Gjest Klør noe forferdelig :(:(:( Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Jeg fikk i går en voldsom kløe i endetarms åpningen. Jeg tror det skyldes hard mage og at jeg har fått en liten rift kanskje. Noe jeg kan ta på som hjelper? Har ikke mulighenten til å gå på apoteket i helgen. Og jeg trenger noe som hjelper _nå_! 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Det første jeg tenker på er småmark.... Og da MÅ du på apoteket. En rift i endetarmen klør vel ikke så infernalsk? 0 Siter
Gjest Klør noe forferdelig:(:(:( Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Det første jeg tenker på er småmark.... Og da MÅ du på apoteket. En rift i endetarmen klør vel ikke så infernalsk? Esj, ikke si det! Går det ann å se det på papir eller noe? Jeg klør i perioder, kan man kanskje si. Men til mer jeg tenker på det til værre blir det. Kan ikke gå å klø meg i rævva hele dagen heller :/ 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 [quote name=Klør noe forferdelig:(:(' timestamp='1220095773' post='3945831] Esj, ikke si det! Går det ann å se det på papir eller noe? Jeg klør i perioder, kan man kanskje si. Men til mer jeg tenker på det til værre blir det. Kan ikke gå å klø meg i rævva hele dagen heller :/ Du klarer neppe å se det på papir, men jeg har brukt lupe på ungene for å se om de hadde egg i rumpa en gang. *Hehe* Litt vanskelig å gjøre det på seg selv da. Da klør det mest om kvelden og natten når marken kommer ut fra endetarmen for å legge egg rundt åpningen. Delikat... Men om det klør bare av og til så er det neppe mark. 0 Siter
Gjest Klør noe forferdelig:(:(:( Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Det første jeg tenker på er småmark.... Og da MÅ du på apoteket. En rift i endetarmen klør vel ikke så infernalsk? ''Forslag til behandlingsregime: Bruk om nødvendig en nøytral salve eller krem på dagtid, påsmøres f.eks. etter at du har vasket deg etter avføring Salven eller kremen vaskes av til kvelden med lunkent vann og medisinsk såpe, ev. med olje (f.eks. jordnøttolje) Om natten påsmøres kortikosteroidholdig krem eller salve '' http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=4389 Kan jeg ta på litt babysalve eller Eurax da, eller er Eurax for sterk? Bare litt.. 0 Siter
Gjest Klør noe forferdelig:(:(:( Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Du klarer neppe å se det på papir, men jeg har brukt lupe på ungene for å se om de hadde egg i rumpa en gang. *Hehe* Litt vanskelig å gjøre det på seg selv da. Da klør det mest om kvelden og natten når marken kommer ut fra endetarmen for å legge egg rundt åpningen. Delikat... Men om det klør bare av og til så er det neppe mark. Delikat, ja! Mister nesten matlysten her jeg sitter og venter på at grøten skal bli ferdig. Klødde noe voldsomt i går kveld og våknet sånn halveis i natt av at jeg klødde.Men hvis jeg klør blir det bare verre, holder jeg fingrene vekke går det greit og det går over for en liten stund... Prøver med litt salve jeg... 0 Siter
frosken Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Du kan prøve å smøre med hva som helst du måtte ha av salve. 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Tomatsaft. Du kan klemme saften ut av en tomat og bruke det. Tomat hjelper både på kløe og svie, samt små brannskader, pluss at det ikke er noe farlige stoffer i det. 0 Siter
Gjest fissur Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Det trenger ikke å være mark for at det skal klø. Endetarmen har et slags naturlig glidemiddel, men skulle du få dette hå huden utenfor ved f.eks etter toalettbesøk vil det kunne klø infernalsk. Det blir også som en ond sirkel der man klør og får mer av dette glidemiddelet rundt analåpningen. Det som hjelper er å vakse seg ordentlig med mild såpe, og tørke seg godt etterpå, med et håndkle, ikke papir. Så kan du smøre på sinksalve. Om du ikke blir bedre innen etpar dager opp til en uke, blir du nok nødt til å oppsøke fastlegen din. 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 [quote name=Klør noe forferdelig:(:(' timestamp='1220095773' post='3945831] Esj, ikke si det! Går det ann å se det på papir eller noe? Jeg klør i perioder, kan man kanskje si. Men til mer jeg tenker på det til værre blir det. Kan ikke gå å klø meg i rævva hele dagen heller :/ Slapp av, hu har ikke peiling. Det er antagelig ikke mark, men hvis du er veldig opstipert og hard i magen, kan man begynne å klø i rævva ofte fordi rompa ikke synes det er noe særlig. Som jeg sa, prøv tomatsaft, og hvis det ikke hjelper, bruk sinksalve som man kjøper på butikken for å ha i rævva på snørrunger, det hjelper mye. 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 [quote name=Klør noe forferdelig:(:(' timestamp='1220096525' post='3945841] Delikat, ja! Mister nesten matlysten her jeg sitter og venter på at grøten skal bli ferdig. Klødde noe voldsomt i går kveld og våknet sånn halveis i natt av at jeg klødde.Men hvis jeg klør blir det bare verre, holder jeg fingrene vekke går det greit og det går over for en liten stund... Prøver med litt salve jeg... Prøv sinksalve hvis du skal bruke salve. Andre salver kan gjøre vondt verre. Ikke hør på det markgreiene, det er bare tull. Ut fra hvordan du beskriver det, er det antagelig ikke mark. 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Det trenger ikke å være mark for at det skal klø. Endetarmen har et slags naturlig glidemiddel, men skulle du få dette hå huden utenfor ved f.eks etter toalettbesøk vil det kunne klø infernalsk. Det blir også som en ond sirkel der man klør og får mer av dette glidemiddelet rundt analåpningen. Det som hjelper er å vakse seg ordentlig med mild såpe, og tørke seg godt etterpå, med et håndkle, ikke papir. Så kan du smøre på sinksalve. Om du ikke blir bedre innen etpar dager opp til en uke, blir du nok nødt til å oppsøke fastlegen din. Bra svar! 0 Siter
Gjest Prøv det... Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Prøv sinksalve hvis du skal bruke salve. Andre salver kan gjøre vondt verre. Ikke hør på det markgreiene, det er bare tull. Ut fra hvordan du beskriver det, er det antagelig ikke mark. Sink salve er jo guds gave til rompa. 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Sink salve er jo guds gave til rompa. Du foretrekker vel vaselin du.. Adjø! 0 Siter
Lula Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Kan være eksem du har fått. Prøv noe kortisonsalve. 0 Siter
Gjest Klør noe forferdelig:(:(:( Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Kan være eksem du har fått. Prøv noe kortisonsalve. har bare Eurax.. Men har tatt på litt sinksalve nå, det hjalp.. 0 Siter
Gjest Går bedre nå... Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Tenner i anmasj? :-) Ja, kanskje det ) 0 Siter
Gjest salven som hjelper mot alt Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Sinksalve kanskje? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.