jubalong70 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 '' at jeg ikke ønsket medikamentell smertelindring unde fødselen...'' Det er vel nettopp på grunn av slike ønsker mange jordmødre er skeptiske til ønskebrev. Enkelte vil kanskje tro sykehuset på noen måte er bundet til å følge ønskene i brevet, og det kan være vanskelig f.eks. når enkelte bastant sier at de VIL eller IKKE VIL ha smertelindring. Husk at medikamentell smertelindring ofte gis for å få fødselen unna på tryggest og sikrest måte - medikamentene brukes ikke kun for å gjøre fødselen lettere for mor. Jeg forbeholder meg likevel retten til å kunne velge selv. For meg var det viktig å ikke ha medikamentell smertelindring. Jeg understreket gjennom hele brevet at jeg aldri kom til å motsette meg inngrep fra sykehusets side som var ment å redde mitt eller barnets liv. At en fødsel trekker ut i tid er ikke noen fare i seg selv, så lenge mor og barn har det bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg forbeholder meg likevel retten til å kunne velge selv. For meg var det viktig å ikke ha medikamentell smertelindring. Jeg understreket gjennom hele brevet at jeg aldri kom til å motsette meg inngrep fra sykehusets side som var ment å redde mitt eller barnets liv. At en fødsel trekker ut i tid er ikke noen fare i seg selv, så lenge mor og barn har det bra. Problemet er jo om mor og barn ikke lenger har det helt bra, mor ikke lenger kan delta aktivt i fødselen, og dette kan avhjelpes ved medikamenter. Jeg har også problemer med å forstå motviljen mot medikamenter, om det så "bare" er for å motvirke kraftige og langvarige smerter, uten fare for liv, men det er en annen historie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Problemet er jo om mor og barn ikke lenger har det helt bra, mor ikke lenger kan delta aktivt i fødselen, og dette kan avhjelpes ved medikamenter. Jeg har også problemer med å forstå motviljen mot medikamenter, om det så "bare" er for å motvirke kraftige og langvarige smerter, uten fare for liv, men det er en annen historie. Selvsagt er jeg ikke motstander av å bruke medikamenter når det trengs! Og motvilje eller velvilje i forhold til smertelindrende medikamenter under fødsel har vel vi diskutert før 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.