Gå til innhold

Nettavisen: "Bli muslim - unngå voldtekt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften var prokvokativ. For å få respons- hvilket trådstarter lyktes med.

Nordmenn er påvirket av propaganda om hva islam er... Veldig mye enten-eller holdning. Enten er du sånn som oss- eller så er du sånn som dem (muslimer). Og _de_ er ikke fri. Der har de ingen respekt for damer etc etc.

Jeg tror ikke på sånn svart-hvit fremstilling.

Selvfølgelig ville trådstarteren provosere.

"Heller frihet enn ære" fikk gjort tydelig hvordan naivitet ovenfor islam virker og det likte jeg veldig godt. Å bli beskyldt for svart-hvitt-tenkning er usaklig tøv.

Militante varianter av islam er klodens farligste livssyn og er skyld i utallige tragedier og tap av menneskeliv (ikke alle, men mange muslimer hører hjemme i slike retninger). De mest ensrettede islamske statene på kloden er sammen med de gjenværende kommunistiske statene avsvarlig for de groveste bruddene på menneskerettigheter. Ikke så farlig, synes du? Har du forresten lest 5. og 9. kapittel av Koranen?

At islam kan være forkrøplende på sinnet og livsfarlig, betyr selvfølgelig ikke at muslimer flest skal behandles som kriminelle. Har muslimske kollegaer og de ter seg omtrent som folk flest. Det er ikke der problemet ligger. For de fleste muslimer kjenner ikke sitt eget livssyn i dybden. Problemet er mest knyttet til de muslimske geistlige, de som har makt til å manipulere folk til å begå overgrep og starte krig (jihad) og ødelegge sunn norsk kultur. Og disse geistlige er ikke mange.

I Norge er islam et kulturelt problem. Og det ser du ofte i aviser og på TV. F.eks. ved at blinde personer ikke blir tatt med av muslimske drosjesjåfører fordi de har med seg førerhund, hvilket representerer en urenhet etter islam. Helt greit synes?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

12

• hidi, the scorpion

3

• sola60

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Selvfølgelig ville trådstarteren provosere.

"Heller frihet enn ære" fikk gjort tydelig hvordan naivitet ovenfor islam virker og det likte jeg veldig godt. Å bli beskyldt for svart-hvitt-tenkning er usaklig tøv.

Militante varianter av islam er klodens farligste livssyn og er skyld i utallige tragedier og tap av menneskeliv (ikke alle, men mange muslimer hører hjemme i slike retninger). De mest ensrettede islamske statene på kloden er sammen med de gjenværende kommunistiske statene avsvarlig for de groveste bruddene på menneskerettigheter. Ikke så farlig, synes du? Har du forresten lest 5. og 9. kapittel av Koranen?

At islam kan være forkrøplende på sinnet og livsfarlig, betyr selvfølgelig ikke at muslimer flest skal behandles som kriminelle. Har muslimske kollegaer og de ter seg omtrent som folk flest. Det er ikke der problemet ligger. For de fleste muslimer kjenner ikke sitt eget livssyn i dybden. Problemet er mest knyttet til de muslimske geistlige, de som har makt til å manipulere folk til å begå overgrep og starte krig (jihad) og ødelegge sunn norsk kultur. Og disse geistlige er ikke mange.

I Norge er islam et kulturelt problem. Og det ser du ofte i aviser og på TV. F.eks. ved at blinde personer ikke blir tatt med av muslimske drosjesjåfører fordi de har med seg førerhund, hvilket representerer en urenhet etter islam. Helt greit synes?

Når det blir ekstremt, så blir det gjerne farlig. Og dette gjelder flere religioner/trossamfunn enn islam.

Skrevet

Det er ikke kvinnens skyld om hun blir voldtatt.

Men det er større sjanse for å bli voldtatt om man stiller opp sexy og dristig kledd enn om man er mer påkledd.

Middelaldersk? Ja, men det er bare å innse det. Sånn _er_ det.

"Klær skaper folk", er et ordtak. En kvinne som går utfordrende og sexy kledd trekker menn deretter. En kvinne som er stilig, mer tildekket og pent kledd, får mer respekt.

Det er også enda mindre sjanse for å bli voldtatt hvis man holder seg innendørs.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Det er også enda mindre sjanse for å bli voldtatt hvis man holder seg innendørs.

:-)

Særlig dersom man er helt alene. ;-)

Skrevet

Når det blir ekstremt, så blir det gjerne farlig. Og dette gjelder flere religioner/trossamfunn enn islam.

Den begynner å bli litt utdatert. Det er ekstremisme i form av islam du leser om hver dag, vold, voldtekter, ran, knivstikking, narkotika.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Den begynner å bli litt utdatert. Det er ekstremisme i form av islam du leser om hver dag, vold, voldtekter, ran, knivstikking, narkotika.

Hvorfor leser du om det hver dag...?

Er det fordi ...

A) bare muslimer gjør ugagn?

B) journalister fokuserer på ugagn gjort av muslimer?

C) ubevisst velger du ut nyhetene som forteller at muslimer gjorde det gale?

D) en kombinasjon av de overstående punkter?

Skrevet

Det er ikke min fantasi i det hele tatt, kunne aldri gjort noe sånt mot noen. Jeg sier bare at kler man seg som ei hore, får man ta følgene selv og slutte å grine!

If it walks like a duck osv..

Det er sånne som deg som blir voldtatt, vet du. Går ut på gata , lettkledt og selvsagt ypper du til at noen må voldta deg. Stupid you!!!!!!!!!!!!!!!!! Mener fortsatt at jeg kommer etter deg hvis du går ut en tur i bare trusa :)))))

Gjest Skikkelig ille
Skrevet

Ja, jeg vet det om at kvinners ord etc.

Men jeg er ikke så sikker på at alle muslimske menn har forakt og manglende respekt for kvinner

"Men jeg er ikke så sikker på at alle muslimske menn har forakt og manglende respekt for kvinner"

Vi kan som regel ALDRI dra alle over en kam, det vil alltid være noen "mot strømmen"

Men det er unektelig en svært stor andel som tenker slik, og det er virkelig ille nok. Det er nok til at det ER slik det sies å være og det er vel hele temaet her.

Skrevet

Overskriften var prokvokativ. For å få respons- hvilket trådstarter lyktes med.

Nordmenn er påvirket av propaganda om hva islam er... Veldig mye enten-eller holdning. Enten er du sånn som oss- eller så er du sånn som dem (muslimer). Og _de_ er ikke fri. Der har de ingen respekt for damer etc etc.

Jeg tror ikke på sånn svart-hvit fremstilling.

Nå må du huske det, at flertallet av de som sitter med nesa på nettet hele døgnet uten stans, ikke akkurat er de som har funnet opp kruttet :-)

Skrevet

Det er ikke noe vits i å forklare tror jeg, det blir som å lære ei bikkje å hoppe strikk!

Skrevet

Hvorfor leser du om det hver dag...?

Er det fordi ...

A) bare muslimer gjør ugagn?

B) journalister fokuserer på ugagn gjort av muslimer?

C) ubevisst velger du ut nyhetene som forteller at muslimer gjorde det gale?

D) en kombinasjon av de overstående punkter?

Tror det er en blanding av alt det du skrev. Man hører bare om de slemme, og det er selvsagt bare det stygge som kommer frem i media, ergo leser folk kun om det. Igjen blir de opphengt i tema, fordi det stadig er i avisen. Det er dette media vet folk vil lese, fordi det kanskje er spennende? Merkelig, men de fleste vet ikke bedre så da!

Skrevet

Muslimske kvinner blir ikke voldtatt. Av ektefellen ja, men ikke av noen andre. Fordi eventuelle voldtektsmenn vet at det er den visse død, ikke bare for dem selv men for familien også.

HVIS jenta blir trodd ja. Mest sannsynlig blir HUN straffet/drept for utroskap eller fordi hun har hatt sex før ekteskapet...Mannen slepper som regel unna.

Skrevet

så det er fordi kvinnen er dyrebar at man kan drepe en kvinne for å ha blitt voldtatt?

I islamske land er det en nødvendighet å ha vitner som kan bevise din uskyld. Dine ORD er INGENTING verdt som kvinne. 4 kvinner er verdt det samme som ett mannlig vitne Kan du ikke bevise din uskyld med ett mannlig eller 4 kvinnelige vitner steines du til døde.

enough said

Du skrev det innlegget jeg hadde tenkt å skrive, så nå slepper jeg;-)

Det verste er at dette er noe som skjer i muslimske land i dag! Lett å tenke at dette var noe som kun skjedde før i tiden.

Jeg har selv ei muslimsk venninne. Hun lever riktignok ikke etter strenge muslimske leveregler selv, men hun har et søskenbarn som ble steinet for utroskap. Venninnen min som kjenner søskenbarnet mitt godt sier hun neppe kunne ha vært utro og er sikker på at hun ble voldtatt...Helt groteskt!

Gjest Grønn iris
Skrevet

Du skrev det innlegget jeg hadde tenkt å skrive, så nå slepper jeg;-)

Det verste er at dette er noe som skjer i muslimske land i dag! Lett å tenke at dette var noe som kun skjedde før i tiden.

Jeg har selv ei muslimsk venninne. Hun lever riktignok ikke etter strenge muslimske leveregler selv, men hun har et søskenbarn som ble steinet for utroskap. Venninnen min som kjenner søskenbarnet mitt godt sier hun neppe kunne ha vært utro og er sikker på at hun ble voldtatt...Helt groteskt!

*frysninger* :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...