Gå til innhold

oppgitt bestemor

Gjest ollymor

Anbefalte innlegg

Gjest ollymor

Hallooo dere unge foreldre med små babys:0))

Er det vanlig at en baby,som sover 12 timer...blir straks lagt igjen, når det våkner om morn og fått maten sin?

Vi er barnevakt for den lille noen dager, men vi får det i hvertfall ikke til! Hun er skravlete og vil leke til hun blir trett igjen ett par timer senere.

Jeg er egentlig skikkelig sinna nå, for det går da vel ikke an? bare fordi de voksne, skal sove litt lenger om morgen:0((( Grrrrrrrr Skal jeg prate om min vrede eller la være?

gammel hønemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Småen her sov til 7-8 på den tiden så sto vi opp og spiste og lekte litt og la henne mellom halv ti og halv elleve. Da begynte hun og gni seg i øynene og bli sutrete. Ville ikke lagt småen igjen slik du beskriver. Sovner hun igjen da? Hvor lenge?

Men alle gjør jo ting forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det er ikke farlig for babyen om den ligger i senga si og er fornøyd og har det bra mens mamma og pappa blunder litt til nei.

Og hvis det er viktig for mamma og pappa å gjøre det sånn, så må nok bestemor være en flink taktiker og innse at dette har hun ikke noe med å endre på. En sånn tilbakemelding fører så altfor fort med seg at det ikke er bestemor som er barnevakt neste gang, og da blir det fort trist...

Hvis ungen protesterer og skriker og ikke vil ligge der er det noe annet - da skal du si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må legge til at hun er 7 mnd:o))

La foreldrene gjøre som de vil når de har barnet, og gjør det på din måte når du passer barnet. Dette er ingenting å hisse seg opp for. Barnet får neppe varig men av det, og jeg kan skrive under på at en times ekstra søvn er uvurderlig for den mentale helsen til småbarnsforeldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, mi er snart 6 mnd nå. Stort sett våkner hun i 6 - 7 tiden om morgenen, og virker lys våken. Samboeren tar henne opp og skifter bleie, og lar henne ligge og leke litt mens han dusjer og spiser. Så kommer han opp til meg med henne igjen. (Jeg får lov å sove så lenge:-))

Hvis jeg legger henne igjen da, sånn uten videre, så sovner hun ikke nei, det blir bare styr! Men hvis jeg ammer henne noen minutter og koser litt med henne, så kan jeg legge henne over i senga si, og hun sovner med en gang! Sover stort sett en time til...

Så jeg er av de heldige som får litt ekstra søvn på morgenene:-)

Er det mulig at det er det de gjør også? At babyen blir ammet og kost med i senga litt, til den blir trett?

Jeg synes også det avhenger av når babyen våkner! Våkner den klokken 5, så forstår jeg at den blir puttet i seng igjen uten videre dikkedarer. Da er det fortsatt natten, og det trenger den å lære først som sist! Våkner den derimot klokken syv, ville jeg ikke puttet den i seng igjen hvis den ikke virket trett og gråt.

Så langt babyen har det ok, så synes jeg du bør følge "instruksene" fra foreldrene, ellers blir hardt innarbeidede rutiner plutselig ødelagt... Den har det ikke nødvendigvis ille i senga si selv om den kanskje ikke sovner med en gang! Får den leke litt med tærne og titte på nye omgivelser, så er det ofte nok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Nei, det trenger du vel ikke bry deg med. Jeg tenker nok babyen sier klart ifra om hun ikke vil sove mer.

Det kan vel hende at babyen roer seg igjen i senga sammen med foreldrene selv om hun ikke gjør det når dere passer henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Nei, det er ikke vanlig! En baby/unge som har sovet tolv timer trenger mat, lek og kjærlighet!

Jeg synes også det høres rart ut å sove så mye i et strekk, men vil ikke babyen skrike da? Kanskje de lar henne skrike til hun er utslitt da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ollymor

Nei, det er ikke vanlig! En baby/unge som har sovet tolv timer trenger mat, lek og kjærlighet!

tusen takk for svar, det mener nå jeg også da:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

La foreldrene gjøre det på sin måte. Ikke bland deg oppi det.

At det blir litt annerledes mens bestemor er barnevakt, er ikke noe jeg ville brydd meg om. Så nyt tiden når du er barnevakt. Og ti still vedr. det du synes om deres vaner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Men har ungen vært oppe en tur og fått mat og stell og ligger og pludrer med seg selv så er vel ikke det noe problem hvis mor og far da får sove litt ekstra?

Sålenge foreldrene har funnet noe som virker fint for dem og ungen har det bra, så synes jeg det er ganske dårlig gjort hvis noen kommer og ødelegger.

Men hvis ungen ligger og gråter er det selvsagt noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ollymor

La foreldrene gjøre det på sin måte. Ikke bland deg oppi det.

At det blir litt annerledes mens bestemor er barnevakt, er ikke noe jeg ville brydd meg om. Så nyt tiden når du er barnevakt. Og ti still vedr. det du synes om deres vaner

Tusen takk til alle dere som har sagt sin mening her:o)))) det satt jeg veldig pris på.

Tulla la seg kl 7 og imorn er det en ny spennende dag! Vi er på oppdagelsesreise hverdag og hun bakte kake med de små hendene sine for første gang i dag.HERLIG:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men har ungen vært oppe en tur og fått mat og stell og ligger og pludrer med seg selv så er vel ikke det noe problem hvis mor og far da får sove litt ekstra?

Sålenge foreldrene har funnet noe som virker fint for dem og ungen har det bra, så synes jeg det er ganske dårlig gjort hvis noen kommer og ødelegger.

Men hvis ungen ligger og gråter er det selvsagt noe helt annet.

Les innlegget en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ollymor

Jeg synes også det høres rart ut å sove så mye i et strekk, men vil ikke babyen skrike da? Kanskje de lar henne skrike til hun er utslitt da eller?

Hun sover faktisk i 12 timer det har hun gjort veldig lenge.At hun har sovet etter første måltid om morn det stemmer nok også.Men nå er hun blitt eldre og vil sikkert være litt mere oppe.Det kan jo ikke vare evig.Men alle her har hatt gode svar til meg ,det takker jeg for:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ollymor

Hmm, mi er snart 6 mnd nå. Stort sett våkner hun i 6 - 7 tiden om morgenen, og virker lys våken. Samboeren tar henne opp og skifter bleie, og lar henne ligge og leke litt mens han dusjer og spiser. Så kommer han opp til meg med henne igjen. (Jeg får lov å sove så lenge:-))

Hvis jeg legger henne igjen da, sånn uten videre, så sovner hun ikke nei, det blir bare styr! Men hvis jeg ammer henne noen minutter og koser litt med henne, så kan jeg legge henne over i senga si, og hun sovner med en gang! Sover stort sett en time til...

Så jeg er av de heldige som får litt ekstra søvn på morgenene:-)

Er det mulig at det er det de gjør også? At babyen blir ammet og kost med i senga litt, til den blir trett?

Jeg synes også det avhenger av når babyen våkner! Våkner den klokken 5, så forstår jeg at den blir puttet i seng igjen uten videre dikkedarer. Da er det fortsatt natten, og det trenger den å lære først som sist! Våkner den derimot klokken syv, ville jeg ikke puttet den i seng igjen hvis den ikke virket trett og gråt.

Så langt babyen har det ok, så synes jeg du bør følge "instruksene" fra foreldrene, ellers blir hardt innarbeidede rutiner plutselig ødelagt... Den har det ikke nødvendigvis ille i senga si selv om den kanskje ikke sovner med en gang! Får den leke litt med tærne og titte på nye omgivelser, så er det ofte nok:-)

:o))) å jada holder meg til instruksene så godt jeg kan, men vil hun ikke sove,så vil hun ikke! Da koser vi oss i steden.0)))

bestemor skal legge seg. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Les innlegget en gang til...

Ok, mulig jeg er idiot her nå... Men jeg leste det en gang til. Og det står ikke noe der om at ungen gir uttrykk for å ikke ha det bra når foreldrene legger henne igjen på morgenen?

Det jeg tenker er at de fleste av oss er ganske klare på innblanding da vi er nybakte mødre - spes med nr 1.

Klart denne tulla har det supert hos bestemor - det er det ingen tvil om. Men risikoen er at mor blir såpass sur når hun får igjen ungen og opplegget er endret at det ikke blir mer barnepass noen dager for bestemor - som ser ut til å elske den oppgaven stort.

En ting er at bestemor tar henne opp og starter dagen ved første oppvåkning. Men at bestemor sier at foreldrene også skal det - blir å gå for langt.

Som sagt - med mindre ungen ligger og gråter da - da skal hun selvsagt ikke ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o))) å jada holder meg til instruksene så godt jeg kan, men vil hun ikke sove,så vil hun ikke! Da koser vi oss i steden.0)))

bestemor skal legge seg. God natt!

Neida, hun kan jo ikke tvinges til å sove:-) Litt rolig kos er likevel bedre enn full rulle dersom hun er vant til å sove på den tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babydillah

Babyen min pleier å våkne i sekstiden for pupp, så sovner hun igjen med en gang og våkner i 8-tiden. Da tar jeg morgenen.

Dette fordi hun har en fast lur i 10-11-tiden, og sover hun lenger enn 8 - toppen 9, da er det ødelagt og hun vil ikke legge seg til da, og det ødelegger luren hun har i ca. 14-tiden og hele rytmen blir ødelagt og hun blir overtrøtt osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...