Gå til innhold

Føler meg rimelig teit..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal selvfølgelig få gifte seg med hvem han vil, jeg har lovet meg selv å ikke si flere ufine ting om den kommende fruen.

Men for å prøve å forsvare meg bittelitt her så er det hans holdninger som kommer frem her, det er han som fortalte meg om kompisene som ble lurt der nede og hvor store idioter de er, at de hadde "ferievenninner" på hver bidige tur osv. Han skulle aldri gifte seg med ei sånn, heller ble han ugift!

Jeg tror ikke han har hatt noen dame der nede før altså, og det kom helt ut fra det blå denne gangen også, først trodde jeg han tullet med meg, og når jeg skjønte det var sant så overreagerte jeg. Alkohol er ingen unnskyldning, men jeg hadde drukket litt og da sier jeg litt mer enn hva jeg bør.

Men helt klart, han gjør hva han vil, men jeg reiser ikke nedover på noe bryllup, og det kan han ikke kreve av meg, og jeg synes ikke det er umodent og egoistisk av meg å nekte det.

''Men helt klart, han gjør hva han vil, men jeg reiser ikke nedover på noe bryllup, og det kan han ikke kreve av meg, og jeg synes ikke det er umodent og egoistisk av meg å nekte det.''

Du er selvfølgelig helt i din rett til ikke å komme i bryllupet, men du trenger jo ikke akkurat si at du ikke gidder komme fordi han skal gifte seg med ei fra Thailand da. Da kan du heller skylde på økonomi eller noe.

For jeg antar du ikke hadde blitt veldig glad du heller om han hadde sagt:"Jeg gidder altså ikke komme i bryllupet ditt når du gifter deg med den dusten der!" om en mann du var forelsket i...

Gjest Svarte svingende!
Skrevet

Jeg tror nesten du må droppe å tenke på at denne kvinnen er thai. Han har antagelig forelsket seg i henne og føler at han vil bli lykkeligere med henne enn med deg. Kanskje han er en slik mann som helst vil ha en hjemmeværende kone osv. Jeg kan forstå ham og skulle gjerne hatt en hjemmeværende mann som tok seg av hus og hjem jeg også ;-)

Mulig jeg skal la være å tenke på dem begge, ikke enkelt, men det blir vel bedre etterhvert!

Kommer til å savne vennen min da, og sånn inntil videre er det bare jeg som vet om gifteplanene hans, bortsett fra mora som hadde vært omtrent like negativ som meg.

Akkurat det syntes jeg var leit, mamman burde støttet han da, var nok med et totalslakt av gifteplanen!

Har gitt beskjed om at vi snakkes etterhvert, nå bør vel ting roe seg litt føler jeg, så får jeg håpe han tenker seg skikkelig godt om og gjør det som føles rett, for alt i alt vil jeg selvfølgelig at han skal bli lykkelig da!

Gjest Svarte svingende!
Skrevet

''Men helt klart, han gjør hva han vil, men jeg reiser ikke nedover på noe bryllup, og det kan han ikke kreve av meg, og jeg synes ikke det er umodent og egoistisk av meg å nekte det.''

Du er selvfølgelig helt i din rett til ikke å komme i bryllupet, men du trenger jo ikke akkurat si at du ikke gidder komme fordi han skal gifte seg med ei fra Thailand da. Da kan du heller skylde på økonomi eller noe.

For jeg antar du ikke hadde blitt veldig glad du heller om han hadde sagt:"Jeg gidder altså ikke komme i bryllupet ditt når du gifter deg med den dusten der!" om en mann du var forelsket i...

Jeg hadde nok blitt såret ja, men pr dags dato har jeg ikke truffet noen som i hans øyne ikke er drittsekker og som jeg ikke bør holde meg unna.

Men den dagen jeg skal gifte meg håper jeg han gir meg sin velsignelse da, det kommer til å bety mye for meg, men er jo litt redd dette er kroken på døra for et langt og fint vennskap da.

Han er meget opptatt av at jeg skal synes dette er ok, og jeg synes det er vondt å ikke kunne gi han den bekreftelsen han gjerne vil ha.

Men om han bare gir meg litt tid så skal jeg se hva jeg klarer, men syns vel ikke han kan kreve det akkurat nå.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Han skal selvfølgelig få gifte seg med hvem han vil, jeg har lovet meg selv å ikke si flere ufine ting om den kommende fruen.

Men for å prøve å forsvare meg bittelitt her så er det hans holdninger som kommer frem her, det er han som fortalte meg om kompisene som ble lurt der nede og hvor store idioter de er, at de hadde "ferievenninner" på hver bidige tur osv. Han skulle aldri gifte seg med ei sånn, heller ble han ugift!

Jeg tror ikke han har hatt noen dame der nede før altså, og det kom helt ut fra det blå denne gangen også, først trodde jeg han tullet med meg, og når jeg skjønte det var sant så overreagerte jeg. Alkohol er ingen unnskyldning, men jeg hadde drukket litt og da sier jeg litt mer enn hva jeg bør.

Men helt klart, han gjør hva han vil, men jeg reiser ikke nedover på noe bryllup, og det kan han ikke kreve av meg, og jeg synes ikke det er umodent og egoistisk av meg å nekte det.

''Jeg tror ikke han har hatt noen dame der nede før altså, og det kom helt ut fra det blå denne gangen også, først trodde jeg han tullet med meg, og når jeg skjønte det var sant så overreagerte jeg. Alkohol er ingen unnskyldning, men jeg hadde drukket litt og da sier jeg litt mer enn hva jeg bør.''

Det er fint du ser det sånn selv. Og av og til gjør vi nettopp det, overreagerer.

Sånn på generell basis så kan holdninger endre seg raskt når man møter noen man kan tenke seg å leve sammen med. Da jeg ble sammen med mannen min for en mannsalder sida, så var det mange ting ved hans livssituasjon som før hadde inngått i "det skal jeg i alle fall aldri gjøre-holdningene" mine. Da jeg ble sammen med ham ble alle de tingene uvesentlige.

Det skjønner jeg godt, og det syns jeg du selv må få lov til å vurdere. Det er jo blant annet et økonomisk spørsmål, men av og til så vil man bare ikke ting, det er en avgjørelse ingen har noe med og som ikke har noe med manglende modenhet å gjøre. Egoistisk er det nok, men er det ikke egoisme som driver oss i det meste? Vi har _lov_ til å ta hensyn til oss selv.

Skrevet

Og livet går videre, men jeg er fortsatt litt irritert og forvirret!

Han kom i går, vi snakket litt men jeg ble ikke særlig klokere.

Han sa han hadde hatt følelser for meg i en lang stund, men at han innså det ikke gikk så han hadde gått videre, og da altså med denne Thaidamen. Får nesten inntrykket av at han på en måte bruker henne for å komme over meg, jeg skjønner det ikke.

Jeg prøvde å spørre om hvorfor han aldri kom og sa han hadde følelser for meg, men fikk bare til svar at det ikke var vits.

Han var tung og trist på etterjulsvinteren, og det var nok da han hadde et oppgjør med seg selv, jeg lot han være i fred og tenkte det var stress som plagde han.

Ja ja, vi var vel skikkelig lei oss begge to i går da, jeg har innsett at det er over, han klarte ikke å gå hjem i går og lå over til i dag, men det var litt annen type adjø i dag, med tårer i øynene begge to, så nå blir det en stund til jeg ser han igjen.

Konklusjonen er at jeg er litt mindre forbannet, forstår ikke noe særlig mer, og er litt mere lei meg nå.

Og jeg må bare si at jeg plages ikke av rasistiske holdninger altså, jeg vet vel ikke hva slags dame han skal gifte seg med, får bare håpe hun er ordentlig glad i han, for tross alt, det fortjener han!

Jeg skjønner at du er lei deg, men at dette ikke har noe med rasisme å gjøre!

Det er alltid leit å bli utkonkurrert av en annen kvinne. Men det er kanskje ekstra leit når rivalen er så totalt ulik deg? At man liksom ikke har noe tilsvarende å stille opp med fordi hans valg går i totalt annen retning.

Når det er sagt, så skal jeg innrømme at jeg tror han blir litt "lurt" når det gjelder hennes motiver for å gifte seg med ham.

Jeg har selv vært i Thailand flere ganger, og sett hvordan ting foregår.

Jentene som oppsøker turister, er som regel prostituerte i større eller mindre grad! Noen selger seksuelle tjenester direkte, mens andre fungerer som "girlfriends" for en mann de ukene han er på ferie, mot at han spanderer mat, drikke, klær og evt andre ting på dem.

For mange av dem er drømmen å finne en "rik", vestlig mann som vil gifte seg med dem, og som kan forsørge dem selv og deres familier.

Men det er heller ikke så rart at vestlige menn faller for dette!

De thailandske jentene er blide og søte, og gir dem masse oppmerksomhet. Gutter som knapt får et blikk fra Norske jenter, kan plutselig velge og vrake i pene jenter som tilbyr seg å bli "a good wife"

Det finnes selvsagt unntak. Men jeg vil påstå at de fleste thai-jenter som gifter seg med utlendinger, gjør det av andre motiver enn "den store kjærligheten"

Det spiller kanskje ingen rolle for mannen, hvis han hovedsakelig ønsker seg en søt jente som gjør husarbeid og lager mat.

Men jeg vil tro at menn som ønsker litt mere av en partner, fort vil merke problemer mht språk og kulturforskjeller, og det at man har lite felles.

Antagelig vil kan ikke innse noe av dette mens han er forelsket. Men det er heldigvis ikke ditt problem!

Du finner nok en mann som passer deg, og det var tydeligvis ikke ham...

Skrevet

Det er alltid leit å bli utkonkurrert av en annen kvinne. Men det er kanskje ekstra leit når rivalen er så totalt ulik deg? At man liksom ikke har noe tilsvarende å stille opp med fordi hans valg går i totalt annen retning.

Når det er sagt, så skal jeg innrømme at jeg tror han blir litt "lurt" når det gjelder hennes motiver for å gifte seg med ham.

Jentene som oppsøker turister, er som regel prostituerte i større eller mindre grad! Noen selger seksuelle tjenester direkte, mens andre fungerer som "girlfriends" for en mann de ukene han er på ferie, mot at han spanderer mat, drikke, klær og evt andre ting på dem.

For mange av dem er drømmen å finne en "rik", vestlig mann som vil gifte seg med dem, og som kan forsørge dem selv og deres familier.

De thailandske jentene er blide og søte, og gir dem masse oppmerksomhet. Gutter som knapt får et blikk fra Norske jenter, kan plutselig velge og vrake i pene jenter som tilbyr seg å bli "a good wife"

Det finnes selvsagt unntak. Men jeg vil påstå at de fleste thai-jenter som gifter seg med utlendinger, gjør det av andre motiver enn "den store kjærligheten"

Det spiller kanskje ingen rolle for mannen, hvis han hovedsakelig ønsker seg en søt jente som gjør husarbeid og lager mat.

Men jeg vil tro at menn som ønsker litt mere av en partner, fort vil merke problemer mht språk og kulturforskjeller, og det at man har lite felles.

Antagelig vil kan ikke innse noe av dette mens han er forelsket. Men det er heldigvis ikke ditt problem!

Veldig bra skrevet!

Gjest Svarte svingende!
Skrevet

Takk for flott svar!

Veldig bra du ikke tror jeg er rasist, ille nok å bli dumpet om man ikke skal bli det over natta også i tillegg!

Jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg veldig godt inn i hvordan de møttes og hva hun jobber med osv, får vel vite det etterhvert tenker jeg, om jeg har aldri så liten lyst.

Vi lå sammen i natt da, koselig det, men av gammel vane brukte vi ikke kondom, så nå har jeg angst pga det å da, jeg synes dette er det verst tenkelige tidspunkt for å spørre han om han har hatt sex med henne.

Usj altså, ser frem til at det har gått noen måneder, det gjør ikke saken enklere at mannen også er lei seg da, føler jo at det er litt min feil her nå.

Har kommet et par meldinger i dag, greit at han har dårlig samvittighet, men han er lei seg han også.

"

Man vet ikke hva man har før man mister det", passer bra her, for nå vil jeg selvsagt ha han da, men siden jeg ikke ville være sammen med han før er det nok bare litt sjalusi, så jeg lar han gå for å leve sitt eget liv, så får jeg se og komme meg videre jeg også!

Skrevet

Sikkert mye rett i det du skriver, men en _skal_ være forsiktig med å skjære alle over én kam.

En jeg kjenner til fant sin kone i Thailand, han jobbet der en periode, og traff henne i jobbsammenheng. Hun hadde høy utdannelse og en ledende stilling. Det forhindret ikke at hun ble oppfattet som en lykkejeger da han tok henne med hit. De har nå bosatt seg i London, der er det visst ikke så mange fordommer som her.

Skrevet

''Vi lå sammen i natt da, koselig det, men av gammel vane brukte vi ikke kondom, ''

!!?

Sa ikke du at han nettopp hadde bestemt seg for å gifte seg?

Om han er nyforlovet og likevel har sex med eksen, og det til og med uten kondom, er han nok ikke noe stort tap - eller? Ikke bare har han sex med deg, men det uten kondom, med den risiko for både graviditet og kjønnsykdommer det medfører?

Sier ikke at det er lett for deg, du har det sikkert tøft, men jeg synes akkurat slike trekk tilsier at du antakelig får det langt bedre uten ham.

Skrevet

Bedre? Det tror jeg ikke, bare anneledes. Å være sammen med en thaidame blir vel kanskje litt som å komme hjem til mamma? Dulling, middag på bordet, ikke no husarbeide, og så får han gjerne være sjef også. Eller mann, som de pleier å si.*s* Mamma og elskerinne i én pakke - perfekt. Jeg tror jammen jeg hadde satset på en thaidame selv hvis jeg var mann. Jeg synes kvinnfolkarbeid er gørr, så jeg hadde nok sett mitt snitt til å slippe unna, hehe.

Skrevet

Og livet går videre, men jeg er fortsatt litt irritert og forvirret!

Han kom i går, vi snakket litt men jeg ble ikke særlig klokere.

Han sa han hadde hatt følelser for meg i en lang stund, men at han innså det ikke gikk så han hadde gått videre, og da altså med denne Thaidamen. Får nesten inntrykket av at han på en måte bruker henne for å komme over meg, jeg skjønner det ikke.

Jeg prøvde å spørre om hvorfor han aldri kom og sa han hadde følelser for meg, men fikk bare til svar at det ikke var vits.

Han var tung og trist på etterjulsvinteren, og det var nok da han hadde et oppgjør med seg selv, jeg lot han være i fred og tenkte det var stress som plagde han.

Ja ja, vi var vel skikkelig lei oss begge to i går da, jeg har innsett at det er over, han klarte ikke å gå hjem i går og lå over til i dag, men det var litt annen type adjø i dag, med tårer i øynene begge to, så nå blir det en stund til jeg ser han igjen.

Konklusjonen er at jeg er litt mindre forbannet, forstår ikke noe særlig mer, og er litt mere lei meg nå.

Og jeg må bare si at jeg plages ikke av rasistiske holdninger altså, jeg vet vel ikke hva slags dame han skal gifte seg med, får bare håpe hun er ordentlig glad i han, for tross alt, det fortjener han!

Du synes kanskje han fortjener at hun er skikkelig glad i ham. Jeg synes ikke det. Det er mye fokus her på at hun "lurer" ham, men hva gjør han, da? Hvis han ligger med en annen kvinne mens han er forlovet med henne?

Skrevet

Sikkert mye rett i det du skriver, men en _skal_ være forsiktig med å skjære alle over én kam.

En jeg kjenner til fant sin kone i Thailand, han jobbet der en periode, og traff henne i jobbsammenheng. Hun hadde høy utdannelse og en ledende stilling. Det forhindret ikke at hun ble oppfattet som en lykkejeger da han tok henne med hit. De har nå bosatt seg i London, der er det visst ikke så mange fordommer som her.

Som du burde sett, så skjærer jeg ikke alle over en kam.

Jeg sier at "jentene som oppsøker turister" som regel er prostituerte. Med dette mener jeg de jentene som jobber og / eller vanker på barene i turistområdene for å komme i kontakt med utenlandske menn.

Og som regel er det jo disse jentene turistene treffer...

Jeg sier også at "det finnes unntak" når jeg hevder at de fleste gifter seg av andre motiver enn kjærlighet. Men de for de fleste er dette et økonomisk spørsmål, og deres "billett" ut av prostitusjon og elendighet.

De fleste kommer fra en fattig bakgrunn, ofte fra landsbygda hvor de ikke har mulighet for utdanning og jobb.

I thailand er det en æresak at voksne barn hjelper til å forsørge sine foreldre.

Og disse jentenes eneste mulighet for inntekt, er å reise inn til byer og turist-steder for å prostituere seg.

Dette er ikke bare noe jeg gjetter.

Jeg har faktisk snakket mye med slike jenter selv, og hørt deres egne ord om hvordan de "jobber" og hvorfor de ønsker å finne en vestlig mann...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...