Gå til innhold

Sikkerhetskopiere systemet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg startet datamaskinen min i dag, kom det opp en beskjed om at det var oppdatering på gang. Jeg bare godtok det og lot det begynne.Så kom det: Lukke alle programmer, og sikkerhetskopier systemet før jeg ga tillatelse til den siste biten.

For det første: hvordan sikkerhetskopierer man et system og hva er systemet!?

For det andre: jeg er ikke sikker på at jeg vil ha en oppdatering. Jeg er drita lei av at jeg, som er så dum med data, iblant går med på en oppdatering uten helt å fatte hva det er, og så får jeg et nytt utseende, nye tjenester jeg ikke vil ha osv.

Jeg har Microsoft Windows XP Professional, versjon 2002. Hva går jeg glipp av som "de" synes er så viktig om jeg ikke oppdaterer (om jeg nå skulle finne ut hva et sysmet er og hvordan man tar en sikkerhetskopi av det).

*sur og irritert*

Skrevet

He he he, ler så jeg sitter dobbelt her:-) Kjenner meg sånn igjen! Kjøpte ny pc her om dagen, og betalte faktisk ca 1300 kroner for at de skulle legge inn antivirusprogrammet mitt og gjøre de siste oppdateringene på Vista`n...! Følte meg litt lurt etterpå, men samtidig veit jeg at jeg hadde vært psykisk ustabil i flere uker dersom jeg skulle sittet med det selv:-/

Gjest ChiengMai
Skrevet

''For det andre: jeg er ikke sikker på at jeg vil ha en oppdatering. Jeg er drita lei av at jeg, som er så dum med data, iblant går med på en oppdatering uten helt å fatte hva det er, og så får jeg et nytt utseende, nye tjenester jeg ikke vil ha osv.''

Jeg har enda til gode å få oppdateringer som gjør noe av dette på datamaskinen min, så jeg kan ikke helt skjønne hva slags oppdateringer det er du mener. Eneste jeg kan komme på er når det er nye oppdateringer til Windows Media Player og da den innebygde brfannmuren til Microsoft kom, men da er det gjerne snakk om en helt ny versjon av programmet, og denne inngår vel ikke i automatiske oppdateringer?

De automatiske oppdateringene er jo ikke synlige, det er programforbedringer som kommer av sikkerhetsmessige årsaker. Og det er svært viktig å ta disse oppdateringene ettersom stadig nye sikkerhetshull blir funnet i operativsystem og programmer integrert i operativsystemet.

Skrevet

''For det andre: jeg er ikke sikker på at jeg vil ha en oppdatering. Jeg er drita lei av at jeg, som er så dum med data, iblant går med på en oppdatering uten helt å fatte hva det er, og så får jeg et nytt utseende, nye tjenester jeg ikke vil ha osv.''

Jeg har enda til gode å få oppdateringer som gjør noe av dette på datamaskinen min, så jeg kan ikke helt skjønne hva slags oppdateringer det er du mener. Eneste jeg kan komme på er når det er nye oppdateringer til Windows Media Player og da den innebygde brfannmuren til Microsoft kom, men da er det gjerne snakk om en helt ny versjon av programmet, og denne inngår vel ikke i automatiske oppdateringer?

De automatiske oppdateringene er jo ikke synlige, det er programforbedringer som kommer av sikkerhetsmessige årsaker. Og det er svært viktig å ta disse oppdateringene ettersom stadig nye sikkerhetshull blir funnet i operativsystem og programmer integrert i operativsystemet.

Jaja. Så får jeg prøve, da. Men hvordan sikkerhetskopierer jeg systemet? Kjører det over på en cd? (Og hva er systemet?)

*kremt*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jaja. Så får jeg prøve, da. Men hvordan sikkerhetskopierer jeg systemet? Kjører det over på en cd? (Og hva er systemet?)

*kremt*

Jeg har aldri sikkerhetskopiert systemet. i XP lages det jevnlig gjenopprettingspunkter, går noe skeis ved en installasjon bruker jeg den siste som er opprettet før uhellet skjedde.

Gjest ChiengMai
Skrevet

*kremt*

Systemet er systemfilene dine, altså det som gjør at maskinen er oppe og går. Drivere og slikt.

Skrevet

Jeg har aldri sikkerhetskopiert systemet. i XP lages det jevnlig gjenopprettingspunkter, går noe skeis ved en installasjon bruker jeg den siste som er opprettet før uhellet skjedde.

Da satser jeg på det. Takk for hjelpen, ChiengMai.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...