Gjest Ønsker vennlighet Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Lurer litt på hvordan forhold dere har til naboene deres? Godt? Grunnen til jeg lurer er fordi folk her virker iskalde,og om det er noe særegent der jeg bor, jeg har en nabo som faktisk bor "lengst unna" som nabo, en litt eldre dame som er utrolig vennlig og snakker, fikk god kontakt med en gang vi flyttet inn. De unge menneskene som bor nærmest oppe på meg, veldig tett oppe på hverandre her, og lytt, gidder knapt å hilse og virker veldig lite vennlige, syns det er litt trist 0 Siter
Gjest vanskelig å bli kjent Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Vi flyttet til nytt hus tidlig i år, men vi har ennå ikke blitt kjent med naboene. Ingen tar initiativ til å bli kjent, og vi er selv litt sjenerte og det er jo ikke bare å ringe på døra og si hei heller da... kanskje jeg burde bruke det gamle sukkertrikset, ringe på døren og spørre om jeg kunne låne litt sukker hehe Men føler liksom ikke at de er intr i å bli kjent, prøver å nikke, men føler de ser en annen vei... Hvordan blir en kjent med naboer nå til dags liksom? Jeg tror ikke folk er så kalde som en skal ha det til, de kan nok virke overlegne, men de er sikkert som meg, litt sjenerte og redd for å ta kontakt. Veldig synd da. Skulle vært mer dugnad og sånn i nabolaget, fin måte å bli kjent med naboene på. 0 Siter
Gjest trafalgar Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Ja, kjenner igjen det dere sier. Jeg er stort sett veldig vennlig, liker å slå av en prat, og stopper gjerne en nabo for en uskyldig prat, bare for å bli kjent med dem. Men det var helt til jeg flyttet her hvor jeg bor nå. For å gi dere en litt annen vinkel.... Naboene her jeg bor er for tette på hverandre. Får nesten klaustrofobi av å bo så tett. For å få noen som helst privatliv, blir det til at jeg blir stum foran naboene. Vil ikke invitere dem inn til mitt liv, liksom. Det samme tror jeg våre naboer tenker. Jeg vet nok mer om mine naboer enn de liker at jeg gjør. Får med meg hvem som kommer og hvem som går, og også når dette skjer. Jeg kjenner på lukta i luften av hva de spiser til middag, og ungenes venner vet jeg hvem er. Dette er ikke fordi jeg snoker, eller er spesielt interssert, men rett og slett for husene vi bor i her i nabolaget er ikke tuftet på at man skal ha et privatliv. Jeg har rett og slett blitt slik at jeg ikke ønsker å innlemme mine naboer inn i mitt liv mer enn høyst nødvendig, og derfor blir jeg 'iskald'. 0 Siter
Gjest snokerikkejeg Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Ja, kjenner igjen det dere sier. Jeg er stort sett veldig vennlig, liker å slå av en prat, og stopper gjerne en nabo for en uskyldig prat, bare for å bli kjent med dem. Men det var helt til jeg flyttet her hvor jeg bor nå. For å gi dere en litt annen vinkel.... Naboene her jeg bor er for tette på hverandre. Får nesten klaustrofobi av å bo så tett. For å få noen som helst privatliv, blir det til at jeg blir stum foran naboene. Vil ikke invitere dem inn til mitt liv, liksom. Det samme tror jeg våre naboer tenker. Jeg vet nok mer om mine naboer enn de liker at jeg gjør. Får med meg hvem som kommer og hvem som går, og også når dette skjer. Jeg kjenner på lukta i luften av hva de spiser til middag, og ungenes venner vet jeg hvem er. Dette er ikke fordi jeg snoker, eller er spesielt interssert, men rett og slett for husene vi bor i her i nabolaget er ikke tuftet på at man skal ha et privatliv. Jeg har rett og slett blitt slik at jeg ikke ønsker å innlemme mine naboer inn i mitt liv mer enn høyst nødvendig, og derfor blir jeg 'iskald'. Det er litt derfor jeg ikke har vært flink å ta kontakt med naboene, jeg liker ikke at folk vet for mye om meg, liker privatliv. Liker å kunne gå i joggedress uten at naboen tenker jjaja der går hun i joggedress ja. Eller at jeg får besøk... Så litt for å verne mitt privatliv holder jeg meg litt på avstand, vil ikke kjenne naboen for godt. Greit å kunne jobbe i fred i hagen uten at naboen kommer og snoker. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Våre nærmeste naboer er våre venner. Så det er kjempe koslig! Er også nabo til et gammelt ektepar. Vi hilser jo, og slår av en prat om det passer seg slik. Men ellers null kontakt. Ellers bor det jo flere folk nedover, og vi kjenner jo alle. Prater så klart med alle vi treffer. :0) 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Har kjempegodt forhold til naboen som bor over meg, det er nemlig søstra mi! ;o) Ellers er jeg på hils med alle i oppgangen i alle fall. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Jeg kjenner nesten bare de som bor i de 8 leiligheten i min etasje og noen få til. Det er over 100 leiligheter her og selv etter fire år er det mange jeg ikke engang hilser på fordi jeg ikke engang vet at de bor her 0 Siter
tonie Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Har et helt greit forhold til naboene, men jeg holder dem litt på avstand selv om de er vennlige og greie. Jeg har tidligere opplevd å bli invadert av naboer, og det likte jeg ikke på en flekk. En av naboene har det med å invitere seg selv over så fort han ser meg på verandaen, så hvis jeg trenger fred og ro må jeg unngå å gå ut dit. Du skulle bodd her, du:) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 ''Lurer litt på hvordan forhold dere har til naboene deres?'' Mange av naboene her er omgangsvenner av oss. Ettersom vi bor på gård har mannen min og en del av dem vært venner fra de var små. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Har et helt greit forhold til naboene, men jeg holder dem litt på avstand selv om de er vennlige og greie. Jeg har tidligere opplevd å bli invadert av naboer, og det likte jeg ikke på en flekk. En av naboene har det med å invitere seg selv over så fort han ser meg på verandaen, så hvis jeg trenger fred og ro må jeg unngå å gå ut dit. Du skulle bodd her, du:) ''Jeg har tidligere opplevd å bli invadert av naboer, og det likte jeg ikke på en flekk.'' Nå har jeg aldri opplevd det selv, men det står av en eller annen grunn for meg som et av de verste mareritt jeg kan tenke meg. 0 Siter
tonie Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 ''Jeg har tidligere opplevd å bli invadert av naboer, og det likte jeg ikke på en flekk.'' Nå har jeg aldri opplevd det selv, men det står av en eller annen grunn for meg som et av de verste mareritt jeg kan tenke meg. Ja, det var grusomt. Jeg holdt på å bli sprø, og det endte med en eksplosjon fordi jeg ikke var flink nok til å sette grenser. De var særlig keene på å komme når jeg hadde besøk. Det ble helt umulig å ha en fortrolig samtale med en venninne eller en middag med bare gode venner. Så fort de så at noen kom var de på døra. Nå blir jeg iskald hvis jeg så mye som aner antydningen til slike tendenser hos naboer. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Tja. Har bare én nabo (resten av byggene rundt her er næringsbygg). Hun tråkker igjennom hagen min, vinter som sommer, og det sparer hun vel ca 30 meter på å gjøre. Hun har ikke presentert seg og spurt om det er greit. Unger og barnevogn? Ikkeno problem, tråkker gjennom her lell. Jeg og ei venninne satt ute på terrassen på baksiden av huset (hun så oss ikke før hun rundt hjørnet), sammen med en mann som spurte hvem de (vi) er. "Åh, det er bare naboen". Jeg har snakket med henne én gang, og da gikk jeg bort for å spørre om det var ok at jeg klipte gress fram til kl 19, eller om ungene hennes la seg før det. Hun var grei da, altså, men likevel. Synes hun er frekk, jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Tja. Har bare én nabo (resten av byggene rundt her er næringsbygg). Hun tråkker igjennom hagen min, vinter som sommer, og det sparer hun vel ca 30 meter på å gjøre. Hun har ikke presentert seg og spurt om det er greit. Unger og barnevogn? Ikkeno problem, tråkker gjennom her lell. Jeg og ei venninne satt ute på terrassen på baksiden av huset (hun så oss ikke før hun rundt hjørnet), sammen med en mann som spurte hvem de (vi) er. "Åh, det er bare naboen". Jeg har snakket med henne én gang, og da gikk jeg bort for å spørre om det var ok at jeg klipte gress fram til kl 19, eller om ungene hennes la seg før det. Hun var grei da, altså, men likevel. Synes hun er frekk, jeg. Sett opp gjerde mot hennes eiendom, kanskje hun tar hintet da? 0 Siter
tusseline Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Ja, kjenner igjen det dere sier. Jeg er stort sett veldig vennlig, liker å slå av en prat, og stopper gjerne en nabo for en uskyldig prat, bare for å bli kjent med dem. Men det var helt til jeg flyttet her hvor jeg bor nå. For å gi dere en litt annen vinkel.... Naboene her jeg bor er for tette på hverandre. Får nesten klaustrofobi av å bo så tett. For å få noen som helst privatliv, blir det til at jeg blir stum foran naboene. Vil ikke invitere dem inn til mitt liv, liksom. Det samme tror jeg våre naboer tenker. Jeg vet nok mer om mine naboer enn de liker at jeg gjør. Får med meg hvem som kommer og hvem som går, og også når dette skjer. Jeg kjenner på lukta i luften av hva de spiser til middag, og ungenes venner vet jeg hvem er. Dette er ikke fordi jeg snoker, eller er spesielt interssert, men rett og slett for husene vi bor i her i nabolaget er ikke tuftet på at man skal ha et privatliv. Jeg har rett og slett blitt slik at jeg ikke ønsker å innlemme mine naboer inn i mitt liv mer enn høyst nødvendig, og derfor blir jeg 'iskald'. Kjenner meg selv og min bositasjon igjen i alt du skriver her! 0 Siter
tusseline Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Jeg har det vel omtrent som trafalgar skrev. Det er så tett her, så man hører og ser det meste - enten man vil eller ikke. I tillegg så kan jeg si at den ene naboen min er direkte ugrei å ha med å gjøre. Hun gjør som hun vil, og om jeg har noe å utsette på dette så får jeg (eller samboeren min) huden full. Det er ikke tull en gang... Naboene på den andre siden er helt ok. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Sett opp gjerde mot hennes eiendom, kanskje hun tar hintet da? Jeg eier ikke, jeg bare leier, dessverre. 0 Siter
....AV Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Har et greit forhold til naboene og slår av en prat når vi treffes. Men de er naboer, ikke venner og vi holder en viss avstand, tråkker ikke inn dørene til hverandre akkurat, men kan ta en kaffe på terassen, hjelpe hverandre med praktiske ting og invitere hverandre på småsammenkomster. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.