Gjest babydillah Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hva er det egentlig? Er det ytterklær babyen bruker på biltur? Er jo så varmt i bilen når vi har på varmovn og babyen min blir fort varm og svett... og da liker hun ikke å kjøre bil. Er kjøredress det samme som kjeledress? Kan den brukes på trilleturer osv? Hva syns dere om denne http://www.barnegarderoben.no/default.asp?catID=1187&ItemID=5832 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Søt nok den, men jeg ville valgt en uten hette, evt. med avtagbar hette. Den blir jo bare i veien når hun sitter i bilsetet. Poden hadde en hel fleecedress uten hette og den var suveren, fikk den i gave fra han som startet opp dol da poden ble født faktisk. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Den var innmari søt! Men: For det første så ville jeg ikke hatt hette på - som Lillemus sier. For det ande så går den bare opp til str 80. Er du sikker på at det passer ut hele vinteren? Vi har så vidt jeg husker barn på samme alder (5mnd), og mi bruker str 80 nå! Jeg er klar over at hun er veldig lang altså, men det er jo upraktisk med en dress som blir for liten i november! Jeg har kjøpt dress i str 86/92 - den er litt stor nå men blir nok fin utover høsten/vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babydillah Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Den var innmari søt! Men: For det første så ville jeg ikke hatt hette på - som Lillemus sier. For det ande så går den bare opp til str 80. Er du sikker på at det passer ut hele vinteren? Vi har så vidt jeg husker barn på samme alder (5mnd), og mi bruker str 80 nå! Jeg er klar over at hun er veldig lang altså, men det er jo upraktisk med en dress som blir for liten i november! Jeg har kjøpt dress i str 86/92 - den er litt stor nå men blir nok fin utover høsten/vinteren. Babyen min er mer lubben enn lang, hun bruker str 68 nå, var 63 cm på 4 mnd kontroll, skal snart på 5 mnd kontroll... men det virker som hun begynner å vokse ut av 68, i alle fall innen bodyer, de passer liksom akkurat på nippet. Bukser derimot kan hun fortsatt bruke 62 (hun har vel arvet mine korte bein...). Men tror det er greit å ha noe som er litt større enn de bruker - både pga de skal vokse i det, men også pga det skal være plass til ekstra klær under, men er redd hun bare svømmer i det om jeg kjøper for stort.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Babyen min er mer lubben enn lang, hun bruker str 68 nå, var 63 cm på 4 mnd kontroll, skal snart på 5 mnd kontroll... men det virker som hun begynner å vokse ut av 68, i alle fall innen bodyer, de passer liksom akkurat på nippet. Bukser derimot kan hun fortsatt bruke 62 (hun har vel arvet mine korte bein...). Men tror det er greit å ha noe som er litt større enn de bruker - både pga de skal vokse i det, men også pga det skal være plass til ekstra klær under, men er redd hun bare svømmer i det om jeg kjøper for stort.... Ja da er det jo en vesentlig forskjell på dem! Men hvis hun er på vei inn i str 74 nå, så kan nok 80 plutselig bli litt lite innen jul altså! De vokser i rykk og napp! Hvis du ikke trenger den enda (finnes vel ikke plasser i Norge hvor man trenger dress på barna enda?), så synes jeg ærlig talt heller du skulle vente litt utover. Se ann hvor lang hun er når hun trenger dressen, og kjøp en str over det igjen, så holder den en stund! Slik gjør i det minste jeg det, og hun forsvinner ikke helt i dressen - bare nesten:-) Men det er nå i august da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Den var innmari søt! Men: For det første så ville jeg ikke hatt hette på - som Lillemus sier. For det ande så går den bare opp til str 80. Er du sikker på at det passer ut hele vinteren? Vi har så vidt jeg husker barn på samme alder (5mnd), og mi bruker str 80 nå! Jeg er klar over at hun er veldig lang altså, men det er jo upraktisk med en dress som blir for liten i november! Jeg har kjøpt dress i str 86/92 - den er litt stor nå men blir nok fin utover høsten/vinteren. hehe, jenta mi brukte str 80 da hun var 18 mndr, hun! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 hehe, jenta mi brukte str 80 da hun var 18 mndr, hun! Æææææ, 18 mnd??! Oisann! Ja vi er alle forskjellige:-) Og like deilige er de små enten de er korte eller lange, smale eller tykke;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Den var innmari søt! Men: For det første så ville jeg ikke hatt hette på - som Lillemus sier. For det ande så går den bare opp til str 80. Er du sikker på at det passer ut hele vinteren? Vi har så vidt jeg husker barn på samme alder (5mnd), og mi bruker str 80 nå! Jeg er klar over at hun er veldig lang altså, men det er jo upraktisk med en dress som blir for liten i november! Jeg har kjøpt dress i str 86/92 - den er litt stor nå men blir nok fin utover høsten/vinteren. ...og småen her passer fortsatt i dressen sin fra i fjor. Dvs. str. 86, men trenger vel str. 92 når vintern kommer og han skal ha fór og mer klær under. Han er 3 1/2 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Æææææ, 18 mnd??! Oisann! Ja vi er alle forskjellige:-) Og like deilige er de små enten de er korte eller lange, smale eller tykke;-) Men det er vanvittig stor forskjell på de ulike plaggene også! Husker poden fikk en dress i str. 74 da han var 9 mnd, den skulle jo passet, men den passet vel bedre til en babydukke, den var knøttliten! Mer str. 56.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Den var innmari søt! Men: For det første så ville jeg ikke hatt hette på - som Lillemus sier. For det ande så går den bare opp til str 80. Er du sikker på at det passer ut hele vinteren? Vi har så vidt jeg husker barn på samme alder (5mnd), og mi bruker str 80 nå! Jeg er klar over at hun er veldig lang altså, men det er jo upraktisk med en dress som blir for liten i november! Jeg har kjøpt dress i str 86/92 - den er litt stor nå men blir nok fin utover høsten/vinteren. Hehehehe... Snuppa mi blir 3 år i november og bruker fortsatt en del bukser i str 86 Men gensere har vi i 92 da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ja da er det jo en vesentlig forskjell på dem! Men hvis hun er på vei inn i str 74 nå, så kan nok 80 plutselig bli litt lite innen jul altså! De vokser i rykk og napp! Hvis du ikke trenger den enda (finnes vel ikke plasser i Norge hvor man trenger dress på barna enda?), så synes jeg ærlig talt heller du skulle vente litt utover. Se ann hvor lang hun er når hun trenger dressen, og kjøp en str over det igjen, så holder den en stund! Slik gjør i det minste jeg det, og hun forsvinner ikke helt i dressen - bare nesten:-) Men det er nå i august da... De vokser ikke like fort hele tiden... Snuppa mi brukte 74 i en halv evighet, husker jeg! Ihvertfall i et halvt år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 En kjøredress er nok ikke det samme som en kjeledress nei, for kjeledresser er gjerne vindtette og tåler ei lita stund på bakken. Det gjør ikke en kjøredress. Men en kjøredress i velour eller fleece er nok god og varm, men vær obs på at vinden blåser tvers igjennom. Men om ungen er godt beskyttet mot vind og trekk i vogn skulle det ikke være noe i veien for at den kan brukes i vogn... Dressen du linket til er søt den. Velger du en dress med hette(kan være vanskelig å finne noen uten kanskje) vil jeg anbefale at hetta dras opp på hodet når ungen skal sove slik at det ikke blir ubehagelig.Henger hetta bakpå ryggen blir det jo en klump der...som er ubehagelig å lene seg mot... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men det er vanvittig stor forskjell på de ulike plaggene også! Husker poden fikk en dress i str. 74 da han var 9 mnd, den skulle jo passet, men den passet vel bedre til en babydukke, den var knøttliten! Mer str. 56.... Str 74 er jo 6 til 9 mnd, så den skulle han vel egentlig akkurat ha vokst ut av... Men ja, str er innmari opp og ned! Jeg fikk et par ullbodyer og ei ullstrømpebukse - alt i str 80 - for en stund siden. Bodyene passet akkurat, men ikke lenge til. Strømpebuksa er diiiiiger! Det er samme merke... Nå viser det seg jo at hun ikke tåler ull, så da kan det jo være det samme, men det er jo umulig å forholde seg til disse str! Derfor ber jeg heller folk om å kjøpe 86 til jenta vår, enn 80 som hun nå er i! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 ...og småen her passer fortsatt i dressen sin fra i fjor. Dvs. str. 86, men trenger vel str. 92 når vintern kommer og han skal ha fór og mer klær under. Han er 3 1/2 år. Men i alle dager! Det vil jo si at mi 5 mnd gamle datter og din 3,5 år gamle gutt bruker samme str det da! Denne dressen i 86/92 er som sagt litt stor, men den i 74/80 delte bleia i to! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hehehehe... Snuppa mi blir 3 år i november og bruker fortsatt en del bukser i str 86 Men gensere har vi i 92 da Ja det er merkelig det der, at de bruker mindre str i bukser enn i bodyer/gensere! Sånn er det her også, gjerne en str mindre. De er jo riktignok litt kortere i beina i forhold til overkroppen, men det veit da vel de som lager babytøy??! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 De vokser ikke like fort hele tiden... Snuppa mi brukte 74 i en halv evighet, husker jeg! Ihvertfall i et halvt år... Det har jeg tenkt lenge også, at nå må det vel snart bremse litt... Riktignok hadde hun ikke vokst så veldig mye den siste mnd, men hadde likevel akkurat vippet over i str 80. Bruker bukser i str 74 enda da... Hun er så tynn at de slenger rundt kroppen hennes, og da holder de jo litt lenger i lengden også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men i alle dager! Det vil jo si at mi 5 mnd gamle datter og din 3,5 år gamle gutt bruker samme str det da! Denne dressen i 86/92 er som sagt litt stor, men den i 74/80 delte bleia i to! Husk at det ikke er samme dress! Som jeg sa - størrelser varierer voldsomt! Snuppa hadde en ullpysj fra Troll i str. 3 år, den var vel diger ennå da hun fyllte 5... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Husk at det ikke er samme dress! Som jeg sa - størrelser varierer voldsomt! Snuppa hadde en ullpysj fra Troll i str. 3 år, den var vel diger ennå da hun fyllte 5... Med unntak av de ullplaggene jeg nevnte, synes jeg egentlig ikke det har vært så stor forskjell på str jeg! Men det er kanskje større forskjell jo større str? 56 er liksom 56, det kan ikke svinge så mye. Men str 92 er vel 2 år, og 2-åringer kan jo variere mer i lengde - og dermed også str på plaggene. Underlig forklart, men det kommer jo ann på hvilken 2-åring som har vært malen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ja det er merkelig det der, at de bruker mindre str i bukser enn i bodyer/gensere! Sånn er det her også, gjerne en str mindre. De er jo riktignok litt kortere i beina i forhold til overkroppen, men det veit da vel de som lager babytøy??! Jeg tror det er ganske vanlig, begge mine er/har vært sånn også. På små tar bleia en del plass, så da blir buksene sittende litt lenger ned enn når de har sluttet med bleie. I tillegg synes jeg det er viktigere at buksen passer skikkelig, jeg hater bukser som er så lange at man tråkker på dem. Gensere krøller seg bare litt nederst hvis de er for store - og er lettere å brette opp litt. Minsten min på to år og tre mnd bruker 86 i bukser, og 92 i gensere. Reimatecdressen i 80 går ennå..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Med unntak av de ullplaggene jeg nevnte, synes jeg egentlig ikke det har vært så stor forskjell på str jeg! Men det er kanskje større forskjell jo større str? 56 er liksom 56, det kan ikke svinge så mye. Men str 92 er vel 2 år, og 2-åringer kan jo variere mer i lengde - og dermed også str på plaggene. Underlig forklart, men det kommer jo ann på hvilken 2-åring som har vært malen... 92 skal jo være ca. 92 cm vel? Men de størrelsene der er ikke helt til å stole på alltid nei. Damestr. 38 er ikke alltid str. 38 heller for å si det sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.