på at jeg har særpreg da... men det synes kanskje alle kinesere at de har også..

Skrevet

Som NHHer så vil jeg ikke si meg helt enig i det. Det er mange som kler seg likt, men det er mange som kler seg annerledels også.

Uansett blir det vel det samme som at andre yrkesgrupper kler seg ganske likt? Rørleggere kler seg vel også ganske likt? Frisører også. Egentlig er jo ikke det så rart.. man har tross alt tydeligvis interesse for noe av de samme tingene.

Skrevet

Som NHHer så vil jeg ikke si meg helt enig i det. Det er mange som kler seg likt, men det er mange som kler seg annerledels også.

Uansett blir det vel det samme som at andre yrkesgrupper kler seg ganske likt? Rørleggere kler seg vel også ganske likt? Frisører også. Egentlig er jo ikke det så rart.. man har tross alt tydeligvis interesse for noe av de samme tingene.

''Som NHHer så vil jeg ikke si meg helt enig i det. Det er mange som kler seg likt, men det er mange som kler seg annerledels også.''

Eg er spent på Jølsen sitt svar. he, he..:-)

Skrevet

''Som NHHer så vil jeg ikke si meg helt enig i det. Det er mange som kler seg likt, men det er mange som kler seg annerledels også.''

Eg er spent på Jølsen sitt svar. he, he..:-)

Ja jeg tenkte akkurat det samme da jeg skrev det.. men jeg kan ikke la være å svare bare pga av han

Skrevet

Ja jeg tenkte akkurat det samme da jeg skrev det.. men jeg kan ikke la være å svare bare pga av han

Neida, selvfølgelig ikkje.

Bare drit i hele Jølsen du! :-)

Skrevet

Neida, selvfølgelig ikkje.

Bare drit i hele Jølsen du! :-)

Prøver så godt jeg kan :-)

Gjest Moderator
Skrevet

Siden Jølsen har denne spesielle interessen av å svare på dine innlegg, så setter vi pris på om du tipser oss fra tid til annen med linker til svarene du får. Det gjøres best pr mail til [email protected]

Mvh

Skrevet

Siden Jølsen har denne spesielle interessen av å svare på dine innlegg, så setter vi pris på om du tipser oss fra tid til annen med linker til svarene du får. Det gjøres best pr mail til [email protected]

Mvh

Takk det skal jeg gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...