Gjest Harikkelystpåjobben Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Hei! Jeg skal begynne i et månedsvikariat (med muligheter for forlengelse) på mandag. Dette er et sykevikariat og i kontrakten står det at: "vikariatet opphører samme dag som stillingsinnehaveren er tilbake i stillingen, uten forutgående varsel eller oppsigelse" (en temmelig kjip kontrakt med andre ord). Det står imidlertid ikke et ord om min oppsigelsestid. Vanligvis har man jo to ukers oppsigelsestid når man skriver kontrakt for en måned, men kan dette virkelig være tilfelle her? Det bør jo være en viss gjensidighet i dette, hvis arbeidsgiver kan sparke meg på dagen (og sette meg i en situasjon der jeg plutselig står helt uten inntekt) - så må vel jeg kunne gå på dagen jeg også? Eller? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Ikkje skriv under før du har fått en ny kontrakt som gir deg den samme rettigheten! Møkkakontrakt! 0 Siter
Gjest Harikkelystpåjobben Skrevet 31. august 2008 Skrevet 31. august 2008 Ikkje skriv under før du har fått en ny kontrakt som gir deg den samme rettigheten! Møkkakontrakt! Hei! Takk for svar. Problemet er bare at jeg allerede har skrevet under kontrakten. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. september 2008 Skrevet 1. september 2008 Hei! Takk for svar. Problemet er bare at jeg allerede har skrevet under kontrakten. Skrev du under?! Nei?! Det skulle du ikke ha gjort! Det der er lureri og utnyttelse etter noter! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.