Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 92 skal jo være ca. 92 cm vel? Men de størrelsene der er ikke helt til å stole på alltid nei. Damestr. 38 er ikke alltid str. 38 heller for å si det sånn. Jeg har ikke inntrykk av at det alltid er sånn i babytøy heller! Som sagt så bruker jenta mi str 80 i bodyer, men er nok ikke mer en ca. 72 cm kanskje... Mulig de ikke beregner plass til bleia? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men i alle dager! Det vil jo si at mi 5 mnd gamle datter og din 3,5 år gamle gutt bruker samme str det da! Denne dressen i 86/92 er som sagt litt stor, men den i 74/80 delte bleia i to! Ja til mangfold :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg tror det er ganske vanlig, begge mine er/har vært sånn også. På små tar bleia en del plass, så da blir buksene sittende litt lenger ned enn når de har sluttet med bleie. I tillegg synes jeg det er viktigere at buksen passer skikkelig, jeg hater bukser som er så lange at man tråkker på dem. Gensere krøller seg bare litt nederst hvis de er for store - og er lettere å brette opp litt. Minsten min på to år og tre mnd bruker 86 i bukser, og 92 i gensere. Reimatecdressen i 80 går ennå..... Men str er jo beregnet på babyer - som stort sett alltid bruker bleie! Merkelig at de ikke kan beregne det da... Men for all del, det spiller liten rolle! Kjøper jeg joggedresser e.l., kjøper jeg bare forskjellig str på jakke og bukse! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ja til mangfold :-) He he:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men str er jo beregnet på babyer - som stort sett alltid bruker bleie! Merkelig at de ikke kan beregne det da... Men for all del, det spiller liten rolle! Kjøper jeg joggedresser e.l., kjøper jeg bare forskjellig str på jakke og bukse! Ja, vi gjør også det. Men endel ting kommer i sett - og da passer ofte ikke over- og underdel samtidig :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Men str er jo beregnet på babyer - som stort sett alltid bruker bleie! Merkelig at de ikke kan beregne det da... Men for all del, det spiller liten rolle! Kjøper jeg joggedresser e.l., kjøper jeg bare forskjellig str på jakke og bukse! Husker poden hadde noen bodyer fra et bestemt merke (husker ikke hvilket) og når de var akkurat passe i kroppen var de 5-7 cm for lange i ermene. ) Jeg lurte på om de var beregnet på orangutangbabyer.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Jeg har ikke inntrykk av at det alltid er sånn i babytøy heller! Som sagt så bruker jenta mi str 80 i bodyer, men er nok ikke mer en ca. 72 cm kanskje... Mulig de ikke beregner plass til bleia? Småen er da rett under 90 cm. Han er tynn som en strek og bruker ikke bleie. Dette gjør nok at han fortsatt bruker like mye 86 som 92. Det er veldig mange bukser i 92 som er altfor lange til han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Husker poden hadde noen bodyer fra et bestemt merke (husker ikke hvilket) og når de var akkurat passe i kroppen var de 5-7 cm for lange i ermene. ) Jeg lurte på om de var beregnet på orangutangbabyer.... He he he:-) Mon tro hvordan de får det til! Mitt problem er heller at mange bodyer ser ut til å være nærmest kvadratiske. Og med min laaaaange tynne baby, så er det jo plass til to av henne i bredden! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ja, vi gjør også det. Men endel ting kommer i sett - og da passer ofte ikke over- og underdel samtidig :-/ Ja, det er disse settene jeg prøver å unngå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Småen er da rett under 90 cm. Han er tynn som en strek og bruker ikke bleie. Dette gjør nok at han fortsatt bruker like mye 86 som 92. Det er veldig mange bukser i 92 som er altfor lange til han. Det er vel det som kan bli litt vanskelig i akkurat de str der ja - for de brukes jo av barn både med og uten bleie! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Den var innmari søt! Men: For det første så ville jeg ikke hatt hette på - som Lillemus sier. For det ande så går den bare opp til str 80. Er du sikker på at det passer ut hele vinteren? Vi har så vidt jeg husker barn på samme alder (5mnd), og mi bruker str 80 nå! Jeg er klar over at hun er veldig lang altså, men det er jo upraktisk med en dress som blir for liten i november! Jeg har kjøpt dress i str 86/92 - den er litt stor nå men blir nok fin utover høsten/vinteren. Oy, du må ha en grådig lang baby.. Min jente på 17 mnd bruker str 74/80 no...=) Jammen e de forskjellige disse små... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Str 74 er jo 6 til 9 mnd, så den skulle han vel egentlig akkurat ha vokst ut av... Men ja, str er innmari opp og ned! Jeg fikk et par ullbodyer og ei ullstrømpebukse - alt i str 80 - for en stund siden. Bodyene passet akkurat, men ikke lenge til. Strømpebuksa er diiiiiger! Det er samme merke... Nå viser det seg jo at hun ikke tåler ull, så da kan det jo være det samme, men det er jo umulig å forholde seg til disse str! Derfor ber jeg heller folk om å kjøpe 86 til jenta vår, enn 80 som hun nå er i! ¨Jenta mi på 1 år og 7 mnd bruker fremdeles en fleecejakke i str 74. Bittelitt kort på armene, men ellers passer den fint.. Den er nok stor i str, men likevel.. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg har heller kjøpt en kjørepose. Da kan jeg putte babyen oppi posen med inneklær + lue. Posen kan også åpnes helt opp hvis det blir for varmt og det er hull til selene i bilstolen. :-) http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=196&category_id=83&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=410 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babydillah Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg har heller kjøpt en kjørepose. Da kan jeg putte babyen oppi posen med inneklær + lue. Posen kan også åpnes helt opp hvis det blir for varmt og det er hull til selene i bilstolen. :-) http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=196&category_id=83&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=410 Hva er egentlig vitsen med kjøredress. Har på yttertøy på babyen når vi skal ut, og inni bilen er det som regel varmt da vi ikke liker å fryse når vi kjører bil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Oy, du må ha en grådig lang baby.. Min jente på 17 mnd bruker str 74/80 no...=) Jammen e de forskjellige disse små... He he, ja jeg blei ikke helt trodd da jeg for en stund siden skrev om at hun ikke passet i vognbagen lenger... Men prøv å putt jenta di oppi der nå, og gå en tur! Se hvor komfortabelt det ser ut! Så i dag fikk hun "sitte":-) Hun hang vel mer i selen enn hun satt, men det var tydelig at det var mer stas ja! Helsesøster ler av henne hver gang, for hun er så lang og smal, også spreller hun sånn;-) Har vel heller ei av de små og runde du da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 ¨Jenta mi på 1 år og 7 mnd bruker fremdeles en fleecejakke i str 74. Bittelitt kort på armene, men ellers passer den fint.. Den er nok stor i str, men likevel.. ;-) Wow! Joda, jenta mi har ei strømpebukse i str 62/68 som hun fint kan bruke enda hun også, så det er jo alltids noen plagg som kan tyyyyynes litt ekstra:-) Men hun kan jo ikke være av de eksepsjonellt lang hun da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg har heller kjøpt en kjørepose. Da kan jeg putte babyen oppi posen med inneklær + lue. Posen kan også åpnes helt opp hvis det blir for varmt og det er hull til selene i bilstolen. :-) http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=196&category_id=83&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=410 Kan du bruke denne i vogna også, eller har du brukt 800 kr på en pose som kun kan brukes til å koke babyen i i bilen??! Har dere ikke aircondition? Det der så nemlig INNMARI varmt ut! Pleier du å ha det så kaldt i bilen at du selv føler for å sitte i bobledress? Mener ikke å være teit nå altså, men det så faktisk ganske upraktisk ut, spør du meg... Gratulerer som kone forresten:-) Var dagen fin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 He he, ja jeg blei ikke helt trodd da jeg for en stund siden skrev om at hun ikke passet i vognbagen lenger... Men prøv å putt jenta di oppi der nå, og gå en tur! Se hvor komfortabelt det ser ut! Så i dag fikk hun "sitte":-) Hun hang vel mer i selen enn hun satt, men det var tydelig at det var mer stas ja! Helsesøster ler av henne hver gang, for hun er så lang og smal, også spreller hun sånn;-) Har vel heller ei av de små og runde du da? Ja, kan tenke meg det ikke e god plass i vogn bagen da.. Hvor lang er hun da? Og veier? Min er ikke rund heller, hun e generelt liten.. 77 cm og 8500 gram er hun.. og 17 mnd =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Ja, kan tenke meg det ikke e god plass i vogn bagen da.. Hvor lang er hun da? Og veier? Min er ikke rund heller, hun e generelt liten.. 77 cm og 8500 gram er hun.. og 17 mnd =) Hmm, nå blir hun jo seks mnd til uka. Men på 5 mnd kontrollen var hun vel 71 cm lang tror jeg, og veide 6900 gram. De er visst ikke så forskjellige nei, bare at det er et års forskjell på dem:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hmm, nå blir hun jo seks mnd til uka. Men på 5 mnd kontrollen var hun vel 71 cm lang tror jeg, og veide 6900 gram. De er visst ikke så forskjellige nei, bare at det er et års forskjell på dem:-) Ja, min e født i slutten av mars 07, din i mars 08? Min e VELDIG aktiv og klatrer på ALT så hun forbrenner jo mye i løpet av dagen .. Hun spiser MYE så det er nok fordi hun e så aktiv at hun ikke e så stor.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.