Gå til innhold

Steke entrecote, hvordan?

Anbefalte innlegg

Gjest ikkekokk
Skrevet

Jeg har "kotelett"-stykker av entrecote. Hvordan steker jeg dem?

Eller i ovnen hvor mange grader og steketid?

Tusen takk for svar.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du steker den som du ville steke en biff. To-tre minutter på hver side over sterk varme, så to-tre minutter på hver side over svak varme. Entrecote anbefales ikke rød, fordi det er viktig at marmoreringen i kjøttet får smelte helt, noe som gjør kjøttet saftig og mørt.

Gjest ikkekokk
Skrevet

Du steker den som du ville steke en biff. To-tre minutter på hver side over sterk varme, så to-tre minutter på hver side over svak varme. Entrecote anbefales ikke rød, fordi det er viktig at marmoreringen i kjøttet får smelte helt, noe som gjør kjøttet saftig og mørt.

Ok. Jeg la dem nettopp inn i ovnen på 200 grader... Kanskje steke dem i stedet for.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ok. Jeg la dem nettopp inn i ovnen på 200 grader... Kanskje steke dem i stedet for.

Har jeg ingen erfaring med, men kanskje 8-10 minutter...

Gjest fiske-Marja
Skrevet

La dem stå i ovnen på 200 grader i ca 1 time, så tenker jeg saken blir biff :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

La dem stå i ovnen på 200 grader i ca 1 time, så tenker jeg saken blir biff :-)

Kvalm du er:(

Trodde ikke du likte deg her....

Gjest biff-Marja
Skrevet

Kvalm du er:(

Trodde ikke du likte deg her....

He-he

AneM1365380603
Skrevet

Mannen min får det alltid til, selv om fettet spruter og kjøkkenet er en diger røyksky. Han steiker det altså på full guffe og lar det hvilke litt etter det er brunet. Han kryderer det med krydderblanding.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...