Gå til innhold

Føler meg rimelig teit..

Anbefalte innlegg

Gjest Svarte svingende!
Skrevet

Jeg har over lang tid rotet med en fyr, vi snakker år her, i perioder har vi nok fungert mer som et par, vi er også veldig gode venner.

Så ble han taus ei vending, jeg tenkte ikke særlig over det egentlig, han var bortreist på ferie i Thailand og kommer hjem og forteller at han skal gifte seg der borte.

Ble rimelig satt ut jeg altså, og sa han nok hadde kommet ut for en lykkejeger, og kom i skade for å nevne ordet Thai-hore, han ble forbannet og jeg fikk passet mitt påskrevet.

Greit det var unødvendig å si det, kunne spart meg den, men jeg fikk iallefall høre sannheten om norske kvinnfolk, om holdningene våre, mangel på husmorevner, dårlig barneoppdragelse, så å si alt var galt.

Jeg var mest opptatt av å ha blitt utkonkurrert av en Thai, helt seriøst, jeg ser på det som et nederlag.

Og ikke for at jeg ikke liker folkeslaget, for det gjør jeg, men uansett, er nok såret stolthet her nå, og følelser i sving, kom litt overraskende på meg at det i det hele tatt brydde meg, jeg liker han da ikke sånn egentlig, skjønner ingenting.

Men er Thai-damer virkelig bedre enn oss norske damer?

Føler det blir et kapittel to i denne diskusjonen, men skal prøve å være hakket mer saklig da, men akkurat nå har jeg mest lyst til å be han dra til "%¤&/¤#%, men skal ikke gjøre noe overrilt, må nok la ting roe seg her nå!

hidi, the scorpion
Skrevet

De har ihvertfall en annen holdning til det å være hustru og mor. Så en mann som ønsker seg en hjemmeværende kone, som lager mat og oppdrar barn, så vil de nok bli lykkelige sammen.

Ser ikke noe galt i det. Og ja, det var stygt av deg å kalle henne en thai-hore, hva vet du om det?

Gjest Svarte svingende!
Skrevet

De har ihvertfall en annen holdning til det å være hustru og mor. Så en mann som ønsker seg en hjemmeværende kone, som lager mat og oppdrar barn, så vil de nok bli lykkelige sammen.

Ser ikke noe galt i det. Og ja, det var stygt av deg å kalle henne en thai-hore, hva vet du om det?

Jeg vet ingenting om det og skulle holdt den kommentaren for meg selv, det var skikkelig stygt sagt, men ble litt revet med i kampens hete for å si det sånn, sjelden jeg blir sint å usaklig, men det ble jeg visst!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg vet ingenting om det og skulle holdt den kommentaren for meg selv, det var skikkelig stygt sagt, men ble litt revet med i kampens hete for å si det sånn, sjelden jeg blir sint å usaklig, men det ble jeg visst!

Uff ja, vi mennesker kan være ganske håpløse av og til ;)

Men er du forelsket i han? Var det en form for sjalusi, tror du? Vil tro han roer seg ned etterhvert, og skjønner at du ble helt satt ut, for det var jo litt av en bombe å komme med....

Gjest Svarte svingende!
Skrevet

Uff ja, vi mennesker kan være ganske håpløse av og til ;)

Men er du forelsket i han? Var det en form for sjalusi, tror du? Vil tro han roer seg ned etterhvert, og skjønner at du ble helt satt ut, for det var jo litt av en bombe å komme med....

Skikkelig nøtt dette, jeg mente og trodde jeg hadde full kontroll på hvilke følelser jeg hadde for han, han betyr mye for meg, men jeg har aldri tenkt på at jeg har lyst å dele livet med han, men samtidig er det åpenbart vondt å gi slipp.

Jeg vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre, jeg klarer ikke støtte han i dette, og kommer ikke til å stille i noe bryllup, selv om han gjerne vil ha meg der.

Stikker litt i hjertet dette, akkurat nå skulle jeg ønske han hadde sagt det var en spøk, eller at han kommer på andre tanker når ferieforelskelsen har lagt seg!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Er han et voksent oppegående menneske må han da få gifte seg med hvem han vil?

Jeg vil tro at jo flere "kapitler"/diskusjoner du bidrar med jo større er sjansene for at han ikke vil ha noen med deg å gjøre fremover. Du uttaler deg bastant om et menneske du aldri har møtt, og som han attpåtil etter all sansynlighet er forelsket i, og det du gjør er både teit og dumt om du ønsker å beholde ham som venn.

Venner pleier i grunnen synes det er greit at vennene blir lykkelige, og han må i alle fall selv få definere hva som er lykke for ham. Man må gå veien sin selv, og hvorvidt dette et feiltrinn kan ingen si noe om før om lang tid.

Er du forelsket i ham og sjalu kan jeg til en viss grad forstå utbruddet ditt selv om det var i overkant stygt og fordomsfullt, men en bør uansett holde seg for god til sånne kommentarer.

Når det gjelder thai-damer, så har de en helt annen tanke omkring dette med ekteskap enn de fleste av oss som er født og oppvokst i Norge har. Man finner en å dele livet med, og så vokser man sammen og gjør det beste for hverandre. Tror nok de legger større vekt på å dyrke kjærligheten enn forelskelsen.

Vi er da alle lykkejegere, er vi ikke? Og hva som gjør oss lykkelig er da så forskjellig...

Skrevet

At han faktisk kan være skikkelig forelsket er helt utenkelig?

Temmelig sjalu og fornærma du nå.

Gjest Elextra
Skrevet

Etter min mening er uttalelsen ''Jeg var mest opptatt av å ha blitt utkonkurrert av en Thai, helt seriøst, jeg ser på det som et nederlag'' direkte rasistisk.

Skjønner du er skuffet, men tror ikke du skal henge deg for mye opp i nasjonaliteten til vedkommende. Og han har sikkert et poeng i at thailandske damer på mange måter er mer medgjørlige og hjemekjære enn oss kravstore norske jenter.

Skrevet

Utifra reaksjonen din så tror jeg du hadde mere følelser for han enn du egentlig har villet innrømme, og dermed unnskylder dette med å rette fokuset på at hun er thai.

Skrevet

Det er vel ikke snakk om at thai-damer generelt er bedre enn norske damer. Men akkurat denne thai-damen er tydeligvis bedre enn akkurat deg, for denne mannen. Det må du bare leve med.

Gjest helt og uten forbehold
Skrevet

Skikkelig nøtt dette, jeg mente og trodde jeg hadde full kontroll på hvilke følelser jeg hadde for han, han betyr mye for meg, men jeg har aldri tenkt på at jeg har lyst å dele livet med han, men samtidig er det åpenbart vondt å gi slipp.

Jeg vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre, jeg klarer ikke støtte han i dette, og kommer ikke til å stille i noe bryllup, selv om han gjerne vil ha meg der.

Stikker litt i hjertet dette, akkurat nå skulle jeg ønske han hadde sagt det var en spøk, eller at han kommer på andre tanker når ferieforelskelsen har lagt seg!

"..jeg har aldri tenkt på at jeg har lyst å dele livet med han.."

Pussig nok faller en del personer for de som de merker virkelig er innstilt på å satse på dem. Utrolig merkelig, men slik er det noen ganger :-)

Skrevet

Etter min mening er uttalelsen ''Jeg var mest opptatt av å ha blitt utkonkurrert av en Thai, helt seriøst, jeg ser på det som et nederlag'' direkte rasistisk.

Skjønner du er skuffet, men tror ikke du skal henge deg for mye opp i nasjonaliteten til vedkommende. Og han har sikkert et poeng i at thailandske damer på mange måter er mer medgjørlige og hjemekjære enn oss kravstore norske jenter.

Jeg er helt enig med deg.

Skrevet

Jeg tror nesten du må droppe å tenke på at denne kvinnen er thai. Han har antagelig forelsket seg i henne og føler at han vil bli lykkeligere med henne enn med deg. Kanskje han er en slik mann som helst vil ha en hjemmeværende kone osv. Jeg kan forstå ham og skulle gjerne hatt en hjemmeværende mann som tok seg av hus og hjem jeg også ;-)

Skrevet

Det er vel ikke snakk om at thai-damer generelt er bedre enn norske damer. Men akkurat denne thai-damen er tydeligvis bedre enn akkurat deg, for denne mannen. Det må du bare leve med.

Godt svar.

Gjest Liberace
Skrevet

I følge min mann som har hatt ei thai så er moderne thaijenter slettes ikke mer hjemmekjære og huslige enn oss norske.

Tvert i mot så er de svært glade i å møtes og spille kort ol og de har gjerne mennene sine rundt lillefingeren og styrer og steller som skikkelig hussjef.

Svært mange av dem er slik.

Skrevet

litt off ttopic - men det kan jo hende han gjør noe overilt. Kanskje din irrasjonelle reaksjon tross alt får ham til å tenke seg om to ganger, før han binder seg til noen fra en helt annen kultur. Pytt pytt, om du nå sa noe stygt. Han skjønner vel at du tross alt setter pris på ham, og ble såret og irrajsonell. Det er ikke verdens undergang.

Skrevet

I følge min mann som har hatt ei thai så er moderne thaijenter slettes ikke mer hjemmekjære og huslige enn oss norske.

Tvert i mot så er de svært glade i å møtes og spille kort ol og de har gjerne mennene sine rundt lillefingeren og styrer og steller som skikkelig hussjef.

Svært mange av dem er slik.

Min efaring med kvinner fra Thailand (og andre land) er at de er svært forskjellige. Akkurat som norske kvinner.

Gjest Svarte svingende!
Skrevet

Og livet går videre, men jeg er fortsatt litt irritert og forvirret!

Han kom i går, vi snakket litt men jeg ble ikke særlig klokere.

Han sa han hadde hatt følelser for meg i en lang stund, men at han innså det ikke gikk så han hadde gått videre, og da altså med denne Thaidamen. Får nesten inntrykket av at han på en måte bruker henne for å komme over meg, jeg skjønner det ikke.

Jeg prøvde å spørre om hvorfor han aldri kom og sa han hadde følelser for meg, men fikk bare til svar at det ikke var vits.

Han var tung og trist på etterjulsvinteren, og det var nok da han hadde et oppgjør med seg selv, jeg lot han være i fred og tenkte det var stress som plagde han.

Ja ja, vi var vel skikkelig lei oss begge to i går da, jeg har innsett at det er over, han klarte ikke å gå hjem i går og lå over til i dag, men det var litt annen type adjø i dag, med tårer i øynene begge to, så nå blir det en stund til jeg ser han igjen.

Konklusjonen er at jeg er litt mindre forbannet, forstår ikke noe særlig mer, og er litt mere lei meg nå.

Og jeg må bare si at jeg plages ikke av rasistiske holdninger altså, jeg vet vel ikke hva slags dame han skal gifte seg med, får bare håpe hun er ordentlig glad i han, for tross alt, det fortjener han!

Gjest Svarte svingende!
Skrevet

Er han et voksent oppegående menneske må han da få gifte seg med hvem han vil?

Jeg vil tro at jo flere "kapitler"/diskusjoner du bidrar med jo større er sjansene for at han ikke vil ha noen med deg å gjøre fremover. Du uttaler deg bastant om et menneske du aldri har møtt, og som han attpåtil etter all sansynlighet er forelsket i, og det du gjør er både teit og dumt om du ønsker å beholde ham som venn.

Venner pleier i grunnen synes det er greit at vennene blir lykkelige, og han må i alle fall selv få definere hva som er lykke for ham. Man må gå veien sin selv, og hvorvidt dette et feiltrinn kan ingen si noe om før om lang tid.

Er du forelsket i ham og sjalu kan jeg til en viss grad forstå utbruddet ditt selv om det var i overkant stygt og fordomsfullt, men en bør uansett holde seg for god til sånne kommentarer.

Når det gjelder thai-damer, så har de en helt annen tanke omkring dette med ekteskap enn de fleste av oss som er født og oppvokst i Norge har. Man finner en å dele livet med, og så vokser man sammen og gjør det beste for hverandre. Tror nok de legger større vekt på å dyrke kjærligheten enn forelskelsen.

Vi er da alle lykkejegere, er vi ikke? Og hva som gjør oss lykkelig er da så forskjellig...

Han skal selvfølgelig få gifte seg med hvem han vil, jeg har lovet meg selv å ikke si flere ufine ting om den kommende fruen.

Men for å prøve å forsvare meg bittelitt her så er det hans holdninger som kommer frem her, det er han som fortalte meg om kompisene som ble lurt der nede og hvor store idioter de er, at de hadde "ferievenninner" på hver bidige tur osv. Han skulle aldri gifte seg med ei sånn, heller ble han ugift!

Jeg tror ikke han har hatt noen dame der nede før altså, og det kom helt ut fra det blå denne gangen også, først trodde jeg han tullet med meg, og når jeg skjønte det var sant så overreagerte jeg. Alkohol er ingen unnskyldning, men jeg hadde drukket litt og da sier jeg litt mer enn hva jeg bør.

Men helt klart, han gjør hva han vil, men jeg reiser ikke nedover på noe bryllup, og det kan han ikke kreve av meg, og jeg synes ikke det er umodent og egoistisk av meg å nekte det.

Gjest Svarte svingende!
Skrevet

litt off ttopic - men det kan jo hende han gjør noe overilt. Kanskje din irrasjonelle reaksjon tross alt får ham til å tenke seg om to ganger, før han binder seg til noen fra en helt annen kultur. Pytt pytt, om du nå sa noe stygt. Han skjønner vel at du tross alt setter pris på ham, og ble såret og irrajsonell. Det er ikke verdens undergang.

Håper han tenker seg om både to og tre ganger!

Jeg skjønner egentlig ikke hvilken reaksjon han ventet seg heller jeg da, han burde skjønne at jeg ikke kastet meg rundt halsen og gratulerte.

Jeg skjønner at jeg såret han og alt det der, det gjør meg selvfølgelig vondt, tror vi er to som sitter å tenker i dag, jeg skal unngå å møte han eller å snakke med han på en god stund, så får vi se hvordan ting har lagt seg litt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...