Gå til innhold

Tequila - hva synes du?

Anbefalte innlegg

Gjest grønn-grønn
Skrevet

Hva smaker egentlig tequila - er det godt? Hvordan brukes det?

Skrevet

''Hva smaker egentlig tequila - er det godt?''

Det smaker kaktus og heimebrent, det er IKKJE godt.

''Hvordan brukes det?''

Først tar du ei "knippe" salt, så tømmer du glasset i en slurk, deretter tar du ett bit av en sitron, sånn fortsetter du så lenge du klarer.

Skrevet

''Hva smaker egentlig tequila - er det godt?''

Det smaker kaktus og heimebrent, det er IKKJE godt.

''Hvordan brukes det?''

Først tar du ei "knippe" salt, så tømmer du glasset i en slurk, deretter tar du ett bit av en sitron, sånn fortsetter du så lenge du klarer.

Man kan jo blande drinker med den også, da. :-)

Skrevet

Man kan jo blande drinker med den også, da. :-)

Det vet eg ingenting om. :)

Skrevet

Smaken er ok, hvis du drikker det riktig, Altså Salt,tequila og sitron. Men jeg må gjøre det fort, så jeg ikke kjenner smaken av saltet :)

Men man kan bruke det i drinker også. Søk på nettet... Punsh, eller hvordan det skrives er godt, men man blir jo også veldig full av det :)

Tequila er noe noe som virkelig må drikkes med måte, mener nå jeg da. Men det må man vel med all alkohol :)

Skrevet

Hvis du ikke er vant til å drikke brennevin bart, smaker det bare brennevin! Sterkt og ubehagelig...!

Du skal være ganske vant til å drikke brennevin før du synes tequila er godt!

Er du ute etter "drekkæ, pule, spy" - altså fullest mulig, fortest mulig - så følger du oppskriften til "Geir"...

Er du ute etter å få noe ut av kvelden og ha det gøy, så søker du litt på nettet etter noen av mange gode drinkoppskrifter med tequila:-) Også bruker man ikke tre ganger så mye tequila som oppskriften sier...

Mange blir mye fortere full av tequila enn annen brennevin med samme alkoholprosent, uten at jeg helt kan svare på hvorfor.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det er noe herk, alle de sterke "kasteiseg-drinkene".

Ouzo er også noe herk.

Ikke er det godt noe av det, og dets drikkekultur er "kast det i det og bli stupfull fortest mulig".

*ler* nei, takke meg til et glass vin, en Martini, en long drink eller noe :)

Skrevet

Nei, det smaker ikke godt, men er fryktelig moro med riktige folk :-)

Nå er det lenge siden jeg har hatt en skikkelig tequilafest, men jeg var en racer før :-p

Gjest grønn-grønn
Skrevet

Det er noe herk, alle de sterke "kasteiseg-drinkene".

Ouzo er også noe herk.

Ikke er det godt noe av det, og dets drikkekultur er "kast det i det og bli stupfull fortest mulig".

*ler* nei, takke meg til et glass vin, en Martini, en long drink eller noe :)

Er ikke martini sterkt da? =o

Skrevet

Det er vondt synes jeg. De som liker det drikker det gjerne bart med salt og sitron, eller mikset i en drink...

Skrevet

Er ikke martini sterkt da? =o

Nei, ikke sterkt som i shots av ymse slag. (jeg snakker om selve smaken jeg nå altså)

Men en Martini drikkes gjerne med godt med isbiter. Når det da har fått stått et par minutter så er det som god litt sterkere saft kanskje.

Kjempegodt

:)

Skrevet

Det er godt, men kan være mindre godt dagen etter når man er dårlig!

Skrevet

"Godt"?? Det er en god grunn til at de fleste svelger unna så fort som mulig og kverker ettersmaken med salt og sitron;-)

Skrevet

"Godt"?? Det er en god grunn til at de fleste svelger unna så fort som mulig og kverker ettersmaken med salt og sitron;-)

OK - jeg ferdes vel i mer "dannende kretser" jeg da :P

Men jeg husker noen firmafester på åttitallet --- da gikk det for seg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...