Gjest Litt bekymret mamma Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Hei! Har lest et par saker i media nylig som har gjort meg litt bekymret. I disse sakene har øyekreft hos barn blitt oppdaget ved at det ene øyet har vært hvitt (og det friske vanlig "blitz-rødt") på blitz-fotografier. Ble oppmerksom på at jeg hadde et tilsvarende bilde av vår 3 år gamle sønn. Hans høyre øye er hvitt på bildet og det andre er rødt. Er klar over at dette nødvendigvis trenger å være tegn på øyesykdom, men på nettet leste jeg at det ble anbefalt å sjekke dette fenomenet med øyenlege. Hva mener du? Bør vi ta med til lege for undersøkelse? Det skal nevnes at han ellers er helt frisk og rask og ikke har hatt noen problemer med øynene. Bildet ble tatt i julen (2007), og det har skjedd kun på dette ene bildet. I hans motsatte øyne har han en brun flekk på det blå, noe han har hatt hele tiden. Har ofte lurt litt på hva dette kan komme av, kan det være en type føflekk på øyet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Er det dette som står på VG-nett i dag du har lest? http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=529146 Var det mitt barn ville jeg også blitt bekymret, og sikkert gått til lege, det er bedre å gå én gang for mye til legen enn en gang for lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg tror den hvite refleksjon på bildet bare er resultat av refleks av lyset som har truffet øyet og øyebunnen som viser seg slik på foto.Det behøver ikke være likt på øynene på det foto, det avhenger av innstillingen / aksen i øye når lyset treffer. Men det er jo en enkel sak å få øyet undersøkt hos fastlegen din. Flekken på det blå er pigment i regnbuehinnen, og ganske vanlig, men også det kan legen sin se på samtidig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.