Gjest ukelønn Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hvor mye får deres 12-åringer i ukelønn? Og inkluderer dette penger til kontantkort? Og ikke minst, hva krever dere av innsats i heimen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nikkot Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hun får penger når hun trenger penger, ikke noe fast. En vesentlig tilleggsopplysning er vel at vi bor i "grisgrendte strøk" i Norge, slik at vi har ikke kino, gatekjøkken eller andre ting de kan bruke penger på på kveldstid. Hun har ansvar for lillesøster (8 år) morgen og ettermiddag på hverdagene. De rydder ut av oppvaskmaskinen når de kommer hjem fra skolen, hun støvsuger når jeg ber om det, hun legger sammen rene klær når jeg ber om det, hun har ansvaret for rommet sitt, det skal ryddes og vaskes en gang i uken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Min eldste er 13 år. Hun får ikke fast ukelønn, men penger ved behov. Jeg har prøvd forskjellige ukelønnsystem, men får det bare ikke til å fungere. Problemet har alltid vært at det er tungt å få henne til å bidra. Hun vet at pengene sitter løsere i lommeboka om hun gjør pliktene sine og litt til. Penger til kontantkort får hun uansett. Den ene grunnen er at hun ikke bruker mobilen uvettig. Den andre er at jeg liker at hun har penger slik at hun kan gi beskjeder til oss hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Nesten-12-åringen min får 100 kr i måneden fast. det skal dekke ingenting - kontantkort betaler vi de sjeldne gangene det trengs. Hun vasker bad og do en gang i uka, og passer lillesøster eller stikker på butikken hvis vi ber henne om det. Og holder rommet sitt i orden, i prinsippet ihvertfall... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Toksinet Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 300 kr i måneden. Skal dekke kontantkort mobil. Hun må vaske trappa og støvsuge begge gangene nede, riste matta, rydde litt i gangene og. Skal gjøres hver lørdag, blir ikke alltid gjort uten mas. Rydde på plass egne klær i klesskapet, og holde rommet sitt i orden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Min på 11 får 50 per uke. For dette skal han ha rommet sitt i orden stort sett. Skittentøy skal på vaskerommet osv. Dessuten skal han stikke på butikken en sjelden gang, eller ut med søpla eller lignende småting i blant. Noen ganger får han dobbel lønn fordi mora hans er spesielt fornøyd med ett eller annet. Lillebroren på syv går forøvrig i samme tariff, siden han er vass på forhandlinger, og dermed yter samme servicenivå som storebror da dette har vist seg å være et godt forhandlingskort. Det er imidlertid sjelden han får dobbel lønn, siden det ikke ytes ekstra på samme måte, og siden mamma mener at det skal være litt forskjell på syv og ellve år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.