Gå til innhold

Kos i helgen

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Er det ekstra kos i helgen hos dere?

Det er det her,koser oss med god mat på lørdagen og ungene får kose seg med godteri og potetgull.

Men nå er jeg litt tom,noen ideer på hva som er godt å spise på en lørdagskveld?

Skrevet

Lasagne med brød og salat, det er snadder det! :) Jeg bruker toro sine pakker, helt greie de synes jeg.

Gjest jamvold
Skrevet

Ungene hos oss er veldig glad i laks og ørret. Så vi lager oss gode folieinnpakkede fiskepakker til hver person og bruker poteter til. Deilig middag i helga!

Skrevet

Ja... Lørdagen er som regel alle samlet, noe som ikke skjer så altfor ofte rundt matbordet.

I helgen skal vi prøve oss på en skinke og purre pai :) Har ikke laget pai på de årne jeg kan huske. Så det blir spennende :) Vet ikke om jeg liker det, men det vil jeg jo merke...

Skrevet

Blir fest på lørdag, ut på byen å danse litt! :0)

Party, party!

Skrevet

Hjemmelaget pizza, store og små (liten siden vi bare har en) er med å lage sin egen med valgfri toppings, litt momsing ved benken blir det og. :) Koselig..

Taco, eller indrefilet av svin (eller okse) med fløtegratinerte poteter, rødvinssaus + grønnsaker - og selvsagt rødvin :)

Godis, brus og pottis er også en del av lørdagskvelden. Så ser vi kanskje en film sammen eller maler litt eller noe poden har lyst til, etter vi har vært ute en tur.. Enten shopping, tur, kafebesøk, familiebesøk, eller en tur på lekeplassen :) Det er kos for oss. :) Gjøre noe hyggelig sammen, også lage mat sammen og selvsagt spise sammen. Da sier poden på tre "nå koser vi oss" hele kvelden, hehe..

God helg! ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Blir fest på lørdag, ut på byen å danse litt! :0)

Party, party!

Hehe, ikke glem fyldig referat! :P

God helg!

Skrevet

Hehe, ikke glem fyldig referat! :P

God helg!

Hihi, satser på at det ikke blir helt galskap ;0)

Gjest annlovinda
Skrevet

Lasagne med brød og salat, det er snadder det! :) Jeg bruker toro sine pakker, helt greie de synes jeg.

Jo, de er vel greie nok. Men kan ikke sammenlignes med hjemmelaget da. Det er MYE bedre.

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi har sen middag på lørdag, da noe godt vi alle liker. Blir veldig mye det samme som går igjen da.

Taco

Hjemmelaget lasagne

Hjemmelaget pizza

Indrefilet med champignonstuing og fløtegrat.poteter

Reker og loff

Også har vi så klart vin eller øl til maten. Og gjerne noe godteri til liten og stor.

Det er kun lørdag vi har ekstra kos når det gjelder mat/godteri.

Men prøver å kose oss hele helga med at vi er mer sammen og kan gjøre koselige ting sammen.

Skrevet

Jo, de er vel greie nok. Men kan ikke sammenlignes med hjemmelaget da. Det er MYE bedre.

Jeg smakte på en hjemmelaget hos ei venninne. Den var så blass i smaken. Jeg hadde fått så mange lovord om denne lasagnen hennes av både henne og mannen. "alle likte den så godt" Gjett om jeg ble snøden? Jeg spiste selvsagt opp for den var ikke vond, bare blass.

Jeg synes at knorr sin er best, men de andre her liker toro sin, så da blir det den. Annet blir liksom dårlige kopier. *Huff, jeg er et vanedyr.*

Men din er sikkert nydelig god den :)

Gjest fiske-Marja
Skrevet

Blir hjemme alene jeg. Blir vel fisk igjen...sukk (. Ikke kan jeg ta ølen min heller, må kjøre (. Ja, ja, kunne jo vært værre :)

Gjest koser oss vi shø
Skrevet

Lørdagen starter slik hos oss: Vi sover bittelitt lenger, men ikke for lenge da vi skal ha handleturen etterpå :D Så spiser vi en god frokost, gjerne varme rundstykker med godt pålegg.

Så drar vi på kjøpesenteret med vogna og triller litt med babyen, ser litt i butikker, klær, Clas Ohlson osv... så avslutter vi handelen på Coop Obs og handler for hele neste uke pluss godteri til lørdagen : Da fyller vi gjerne en stor pose med blandet godt, så kjøper vi kanskje en pose ostepop og noen 1 1/2 liters flasker med brus.

Til middag velger vi enten hjemmelaget pizza, lasagne, biff eller taco.

Resten av dagen/kvelden koser vi oss og slapper av hjemme - kanskje drar vi på besøk eller får besøk, eller koser oss alene. Ser en god film og hiver i oss med godteri Mmmmmmmmmmm

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi koser ofte med mat i helgene. Har bedre tid, er sammen, både store og små kan delta i matlagingen, dekke bordet osv.

Vi spiser mye hjort, men vanlig biff også. Har grønnsaker av ymse slag, som oftes woket. Fløtesaus eller peppersaus. Bakt potet, råstekte poteter osv. Masse masse stekt sopp og løk (her kan soppen varieres). Glass god rødvin til.

Eller vi woker, kylling eller svin, alt av grønnsaker vi måtte lyste, og en god saus som vi sper med litt vann (sånn ferdige poser), soyasaus og krydder.

Pai. Her har vi forskjellig oppi, skinke, bacon, kylling, purre, løk, fetaost, tomat osv osv.

Fylt loff. Rømme og majonesblanding, skinke, egg og purre. Oppi en uthult loff, ost på toppen, gratineres.

Taco er jo en klassiker :o)

Kyllingfajita har vi ofte, bruker kyllingfilet og paprika i flere farger, løk. Det stekes, har fajitaskrydder på, puterer en stund. Tortilla, rømme, salsa, guacamole (hjemmelaget er best synes jeg), cheddar, salat.

Pizza i mange varianter er godt.

Var det jeg kom på i farten.

Denne helga blir det ikkenoe slikt, jeg drar snart på revy, sambo og guttungen skulle ha pølser tror jeg. I morgen skal sambo jobbe, jeg på konsert og guttungen på overnatting. Muligens jeg lager søndagsmiddag, kommer an på formen ;o)

Skrevet

Smash!

Ååååååååhhhh.......!!!!! Nå er jeg innmari glad det er lørdag i morgen! Ellers tror jeg jeg hadde blitt litt gretten rett og slett...

Gjest D*lilith
Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen,her var det jo masse godt å velge i : )

Skrevet

Hjemmelaget pizza, store og små (liten siden vi bare har en) er med å lage sin egen med valgfri toppings, litt momsing ved benken blir det og. :) Koselig..

Taco, eller indrefilet av svin (eller okse) med fløtegratinerte poteter, rødvinssaus + grønnsaker - og selvsagt rødvin :)

Godis, brus og pottis er også en del av lørdagskvelden. Så ser vi kanskje en film sammen eller maler litt eller noe poden har lyst til, etter vi har vært ute en tur.. Enten shopping, tur, kafebesøk, familiebesøk, eller en tur på lekeplassen :) Det er kos for oss. :) Gjøre noe hyggelig sammen, også lage mat sammen og selvsagt spise sammen. Da sier poden på tre "nå koser vi oss" hele kvelden, hehe..

God helg! ;)

Så nydelig:-) Godt han veit å sette pris på de spesielle stundene!

Skrevet

Minstemann får brus og potetgull, ellers er helga lik andre dager

Skrevet

Vi har alltid helgekos både fredag og lørdag. Da sitter vi i stua og spiser god mat, ser på tv og koser oss sammen. Godteriet etter maten er selvfølgelig en høydare, spesielt for ungene. ;)

I kveld skal vi ha moussaka og i morgen skal vi enten grille eller ha reker. Det spørs hva ungene velger. De er nemlig i høyeste grad med på å styre meyen i helgene.

Aprops helgekos; jeg ma jamen se å få ut fingeren. til alt overmål ser jeg at gjesten vår kommer om en knapp time. :knegg:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...