Gå til innhold

muslimer i sport og OL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ingen muslimske land som deltar i sport? Verken menn eller kvinner? Jeg mener, man kan jo ikke drive sandvollsyball med burka på. Men ... synes de at vi er så syndige, både vi i europa, og afrikanske land, og kina, sovjet? Jeg følger ikk emed på idrett... så kanskje jeg tar feil her, iallfall med deltagelse på herreidrett?

Gjest Joda, mange:)
Skrevet

Det finnes muslimer som deltar i idrett og OL, som sist nå med en kvinne som løp sptint med heldekkende drakt. Dumme meg satt og gråt da jeg så på :s Jeg ble rørt både med tanke på hvor langt hun hadde kommet og hvor langt hun hadde igjen...

Det er mange muslimke menn som deltar. Hele landslaget i forball fra Marokko og Algerie, feks:)

Det er forresten overraskende mange muslimer fra Afrika... Feks så er 50 % av befolkningen i Nigeria muslimer og flertallet fra Elfenbens kysten. For ikke å snakke om Nord Afrika med Tunisia, Egypt osv

Det er det som er det fine med idrett, Det bringer folk sammen, på tross av folkeslag og religion.

Skrevet

Det finnes muslimske OL-utøvere - både menn og kvinner.

Uten at jeg har noen særlig peiling så vet jeg at det finnes en muslimsk sprinter blant kvinnene og at hun måtte ta stilling til hva hun skulle løpe i (uten at heldekkende burka var noe alternativ, selvsagt...)

Hun løp forøvrig i det samme som alle de andre sprinterene.

Skrevet

Det finnes muslimer som deltar i idrett og OL, som sist nå med en kvinne som løp sptint med heldekkende drakt. Dumme meg satt og gråt da jeg så på :s Jeg ble rørt både med tanke på hvor langt hun hadde kommet og hvor langt hun hadde igjen...

Det er mange muslimke menn som deltar. Hele landslaget i forball fra Marokko og Algerie, feks:)

Det er forresten overraskende mange muslimer fra Afrika... Feks så er 50 % av befolkningen i Nigeria muslimer og flertallet fra Elfenbens kysten. For ikke å snakke om Nord Afrika med Tunisia, Egypt osv

Det er det som er det fine med idrett, Det bringer folk sammen, på tross av folkeslag og religion.

Kanskje det er flere kvinnelige muslimske sprintere?

Hun jeg tenkte på løp i kort shorts og singlet.

Gjest idrettsinteressert
Skrevet

Joda, bringer folk sammen, bortsett fra muslimske kvinner :-)

Skrevet

''Jeg ble rørt både med tanke på hvor langt hun hadde kommet og hvor langt hun hadde igjen...''

Kom ho aldri til mål?

Skrevet

Det finnes muslimske OL-utøvere - både menn og kvinner.

Uten at jeg har noen særlig peiling så vet jeg at det finnes en muslimsk sprinter blant kvinnene og at hun måtte ta stilling til hva hun skulle løpe i (uten at heldekkende burka var noe alternativ, selvsagt...)

Hun løp forøvrig i det samme som alle de andre sprinterene.

''Hun løp forøvrig i det samme som alle de andre sprinterene.''

Omtrent ingenting altså!?

Gjest Grønn iris
Skrevet

''Jeg ble rørt både med tanke på hvor langt hun hadde kommet og hvor langt hun hadde igjen...''

Kom ho aldri til mål?

LOL!!

Jaja. Geir. Du kan å sette ting på spissen duhh:)

domming.

hidi, the scorpion
Skrevet

Kom ho aldri til mål?

Ler meg skakk;))))

Skrevet

De driver sikkert og styrer med andre ting, religion og sånt.

Skrevet

Det er selvsagt massevis av muslimer som driver med sport. Men om du bare ser etter burkaer, er de nok litt vanskelige å spotte. Det er ikke sånn at man må bruke burka for å være muslim.

Skrevet

Det er selvsagt massevis av muslimer som driver med sport. Men om du bare ser etter burkaer, er de nok litt vanskelige å spotte. Det er ikke sånn at man må bruke burka for å være muslim.

Men har de lov å være "avkledd" slik de andre er?

Friidrett og ikke minst sandvollyball - jeg kan ikke se dem for meg i slike idretter. Muslimske land fordømmer kanskje alle kvinner som deltar, alle land som lar kvinnene opptre i slike klær??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...