Gå til innhold

Nettavisen: "Bli muslim - unngå voldtekt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ok. Det var vel litt merkelig. Jeg har jo ikke noe i mot sjøstjerna. H*n er jo klok og grei h'n.

Jeg overdrev vel det hele noe.

Blir litt lett revet med.

De som vet bakgrunnen min har kanskje forståelse for dette...

Jeg beklager.

Det er klart ting det er vanskelig å forstå ulike kulturer, særlig her fra Norge, hvor ting er noe helt annet. Men mange steder er kvinner faktisk noe av det mest dyrbare som finnes, og folk ville drept de som gjorde noe. Hvis en mann får vite at noen har voldtatt søstera deres, eller kona, er det mange som dreper både én og to i den familien som gjorde det. Mange steder er kvinner også dydige, så de fleste oppegående menn vet at konene deres ikke ville bedt om å bli voldtatt, eller vært utro.

Legg merke til at jeg skriver de fleste, ikke alle. Det er de som faller utenfor vi hører om i media, ikke de andre.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

12

• hidi, the scorpion

3

• sola60

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg beklager forresten den til tider sterke språk bruken. Jeg har ikke noe i mot deg. Jeg blir bare lett revet med.

Jeg forstår forresten hvor du kommer fra. Det er mye fordommer i norge. Mange tror sikker at jeg er en av de med flest, men jeg har mine grunner og min bakgrunn.

Igjen, jeg beklager.

Du har ingenting å beklage. :-) Jeg reagerte ikke på språkbruk.

Vi diskuterte jo bare muslim/ærbarhet. Og ulike synspunkter kan man godt ha. :-) .

Skrevet

Vet det finnes mange slike historier.

Vet også det finnes motsatte historier.

Jeg har to muslimske venninner som trives utmerket i sine forhold. De er fri til å gjøre som de vil. De er strålende fornøyd med sine ektemenn. Og de utstråler ærbarhet. Ingen menn- utenom sine ektemenn- kan røre de. Dette aksepteres også på jobb, på firmafester etc.hvor vi norske kvinner kan bli utsatt for ubehageligheter

Hva tror du kommer til å skje om de skulle ønske å skille seg en gang?

Skrevet

Det var meg. Jeg mener fortsatt at hvis man går rundt på byen i lårkorte klær, skikkelig billig oppførsel, flørter og kliner med hvermansen og viser seg frem som et stykke kjøtt, så må man ta de følgene som kommer. Kommer aldri til å synes synd på folk som blir voldtatt når de har bydd seg frem etter noter, og spriket med bena for alle og enhver.

Men, det var vel egentlig ikke det vi snakket om nå.

Så hvis du går ut i bare trusa så er det bare fritt fram og komme å voldta deg? Er det det du mener? Sier jo litt om fantasien din, at du kobler lettkledde mennesker med sex, hm...kan det være en feilkobling her et sted?

hidi, the scorpion
Skrevet

Så hvis du går ut i bare trusa så er det bare fritt fram og komme å voldta deg? Er det det du mener? Sier jo litt om fantasien din, at du kobler lettkledde mennesker med sex, hm...kan det være en feilkobling her et sted?

Er vel ikke så vanlig å gå ut på pub i bare trusa ;) Da tror jeg politiet hadde tatt han i stedet ;)))

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hva tror du kommer til å skje om de skulle ønske å skille seg en gang?

Jeg kan si hva jeg vil om det. Det blir jo bare spekulasjoner.

Skrevet

Nå skal ikke jeg forsvare Jølsen, for jeg er uenig i at kvinner selv er årsaken til voldtekt. Selv om jeg ser hva han mener.

Men de aller fleste forbinder vel sex med lettkledde mennesker?

Om ikke du har en varmedress med fransk åpning....

Skrevet

Er vel ikke så vanlig å gå ut på pub i bare trusa ;) Da tror jeg politiet hadde tatt han i stedet ;)))

*LOL*

Skrevet

Det er ikke min fantasi i det hele tatt, kunne aldri gjort noe sånt mot noen. Jeg sier bare at kler man seg som ei hore, får man ta følgene selv og slutte å grine!

If it walks like a duck osv..

Skrevet

Nesten som han mannen på VG-reklamen, "this is a man's world" hvor han fyren står og bresker seg i tanga og setter på seg den elgelua!

Skrevet

Jøss ja, og hvis alle menn var evnukker ville vi unngå det helt;-/

Skrevet

Jeg så ett program her om dagen på stv1. Det var en Tyrkisk svensk jente som hadde mye kontakt med sin familie i Trykia. Hun dro ned dit på besøk og fetteren sa han ville gifte seg med henne. Hun skulle være hans bilett til Sverige. Men hun nektet, Hun hadde funnet seg en kjæreste i Tyrkia da hun var 19 og var ikke interessert i å gifte seg med en slektning. Da begynte tanta å true å proklamerte at om hun ikke gifta seg med fetteren så ville hun dø. Jenta svarte at hun heller ville dø enn å gifte seg med fetteren.

Hun ble skutt med hagle da hun var på et hemmelig stevnemøte med kjæresten i Tyrkia. Det var venner av søsteren tror jeg hun sa, som skjøt både henne og gutten. Hun lå der med tarmene i hendene og gråt. Det var bare hun og kjæresten.

Ingen av slektningene ville hjelpe henne å betale sykehus regningen, bortsett fra en onkel som måtte rømme landet etterpå pga trusler. For slekta var hun dø. Hun skulle dø. Broren hadde snudd ryggen til henne, noe hun syntes var skikkelig vondt i og med at det var hun som hadde støttet og hjulpet han da han hadde det vanskelig.

Hun ble lam fra livet og ned og hadde så store smerter at hun trengte 20 morfin sprøyter i døgnet.

Hun satt der i intervjuet og sa at hennes familie i Tyrkia ikke tror på kjærlighet. Det finnes ikke kjærlighet. Bare ære.

De driver fortsatt å ringer henne. Bare puster i røret, sånn at hun skal vite at de er der. At det ikke er nok at de har ødelagt livet hennes. Hun må dø.

Nå kan du fortelle meg at hun var dyrebar for familien.

Nå kan du si det.

Guri så grusomt!

Desverre er det ikke en unik historie.....

Skrevet

''Så hvis du går ut i bare trusa så er det bare fritt fram og komme å voldta deg?''

Eg har gått ut i bare trusa (midt på vinteren faktisk) og det var ikkje for å bli voldtatt, men for å hjelpe samboeren min med å få opp låsen i bildøra som hadde frosset.

Skrevet

Det var meg. Jeg mener fortsatt at hvis man går rundt på byen i lårkorte klær, skikkelig billig oppførsel, flørter og kliner med hvermansen og viser seg frem som et stykke kjøtt, så må man ta de følgene som kommer. Kommer aldri til å synes synd på folk som blir voldtatt når de har bydd seg frem etter noter, og spriket med bena for alle og enhver.

Men, det var vel egentlig ikke det vi snakket om nå.

Jeg blir bare litt satt ut av at nordmenn kan hevde at det er kvinnens skyld at hun blir voldtatt, selv om hun kler seg sexy. Litt middelaldersk over et slikt syn.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg blir bare litt satt ut av at nordmenn kan hevde at det er kvinnens skyld at hun blir voldtatt, selv om hun kler seg sexy. Litt middelaldersk over et slikt syn.

Det er ikke kvinnens skyld om hun blir voldtatt.

Men det er større sjanse for å bli voldtatt om man stiller opp sexy og dristig kledd enn om man er mer påkledd.

Middelaldersk? Ja, men det er bare å innse det. Sånn _er_ det.

"Klær skaper folk", er et ordtak. En kvinne som går utfordrende og sexy kledd trekker menn deretter. En kvinne som er stilig, mer tildekket og pent kledd, får mer respekt.

Skrevet

Det er ikke kvinnens skyld om hun blir voldtatt.

Men det er større sjanse for å bli voldtatt om man stiller opp sexy og dristig kledd enn om man er mer påkledd.

Middelaldersk? Ja, men det er bare å innse det. Sånn _er_ det.

"Klær skaper folk", er et ordtak. En kvinne som går utfordrende og sexy kledd trekker menn deretter. En kvinne som er stilig, mer tildekket og pent kledd, får mer respekt.

Likevel syns jeg det er rart at noen mener det er fortjent at kvinner som kler seg sexy, blir voldtatt.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Likevel syns jeg det er rart at noen mener det er fortjent at kvinner som kler seg sexy, blir voldtatt.

Fortjent er det ikke.

Men hun vet hun øker sjansen for å bli utsatt for ubehageligheter fra menn når hun går halvnaken..

hidi, the scorpion
Skrevet

Ingen "fortjener" å bli voldtatt, bare gale Jølsen som kan finne på å tenke slik..:(

Menn som voldtar er unormale, krekslige kryp og de hadde fortjent _mye_ strengere straffer. Ti års fengsel, så hadde noen kanskje tatt til vettet.

Istedet for at kvinner skal kle seg annerledes, burde vi heller være flinkere til å gå flere sammen og ta taxi oftere....

Skrevet

Helt seriøst så klarer jeg ikke lese sånt uten å bli så sint og oppgitt at jeg blir usaklig.

1. Islam er en religion. Å reklamere for at å dekke seg til vil være en god måte å unngå voldtekt på er skikkelig på tryne. Å bli muslim for å unngå voldekt ja... Men hvorfor blir kvinner i Afganistan voldtatt da? hmmm.... de har jo på seg burka, en heldekkende drakt som ikke viser ansiktet engang.

2. Det er ingen som har så mye forakt og lite respekt for kvinner som muslinske menn. Seriøst. Kvinner må ikke håndhilse på menn... Kvnner må ikke gå ut uten mannlig følge. Kvinner må ikke kjøre bil... Ærlig talt. Hva kan kvinner gjøre for å være trygge egentlig.. Så jeg forstår ikke sammenhengen mellom å dekke seg til som feks en muslimsk kvinne gjør og unngå voldtekt. Det er jo ikke nok i islamske land. De må jo legge på alle de andre stengslene for kvinner i tillegg. Du kan ikke, du må ikke. Da krenker du familiens ære... De sier de beskytter kvinnen. Jeg synes de krenker kvinnen.

Det er som i forhold med vold og psykisk misbruk. Det første mannen gjør er å isolere kvinnen.... Det er det de gjør i stor grad i islam.

Jeg er litt enig i at mange jenter kler seg ganske uanstendig på byen og raver rundt i fylla,men det er ingen unnskyldning for menn til å begå voldtekt.

Det er hovedsakelig muslimske menn som synse det. Det tror europeiske kvinner er mindre verdt pga sin "uanstandige oppførsel" Det er jo til og med galt at de smiler mye -det er tegn på løssluppenhet.

"Heller frihet enn ære", du skule hatt applaus. Overskriften var utrolig tåpelig.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

"Heller frihet enn ære", du skule hatt applaus. Overskriften var utrolig tåpelig.

Overskriften var prokvokativ. For å få respons- hvilket trådstarter lyktes med.

Nordmenn er påvirket av propaganda om hva islam er... Veldig mye enten-eller holdning. Enten er du sånn som oss- eller så er du sånn som dem (muslimer). Og _de_ er ikke fri. Der har de ingen respekt for damer etc etc.

Jeg tror ikke på sånn svart-hvit fremstilling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...