Gå til innhold

Om å ha navn og bilde av ungene i avis etc.

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Da faller jo argumentet med å droppe etternavnet fullstendig i fisk. Unger forholder seg først og fremst til fornavnet sitt.

Leste det ett eller annet sted, at man ikke burde gi ungene luer etc. med fornavnet på, fordi "stygge menner" lettere vinner tillit hos barnet når de vet navnet.

Mine har aldri hatt navnet sitt lett synlig på klær eller ryggsekker nettopp av den grunn. Da Snuppa begynte i 1. klasse og fikk utdelt skolesekk (alle 1. klassinger får det her hos oss) sto navnet skrevet med store bokstaver på lokket på samtlige sekker! Vi strøk over det og skrev navnet på innsiden av lokket istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anka

7

• Lillemus

4

• sant å si

3

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Valnøtt

Jeg har jobbet lenge i lokalaviser, og synes ikke de pedofile skal vinne. Vet alle barnehager og skoler har møter om navnene til barna skal kunne offentliggjøres i aviser o.l. De flerste sier ja, og der det er tvil el. ikke avklart ber jeg personale avklare med foreldrene først. Året gjennom, uke etter uke fylles avisene med bilder av barn. De er et liktig viktig medieobjekt som andre aldersgrupper. Så tror dette tilfelle er ekstraordniært. Vi er et samfunn med fri ytringsfrihet, og det bør vi fortsatt være.

Alle barn synes det er kjekt å være i avisen. Det er noe de husker lenge... Slik bør det fortsette å være.

Men opplever du at disse barna har et spesielt sterkt ønske om å få med etternavnet sitt på bildet da? Jeg lar mine komme med i avisen, med navn og det hele, men uten etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hva skal egentlig en overgriper med et navn? Er han bestemt på å forgripe seg klarer han det lett uten at barnet har en kjent identitet.

Denne her brukte som metode å finne et bilde, og navnet og lete opp telefonnr til barnet. Akkurat denne burde det være lett å stoppe fra å nå ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Mine har fått beskjed om at voksne skal spørre andre voksne om hjelp, de trenger ikke spørre barn.

Samme her. Voksne de ikke kjenner som trenger hjelp skal spørre en annen voksen, og det vet alle voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Om en person ønsker å komme i kontakt med et barn han har sett bilde av i avisen, så holder det vel lenge med bilde, fornavn og hvilken SFO det er?

Du vil ikke finne nok info på den måten til å oppnå kontakt med ungene mine ihvertfall. De har definisjonen på når man kjenner noen og når man ikke kjenner noen klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trafalgar

OI..Dette hørtes ekstremt ut!..

ja, fikk selv sjokk da jeg hørte det. Men vet dette pga at en venninne jobber i barnevernet og med sosialstødnader. Der blir det til at mennesker med sosialhjelp får større hus jo flere barn de produserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine har fått beskjed om at voksne skal spørre andre voksne om hjelp, de trenger ikke spørre barn.

Slike ting har vel de aller fleste barn fått beskjed om, vil jeg tro. Likevel er det noen som klarer å lure med seg barn på de mest underfrundige måter.

Det finnes like mange metoder som overgripere. Det er umulig å gardere seg helt mot. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet lenge i lokalaviser, og synes ikke de pedofile skal vinne. Vet alle barnehager og skoler har møter om navnene til barna skal kunne offentliggjøres i aviser o.l. De flerste sier ja, og der det er tvil el. ikke avklart ber jeg personale avklare med foreldrene først. Året gjennom, uke etter uke fylles avisene med bilder av barn. De er et liktig viktig medieobjekt som andre aldersgrupper. Så tror dette tilfelle er ekstraordniært. Vi er et samfunn med fri ytringsfrihet, og det bør vi fortsatt være.

Alle barn synes det er kjekt å være i avisen. Det er noe de husker lenge... Slik bør det fortsette å være.

Så enig, så enig!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest journalistspiren

Men opplever du at disse barna har et spesielt sterkt ønske om å få med etternavnet sitt på bildet da? Jeg lar mine komme med i avisen, med navn og det hele, men uten etternavn.

Ungene er sikkert ikke så nøye på om etternavnet står eller ikke i avisen. Men for leserene blir det ganske uinteressant om ikke etternavnet står der. Det har vært noen tilfeller der jeg har måtte droppe bilder og saker fordi intervjuobjektet ikke ville ha med navnet sitt. Men da snakker jeg om voksne og saker som ikke er av samfinnsmessig betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...